[Z34A 1.3] Dolot K&N |
Autor |
Wiadomość |
Grasshopper [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:36 [Z34A 1.3] Dolot K&N
|
|
|
Hej, czy ktoś z szanownych forumowiczów montował do swojego Colta dolot K&N ze stożkowym filtrem - najlepiej do wersji 1.3? Chodzi o ten konkretny zestaw. Byłbym wdzięczny za podzielenie się wrażeniami jak chodzi o zmianę dynamiki auta i ew. dźwięku
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:35
|
|
|
Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny". Dynamika moze sie minimalnie poprawic w wysokim zakresie obrotow. Zmiany w dolocie aby mialy jakies zauwazalne efekty musza byc poparte zmianami w wydechu (nie mowie tu o burczacym tlumiku koncowym ). K&N to renemowany producent i mozna miec zaufanie do jego produktow. |
|
|
|
 |
Grasshopper [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 15:28
|
|
|
Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży. |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-02-2009, 22:02
|
|
|
sprzedac i kupic auto 110konne |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-02-2009, 22:59
|
|
|
ictus napisał/a: | sprzedac i kupic auto 110konne |
To ironia czy post bez wartości dodanej? |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2009, 23:26
|
|
|
Ali-En napisał/a: | Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny". |
Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią częśc dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego)
Grasshopper napisał/a: | Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży. |
ictus napisał/a: | sprzedac i kupic auto 110konne |
To chyba najtrafniejsza odpowiedź |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 03:32
|
|
|
Grasshopper napisał/a: | Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży. | Z tego co mi wiadomo to za bardzo gratow do tego silnika nie ma w sprzedazy a wiec koszty modyfikacji beda niewspolmierne do osiaganych efektow. Taniej rzeczywiscie swapowac na 1.5 ktory ma 109 KM |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-03-2009, 09:03
|
|
|
michalp napisał/a: | To ironia czy post bez wartości dodanej? |
to glos rozsadku |
|
|
|
 |
Grasshopper [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 10:10
|
|
|
ictus, nie wiem, czy zauważyłeś ale w moim pytaniu nigdzie nie sugerowałem chęci zamiany samochodu. Skoro więc takiej sugestii nie było to po co udzielasz odpowiedzi, które nie pomagają pytającemu a w dodatku próbują go ośmieszyć? Proszę - nie wypowiadaj się już w tym wątku, bo to nie ma sensu.
Wracając na właściwy tor... Swap na 1.5, nie wchodzi w rachubę, bo nie chcę tak bardzo ingerować w samochód i ponosić tak dużych kosztów.
A co do modyfikacji obecnego silnika to może inaczej zadam pytanie. Jakiego przyrostu mocy można by było się spodziewać po zmianie dolotu i kompletnego wydechu? Nie jestem w tej kwestii bardzo biegły, ale mam wrażenie, że opisywane 110 KM byłoby do osiągnięcia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 01-03-2009, 21:37
|
|
|
Tak . Założyłem filtr K&N stożkowy do 1, 3 – efekt żaden. Teoretyczny przyrost mocy około 3 KM. Przy normalnej eksploatacja nie da się wyczuć. ( proponuję wymienić wkład filtra na K&N )
To co napisał Kolega „Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią części dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego) „
Nie jest pozbawione sensu . Dźwięk daje wiele większą frajdę niż 10 KM.
Zmiana całego dolotu ( odpowiednie doprowadzenie zimnego powietrza, długość rury od filtra do silnika, jej średnica itd.)
Likwidacja katalizatora, zmiana tłumika. Jest to przyrost mocy do około 7-10 koni.
Największy przyrost zyskujesz na obrotach max.
Ja mam to już za sobą – głowice, filtry, tłumiki, wałki, doloty itd.
Życzę sukcesów. Uważam że każdy w/m powinien sam tego spróbować.
POWODZENIA!! |
|
|
|
 |
Grasshopper [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 22:13
|
|
|
46Marek, dziękuję za pomocną odpowiedź. Z tego, co piszesz wynika, że przy tak fabrycznie wysilonym silniku (95 KM z 1.3 to jednak niemało) trudno jest o przyrost mocy bez poważniejszych nakładów. Katalizator chciałbym zostawić w spokoju, a podejrzewam, że to jego wycięcie w dużej mierze przysparza mocy
Co do filtra - jeżeli nie daje on żadnych efektów, oprócz dźwiękowych to jego kupno w takim razie skreślam z listy wydatków, a dźwiękowe doznania, jeżeli takowych będę potrzebował, zapewnię sobie w sposób opisany przez tomekrvf Tylko pytanie jak wypada ten dźwięk w porównaniu do dolotu K&N
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Misiekator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2013r. Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-06-2016, 20:41
|
|
|
Witam
Temat stary ale nie będę zakładał nowego. Mam Colta 1.3 z 2013r z pakietem Ralliart i poprzednik (chyba że może tak jest założony fabrycznie) założył mu filtr powietrza K&N zamiast papierowego (nawet jest naklejka na filtrze). Wiem że on nie wiele daje, a ja nawet nie wiem jak czyścić ten filtr ani ile ma nalatane. Jak myślicie zostawić ten K&N czy może lepiej zmienić go na zwykły filtr papierowy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2016, 20:56
|
|
|
Do filtra K&N jest specjalny czyścik i olej do nasączania.
Ostatnio kupowałem koledze taki zestaw na zniżkę MM w IC za 45zł. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Misiekator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2013r. Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-06-2016, 22:30
|
|
|
Bizi dzięki za odpowiedź . Jak często się to czyści i nasącza olejem oraz wymienia na nowy, bo jestem zielony w tym temacie. Jak wyciągnąłem ten filtr, to nie widać na nim jakiś zabrudzeń ale ma taki kolor, że trudno coś zobaczyć. Może lepiej wymienić go na papierowy? Ciekawe czy montowali je w fabryce, czy jest to raczej jakaś fantazja poprzedniego właściciela. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2016, 22:34
|
|
|
Teoretycznie się go nie wymienia.
Czyścić możesz np. co rok. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|