Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
WAŻNE !!! Sprawdzajcie luzy na zaworach !!!
Autor Wiadomość
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 01:00   WAŻNE !!! Sprawdzajcie luzy na zaworach !!!

Mam Colta CJ0 1,3 98r od kilku lat i mimo niewielkiego przebiegu 104,000 km na zimnym silniku po odpaleniu silnik chodził nierówno, gasł, trzeba było przygazowywać aby się rozgrzał i dopiero wtedy było ok. Latem mi to nie przeszkadzało, problem nasilił się zimą podczas mrozów. Szukałem długo usterki, począwszy od silnika krokowego, podejrzewałem komputer, pompę paliwa itp. Wymieniłem oczywiście świece, kopułkę aparatu zapłonowego, filtr paliwa, powietrza itp. Gdzieś na forum przeczytałem w podobnym przypadku aby sprawdzić luzy na zaworach. Kilka dni temu się w końcu za to zabrałem, rozgrzałem silnik, odkręciłem pokrywę zaworów i zacząłem regulację. Okazało się że na 4 cylindrze zawór wydechowy był podparty (tzn nie było żadnego luzu), na pozostałych zaworach luzy były tylko nie co mniejsze niż podaje instrukcja. Po odpaleniu silnika (ciepłego) obroty wskoczyły do 1400, a wcześniej było ok 900. Zmniejszyłem obroty do ok 900 i na drugi dzień jak silnik był zimny odpaliłem i obroty wskoczyły do ok 1600, pracował równiutko i od razu miał moc. Wcześniej nigdy nie sprawdzałem luzu na zaworach a od teraz będę sprawdzał przy każdej wymianie oleju i polecam wszystkim na forum aby również sprawdzali bo warto. Niektórzy piszą na forum że zawory nie klepią więc powinno być dobrze, otóż jest to błędne myślenie. Zawory klepią gdy luz jest za duży, natomiast gdy jest zbyt mały to ich nie słychać. Pozdrawiam.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-03-2009, 01:06   

AdamColt, w samochodach bez hydraulicznej regulacji powinno się zaglądać pod dekiel co ok. 20-30kkm.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2009, 08:12   

Dla mnie to istotna wiadomość, czasami na zimnym mój Colcik się dziwnie zachowuje więc zbadanie luzów nie zaszkodzi - a może pomóc :)
Dzięki i pozdrawiam!
_________________
7,60/100
 
 
 
wacekb1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 91- 1.5i 12v
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 22
Skąd: jarocin
Wysłany: 02-03-2009, 18:21   

Witam miałem to samo w Colcie 98 13 12v na zimnym silniku po odpaleniu silnik chodził nierówno jakby tylko na 3 cylindrach, po sprawdzeniu ciśnienia na 3 cylindrach ciśnienie 12 atmosfer na 1 ok 8 i to w porywach diagnoza:podparty lub wypalony zawór. Po regulacji na 3 zaworach 12 atmosfer na 1- 11,5 atmosfery. Chyba się obędzie bez wymiany zaworów
pozdrowienia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.