Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Dolot K&N
Autor Wiadomość
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 21:36   [Z34A 1.3] Dolot K&N

Hej, czy ktoś z szanownych forumowiczów montował do swojego Colta dolot K&N ze stożkowym filtrem - najlepiej do wersji 1.3? Chodzi o ten konkretny zestaw. Byłbym wdzięczny za podzielenie się wrażeniami jak chodzi o zmianę dynamiki auta i ew. dźwięku :)

Pozdrawiam
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 13:35   

Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny". Dynamika moze sie minimalnie poprawic w wysokim zakresie obrotow. Zmiany w dolocie aby mialy jakies zauwazalne efekty musza byc poparte zmianami w wydechu (nie mowie tu o burczacym tlumiku koncowym ;) ). K&N to renemowany producent i mozna miec zaufanie do jego produktow.
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 15:28   

Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-02-2009, 22:02   

sprzedac i kupic auto 110konne
 
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-02-2009, 22:59   

ictus napisał/a:
sprzedac i kupic auto 110konne


To ironia czy post bez wartości dodanej?
_________________
michalp
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2009, 23:26   

Ali-En napisał/a:
Dzwiek bedzie bardziej "zadziorny".

Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią częśc dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego)
Grasshopper napisał/a:
Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży.

ictus napisał/a:
sprzedac i kupic auto 110konne

To chyba najtrafniejsza odpowiedź
_________________

 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 03:32   

Grasshopper napisał/a:
Ali-En, orientujesz się może ile koni można przy w miarę rozsądnych nakładach pieniędzy wycisnąć z 1.3 nie narażając silnika na znacznie przyspieszone zużycie? Chciałbym uzyskać w okolicach 110, ale nie wiem od czego zacząć, żeby koszt był niski, a zysk mocy w miarę duży.
Z tego co mi wiadomo to za bardzo gratow do tego silnika nie ma w sprzedazy a wiec koszty modyfikacji beda niewspolmierne do osiaganych efektow. Taniej rzeczywiscie swapowac na 1.5 ktory ma 109 KM
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-03-2009, 09:03   

michalp napisał/a:
To ironia czy post bez wartości dodanej?

to glos rozsadku
 
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 10:10   

ictus, nie wiem, czy zauważyłeś ale w moim pytaniu nigdzie nie sugerowałem chęci zamiany samochodu. Skoro więc takiej sugestii nie było to po co udzielasz odpowiedzi, które nie pomagają pytającemu a w dodatku próbują go ośmieszyć? Proszę - nie wypowiadaj się już w tym wątku, bo to nie ma sensu.

Wracając na właściwy tor... Swap na 1.5, nie wchodzi w rachubę, bo nie chcę tak bardzo ingerować w samochód i ponosić tak dużych kosztów.

A co do modyfikacji obecnego silnika to może inaczej zadam pytanie. Jakiego przyrostu mocy można by było się spodziewać po zmianie dolotu i kompletnego wydechu? Nie jestem w tej kwestii bardzo biegły, ale mam wrażenie, że opisywane 110 KM byłoby do osiągnięcia.

Pozdrawiam
 
 
46Marek 
Forumowicz

Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 71
Skąd: GOCŁAW
Wysłany: 01-03-2009, 21:37   

Tak . Założyłem filtr K&N stożkowy do 1, 3 – efekt żaden. Teoretyczny przyrost mocy około 3 KM. Przy normalnej eksploatacja nie da się wyczuć. ( proponuję wymienić wkład filtra na K&N )
To co napisał Kolega „Dźwięk jest wystarczająco zadziorny jak zdemontuje się przednią części dolotu do filtra (element montowany na 2 spinki do pasa przedniego) „
Nie jest pozbawione sensu . Dźwięk daje wiele większą frajdę niż 10 KM.
Zmiana całego dolotu ( odpowiednie doprowadzenie zimnego powietrza, długość rury od filtra do silnika, jej średnica itd.)
Likwidacja katalizatora, zmiana tłumika. Jest to przyrost mocy do około 7-10 koni.
Największy przyrost zyskujesz na obrotach max.
Ja mam to już za sobą – głowice, filtry, tłumiki, wałki, doloty itd.
Życzę sukcesów. Uważam że każdy w/m powinien sam tego spróbować.
POWODZENIA!!
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 22:13   

46Marek, dziękuję za pomocną odpowiedź. Z tego, co piszesz wynika, że przy tak fabrycznie wysilonym silniku (95 KM z 1.3 to jednak niemało) trudno jest o przyrost mocy bez poważniejszych nakładów. Katalizator chciałbym zostawić w spokoju, a podejrzewam, że to jego wycięcie w dużej mierze przysparza mocy :)

Co do filtra - jeżeli nie daje on żadnych efektów, oprócz dźwiękowych to jego kupno w takim razie skreślam z listy wydatków, a dźwiękowe doznania, jeżeli takowych będę potrzebował, zapewnię sobie w sposób opisany przez tomekrvf :mrgreen: Tylko pytanie jak wypada ten dźwięk w porównaniu do dolotu K&N :)

Pozdrawiam
 
 
Misiekator 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2013r. Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-06-2016, 20:41   

Witam

Temat stary ale nie będę zakładał nowego. Mam Colta 1.3 z 2013r z pakietem Ralliart i poprzednik (chyba że może tak jest założony fabrycznie) założył mu filtr powietrza K&N zamiast papierowego (nawet jest naklejka na filtrze). Wiem że on nie wiele daje, a ja nawet nie wiem jak czyścić ten filtr ani ile ma nalatane. Jak myślicie zostawić ten K&N czy może lepiej zmienić go na zwykły filtr papierowy.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2016, 20:56   

Do filtra K&N jest specjalny czyścik i olej do nasączania.

Ostatnio kupowałem koledze taki zestaw na zniżkę MM w IC za 45zł.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Misiekator 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2013r. Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-06-2016, 22:30   

Bizi dzięki za odpowiedź :D . Jak często się to czyści i nasącza olejem oraz wymienia na nowy, bo jestem zielony w tym temacie. Jak wyciągnąłem ten filtr, to nie widać na nim jakiś zabrudzeń ale ma taki kolor, że trudno coś zobaczyć. Może lepiej wymienić go na papierowy? Ciekawe czy montowali je w fabryce, czy jest to raczej jakaś fantazja poprzedniego właściciela.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2016, 22:34   

Teoretycznie się go nie wymienia.
Czyścić możesz np. co rok.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.