Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem z wrzuceniem biegów
Autor Wiadomość
Banolito 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 115
Skąd: Kraków
  Wysłany: 27-02-2009, 21:00   [EAxx] Problem z wrzuceniem biegów

sprawa wygląda mniej więcej że wchodzi 1 3 5 a biegi 2 4 i wsteczny nie :( biegi wogóle nie chodzą tak jak by auto było na luzie a biegi 1 3 5 normalnie bez stuków bez problemów..
co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??
co dolega misiowi??
prosił bym o pomoc
_________________
http://www.elan-vital.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 21:16   

Według mnie może być problem z cięgnem. Z tego co pamiętam wszystkie te biegi są na jednym cięgnie. A czy jak próbujesz wrzucić 2,4 lub wsteczny to czujesz jakiś opór taki jak przy wkładaniu biegu czy wchodzi luźno?
 
 
Banolito 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 115
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-02-2009, 21:22   

wogóle nie ma żadnego oporu... nic wogóle nie reaguje...
zdiołem ten plastik z mieszkiem i są dwa cięgła od 1 3 5 i ono się rusz przy włanczaniu biegu ale to drógie jak chce włączyć 2 4 wsteczny wogóle nie reaguje a te biegi wogóle zachowóją się jak luz... tak jak by nie było połączenia między lewarkiem a skrzynią :oops:
_________________
http://www.elan-vital.com.pl/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 21:34   

Musiało się zerwać albo odczepić. Mówisz, że jak zdiąłeś mieszek to nie widać reakcji tego cięgna? Zobacz czy jest połączone z lewarkiem, może spadło właśnie przy dźwigni. W zasadzie opcje są dwie, albo w kabinie, albo przy skrzyni.
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-02-2009, 23:14   

Owczar napisał/a:
W zasadzie opcje są dwie, albo w kabinie, albo przy skrzyni.

Przy skrzyni raczej odpada, bo Banolito pisze, ze juz przy dzwigni cieglo sie nie presuwa...
_________________
 
 
Banolito 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 115
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 11:41   

rozmawiałem właśnie z panem leszkiem.....(mechanik MISKÓW na małopolske) pan leszkek powiedział że na 90 procent poszedł jakiś wspornik przy skrzyni.... jest to dosyć czesta wada bo jest wykonany on z gómy a on poprostu robi sztywny z kawałka blachy....
koszt mniej więcej od 50 do 80 zł.......
wiecej info w poniedziałek wieczorem jak oddam samochód do pana leszka.....
_________________
http://www.elan-vital.com.pl/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-02-2009, 12:45   

Coś mi się wydaje, że tam nie ma żadnego wspornika z gumy. O czym on w ogóle mówi? Cięgna idą do dźwigienek, które są ze stali, a dźwigienki przesuwają dlszy mechanizm...
 
 
Banolito 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 115
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 13:06   

nie wiem tak mi powiedział przez tel wobaczymy co powie w poniedziałek po odlędzinach..ale to naprawdę jest dziwne bo jak rano poszedłem zobaczyć co może być nie tak to biegi dziś już wchodzą ale jak auto złapie temperature to przesyają znów
_________________
http://www.elan-vital.com.pl/
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 03-07-2009, 14:32   

Witam,
U mnie wystąpił podobny problem - brak możliwości zmiany biegów, czy wrzucenia luzu (do dyspozycji pozostała "wbita" przed awarią trójka).
Za bezbłędną diagnozą kolegi Owczara, przyczyną okazał się zużyty łącznik elastyczny cięgła.
A ponieważ sam łącznik stosunkowo drogi, zdecydowałem się zespawać łączenie na sztywno.

Jest nieźle, chociaż biegi wchodzą wyraźnie ciężej... zwłaszcza przy zmianie przełożenia z biegów 1, 3, 5 potrzeba sporo siły...

Tak więc da się jeździć, ale komfortu przy operowaniu drążkiem coraz mniej :doubt:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-07-2009, 14:42   

U Harpagana w tym miejscu trytytka już ponad rok służy we Franku ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2009, 17:06   

Witam ponownie...

Niestety po krótkim czasie temat wrócił - nie wiem dokładnie co było przyczyną (może te ciasno chodzące biegi) ale skutek jest taki, że muszę wymienić linkę zmiany przełożenia skrzyni biegów. Przy pracy lewarkiem linka wygina się na boki, zaczepia o gniazdo i jest już naderwana.

Znalazłem na allegro używane linki do EA2x i EA5x:
http://www.allegro.pl/ite...rania_bieg.html

Jak sądzicie, będą pasować do EA6?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-08-2009, 20:50   

lambe, według mnie powinna pasować na 99%, ale ten 1% niepewności jest. Obudowa skrzyni jest identyczna, skrzynie od benzyny i diesla różnią się tylko przełożeniem.

[ Dodano: 22-08-2009, 20:55 ]
Na wszelki wypadek dogadaj się ze sprzedawcą na ewentualny zwrot. Cena jak dla mnie troszkę wysoka. Podzwoń po sprzedawcach któzy mają na części i popytaj. Pod górą Kalwarią mają sporo gratów do gali.

Tutaj masz link do przykładowego ogłoszenia: http://allegro.pl/item712..._tyl_kombi.html
 
 
lambe 
Nowy Forumowicz

Auto: EA6A GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2009, 16:38   

Owczar, dzięki za namiar na tą Górę Kalwarię, bo rzeczywiście mieli te linki i od razu takie jak trzeba - do TD (tzn. wyciągnęli z jakiegoś biednego misia ;( koszt - ok. 100zł

Po wymianie linek biegi wchodzą bardzo lekko i przyjemnie :mrgreen: (za wyjątkiem oczywiście znanego ogólnie haczenia przy redukcji z 3 na 2)

Wygląda na to, że przy poprzedniej awarii z tym łącznikiem elastycznym jedna z linek się sponiewierała i zaczęła się zaczepiać o obudowę - pewnie dlatego biegi wchodziły jak w żuku...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-09-2009, 16:39   

lambe, nie ma problemu. Nie wiedziałem, że nawet TD tam mają, bo na UK szła ich śladowa ilość ;) Jak byłem kiedyś to głównie 2,5.
 
 
Denver89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi GALANT 2.0 TD 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: KIELCE
Wysłany: 05-02-2010, 16:22   

Koledzy jeśli jest zużyty ten " łącznik elastyczny cięgła" to po czym mozna poznać bo u mnie została skrzynia na czwartym biegu. Rozebrałem i jak próbuje wbić trzy to sie przesuwa jedna z linek druga pozostaje w miejscu;( ale ona ani nie spadła ani nic próbuje na bok i też nic.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.