[EAxx] Problem z wrzuceniem biegów |
Autor |
Wiadomość |
Banolito
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:00 [EAxx] Problem z wrzuceniem biegów
|
|
|
sprawa wygląda mniej więcej że wchodzi 1 3 5 a biegi 2 4 i wsteczny nie biegi wogóle nie chodzą tak jak by auto było na luzie a biegi 1 3 5 normalnie bez stuków bez problemów..
co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??
co dolega misiowi??
prosił bym o pomoc |
_________________ http://www.elan-vital.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:16
|
|
|
Według mnie może być problem z cięgnem. Z tego co pamiętam wszystkie te biegi są na jednym cięgnie. A czy jak próbujesz wrzucić 2,4 lub wsteczny to czujesz jakiś opór taki jak przy wkładaniu biegu czy wchodzi luźno? |
|
|
|
 |
Banolito
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:22
|
|
|
wogóle nie ma żadnego oporu... nic wogóle nie reaguje...
zdiołem ten plastik z mieszkiem i są dwa cięgła od 1 3 5 i ono się rusz przy włanczaniu biegu ale to drógie jak chce włączyć 2 4 wsteczny wogóle nie reaguje a te biegi wogóle zachowóją się jak luz... tak jak by nie było połączenia między lewarkiem a skrzynią |
_________________ http://www.elan-vital.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:34
|
|
|
Musiało się zerwać albo odczepić. Mówisz, że jak zdiąłeś mieszek to nie widać reakcji tego cięgna? Zobacz czy jest połączone z lewarkiem, może spadło właśnie przy dźwigni. W zasadzie opcje są dwie, albo w kabinie, albo przy skrzyni. |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 27-02-2009, 23:14
|
|
|
Owczar napisał/a: | W zasadzie opcje są dwie, albo w kabinie, albo przy skrzyni. |
Przy skrzyni raczej odpada, bo Banolito pisze, ze juz przy dzwigni cieglo sie nie presuwa... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Banolito
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:41
|
|
|
rozmawiałem właśnie z panem leszkiem.....(mechanik MISKÓW na małopolske) pan leszkek powiedział że na 90 procent poszedł jakiś wspornik przy skrzyni.... jest to dosyć czesta wada bo jest wykonany on z gómy a on poprostu robi sztywny z kawałka blachy....
koszt mniej więcej od 50 do 80 zł.......
wiecej info w poniedziałek wieczorem jak oddam samochód do pana leszka..... |
_________________ http://www.elan-vital.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:45
|
|
|
Coś mi się wydaje, że tam nie ma żadnego wspornika z gumy. O czym on w ogóle mówi? Cięgna idą do dźwigienek, które są ze stali, a dźwigienki przesuwają dlszy mechanizm... |
|
|
|
 |
Banolito
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:06
|
|
|
nie wiem tak mi powiedział przez tel wobaczymy co powie w poniedziałek po odlędzinach..ale to naprawdę jest dziwne bo jak rano poszedłem zobaczyć co może być nie tak to biegi dziś już wchodzą ale jak auto złapie temperature to przesyają znów |
_________________ http://www.elan-vital.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-2009, 14:32
|
|
|
Witam,
U mnie wystąpił podobny problem - brak możliwości zmiany biegów, czy wrzucenia luzu (do dyspozycji pozostała "wbita" przed awarią trójka).
Za bezbłędną diagnozą kolegi Owczara, przyczyną okazał się zużyty łącznik elastyczny cięgła.
A ponieważ sam łącznik stosunkowo drogi, zdecydowałem się zespawać łączenie na sztywno.
Jest nieźle, chociaż biegi wchodzą wyraźnie ciężej... zwłaszcza przy zmianie przełożenia z biegów 1, 3, 5 potrzeba sporo siły...
Tak więc da się jeździć, ale komfortu przy operowaniu drążkiem coraz mniej |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-07-2009, 14:42
|
|
|
U Harpagana w tym miejscu trytytka już ponad rok służy we Franku |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:06
|
|
|
Witam ponownie...
Niestety po krótkim czasie temat wrócił - nie wiem dokładnie co było przyczyną (może te ciasno chodzące biegi) ale skutek jest taki, że muszę wymienić linkę zmiany przełożenia skrzyni biegów. Przy pracy lewarkiem linka wygina się na boki, zaczepia o gniazdo i jest już naderwana.
Znalazłem na allegro używane linki do EA2x i EA5x:
http://www.allegro.pl/ite...rania_bieg.html
Jak sądzicie, będą pasować do EA6? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-08-2009, 20:50
|
|
|
lambe, według mnie powinna pasować na 99%, ale ten 1% niepewności jest. Obudowa skrzyni jest identyczna, skrzynie od benzyny i diesla różnią się tylko przełożeniem.
[ Dodano: 22-08-2009, 20:55 ]
Na wszelki wypadek dogadaj się ze sprzedawcą na ewentualny zwrot. Cena jak dla mnie troszkę wysoka. Podzwoń po sprzedawcach któzy mają na części i popytaj. Pod górą Kalwarią mają sporo gratów do gali.
Tutaj masz link do przykładowego ogłoszenia: http://allegro.pl/item712..._tyl_kombi.html |
|
|
|
 |
lambe
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2009, 16:38
|
|
|
Owczar, dzięki za namiar na tą Górę Kalwarię, bo rzeczywiście mieli te linki i od razu takie jak trzeba - do TD (tzn. wyciągnęli z jakiegoś biednego misia ;( koszt - ok. 100zł
Po wymianie linek biegi wchodzą bardzo lekko i przyjemnie (za wyjątkiem oczywiście znanego ogólnie haczenia przy redukcji z 3 na 2)
Wygląda na to, że przy poprzedniej awarii z tym łącznikiem elastycznym jedna z linek się sponiewierała i zaczęła się zaczepiać o obudowę - pewnie dlatego biegi wchodziły jak w żuku... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-09-2009, 16:39
|
|
|
lambe, nie ma problemu. Nie wiedziałem, że nawet TD tam mają, bo na UK szła ich śladowa ilość Jak byłem kiedyś to głównie 2,5. |
|
|
|
 |
Denver89
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi GALANT 2.0 TD 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 05-02-2010, 16:22
|
|
|
Koledzy jeśli jest zużyty ten " łącznik elastyczny cięgła" to po czym mozna poznać bo u mnie została skrzynia na czwartym biegu. Rozebrałem i jak próbuje wbić trzy to sie przesuwa jedna z linek druga pozostaje w miejscu;( ale ona ani nie spadła ani nic próbuje na bok i też nic. |
|
|
|
 |
|