 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
WAŻNE !!! Sprawdzajcie luzy na zaworach !!! |
Autor |
Wiadomość |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 01:00 WAŻNE !!! Sprawdzajcie luzy na zaworach !!!
|
|
|
Mam Colta CJ0 1,3 98r od kilku lat i mimo niewielkiego przebiegu 104,000 km na zimnym silniku po odpaleniu silnik chodził nierówno, gasł, trzeba było przygazowywać aby się rozgrzał i dopiero wtedy było ok. Latem mi to nie przeszkadzało, problem nasilił się zimą podczas mrozów. Szukałem długo usterki, począwszy od silnika krokowego, podejrzewałem komputer, pompę paliwa itp. Wymieniłem oczywiście świece, kopułkę aparatu zapłonowego, filtr paliwa, powietrza itp. Gdzieś na forum przeczytałem w podobnym przypadku aby sprawdzić luzy na zaworach. Kilka dni temu się w końcu za to zabrałem, rozgrzałem silnik, odkręciłem pokrywę zaworów i zacząłem regulację. Okazało się że na 4 cylindrze zawór wydechowy był podparty (tzn nie było żadnego luzu), na pozostałych zaworach luzy były tylko nie co mniejsze niż podaje instrukcja. Po odpaleniu silnika (ciepłego) obroty wskoczyły do 1400, a wcześniej było ok 900. Zmniejszyłem obroty do ok 900 i na drugi dzień jak silnik był zimny odpaliłem i obroty wskoczyły do ok 1600, pracował równiutko i od razu miał moc. Wcześniej nigdy nie sprawdzałem luzu na zaworach a od teraz będę sprawdzał przy każdej wymianie oleju i polecam wszystkim na forum aby również sprawdzali bo warto. Niektórzy piszą na forum że zawory nie klepią więc powinno być dobrze, otóż jest to błędne myślenie. Zawory klepią gdy luz jest za duży, natomiast gdy jest zbyt mały to ich nie słychać. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-03-2009, 01:06
|
|
|
AdamColt, w samochodach bez hydraulicznej regulacji powinno się zaglądać pod dekiel co ok. 20-30kkm. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2009, 08:12
|
|
|
Dla mnie to istotna wiadomość, czasami na zimnym mój Colcik się dziwnie zachowuje więc zbadanie luzów nie zaszkodzi - a może pomóc
Dzięki i pozdrawiam! |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
wacekb1
Nowy Forumowicz
Auto: colt 91- 1.5i 12v
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 22 Skąd: jarocin
|
Wysłany: 02-03-2009, 18:21
|
|
|
Witam miałem to samo w Colcie 98 13 12v na zimnym silniku po odpaleniu silnik chodził nierówno jakby tylko na 3 cylindrach, po sprawdzeniu ciśnienia na 3 cylindrach ciśnienie 12 atmosfer na 1 ok 8 i to w porywach diagnoza:podparty lub wypalony zawór. Po regulacji na 3 zaworach 12 atmosfer na 1- 11,5 atmosfery. Chyba się obędzie bez wymiany zaworów
pozdrowienia |
|
|
|
 |
|
|