silnik bezkolizyjny |
Autor |
Wiadomość |
maciek1721
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 7 Skąd: polska
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:27 silnik bezkolizyjny
|
|
|
witam...właśnie dostałem od przyjaciela galanta 2,0 turbo diesel wiadomość, że zerwał mu się pasek. kumpel jest w terenie i zastanawia się, czy jest w tym modelu silnik kolizyjny, czy też bezkolizyjny? a jaką Wy posiadacie wiedzę moi przyjaciele w tym temacie? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:44
|
|
|
Najprawdopodobniej niestety kolizyjny . |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
maciek1721
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 7 Skąd: polska
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:05
|
|
|
...tak sobie pomyślałem...jednym słowem d..a blada, bo nie widzę sensu dalszych "działań" wokół tego silnika. jednym słowem...będzie trochę części na sprzedaż!
dzięki za wieści...pozdro. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:41
|
|
|
A mi się wydaje, że może być szansa na odratowanie przy odrobinie szczęścia. Już jednego diesla po czymś takim udało się uratować |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:55
|
|
|
sczerze... to ja jeszcze jak żyje nie widziałem DIESLA z układem rozrządu "bezkolizyjnym"... Jdyna szansa to jak pęka pasek podczas uruchamiania i jak delikwent dalej nie kręci rozrusznikiem... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:33
|
|
|
Mój tata ma gala z silnikiem diesla,i miał taki przypadek.
Tylko to jest E34.
Z tego co wiem,zawory są na prosto,i tłok uderzając nie uszkodzi go.
Natomiast łamie jakieś elementy głowicy.Nie pamiętam co się
uszkadza,ale tata robił to dwa razy(drugi raz to pasek od balansu pękł i wpadł pod ten
od rozrządu),i auto działa do tej pory.
Uszczelkę pod głowicą trzeba wymienić dla pewności,i wiem że tata
sprawdzał też ułożenie wałka,i coś tam było docierane w związku z nim.
Oczywiście cały czas jest mowa o silniku 1,8TD.
Wyglądają podobnie,więc jest szansa że da się to reanimować.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2009, 18:16
|
|
|
pewnie chodzi Ci o dźwigienki. Nie znam jego konstrukcji, wiem, że czasem silnik jest tak zrobiony, aby zminimalizować skutki zerwanego paska, tak jak i w tym przypadku, ale spotkanie tłoka z zaworem w dieslu jest nieuniknione! |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:37
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | pewnie chodzi Ci o dźwigienki. Nie znam jego konstrukcji, wiem, że czasem silnik jest tak zrobiony, aby zminimalizować skutki zerwanego paska, tak jak i w tym przypadku, ale spotkanie tłoka z zaworem w dieslu jest nieuniknione! |
Właśnie o to chodzi,znaczy o dźwigienki
Na szczęście zawory nie uszkadzają się.
Natomiast głowica potrafi się odkształcić,i po planowaniu wałek nie leży
równo w łożach.Dlatego należy sprawdzić,czy się nie kolebie.
Jeśli tak,będzie ciężko chodził,zatrze się,lub ukręci po prostu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 08-03-2009, 16:31
|
|
|
W moim galu ukręcił się wałek rozrządu. Zregenerowałem głowicę ponieważ byłą wyjechana panewka przy wyjściu wałka na koło, założyłem nową uszczelkę, i Galancior śmiga elenancko. Podobno silnik 2.0 TD o numerze 4D68 jest bezkolizyjny.
Raz mi zawet zablokowało wał - nie wiem dlaczego do teraz, po tym SAM sieodblokował i jest wszystko ok. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2009, 00:13
|
|
|
Ja mam też ma Galanta 4d68 pękła głowica i wałek rozrządu miałem skrzywiony wymieniłem głowice od razu z wszystkim zaworami wtryskiwaczami świecami żarowymi i rozrządem wyszło mnie 1200zł wiec źle z naprawami nie jest teraz jestem "na dotarciu głowicy" musi trochę pochodzić by się zawory poukładały itp. a potem do mechanika trzeba jeszcze skoczyć na regulacje... i tyle wydatków ogólnie raczej nie drogi samochód do napraw moim zdaniem ( no chyba że ktoś szuka fabrycznie nowych elementów a to wtedy się wykosztuje ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|