odblokowanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 10:17 odblokowanie silnika
|
|
|
witam mam 3 pytania,
silnik 1.6 16v 90ps, czy są w nim zamontowane jakieś ograniczacze mocy, znajomy mam
honde i zmienił uszczelke przepustnicy i automatycznie moć wzrosła z 75 na 90.
2 pytanie
nigdy nie byłem na komputerze, czy warto na to jechać jak wszytsko jest ok?
3 pytanie
powinieniem mieć świece ngk 1 elektrodowe, założyłem bosch 3 elektrody a i przy okazji czy jst normalne jak ją kręce to przy 6 tyś delikatnie zwolni i do 7 znów idzie |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-03-2009, 10:44
|
|
|
Niestety tutaj nie ma tak dobrze jak w tej Hondzie 1.4 Nie wiem w sumie czym się różnią wersje 90 a 100 koni ale raczej nie jest to jakaś drobnostka bo wszysycy by już zmieniali. Być może to kwestia ustawienia komputera. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 12:23
|
|
|
Hej jesli masz wersje z mniejsza moca to strzelam ze jest ona z rynku niemieckiege lub austriackiego. Zredukowana moc aut z tego rynku wynikala z faktu ze tam placisz oc od mocy a nie od pojemnosci. A teraz czym ta moc moze byc ograniczona. Raczej nie ma tak dobrze jak w hondzie Mozliwe ze jest inny kolektor ssacy. Powinien na nim byc jakis numer spisz go i wrzuc na forum i niech to samo zrobi osoba ktora ma wersje 100km (w nissanach tak bylo). Moze byc tez inny walek. Chociaz nie wiem czy w silnikuach sohc byly takie praktyki (w nissanach tez sie zdarzalo ze byl inny walek ssacy ale tam bylo dohc). Oprocz tego mozesz zmierzyc jaka masz srednice przeplywki i przepustnicy. Sam komp moze miec inne numery ale jak dla mnie nie powinien on zabierac mocy. |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 03-03-2009, 12:54
|
|
|
Zapewne jest to regulowane przez ECU, podobnie jak w przypadku GDI, gdzie moc malała pomalutku wraz z zaostrzaniem norm emisji CO2.
Trzeba by było przełożyć kompa z 100konnej wersji i zhamować
Jak nic sie z autkiem złego nie dzieje to nie ma po co jechać na kompa (no chyba, że dla czystego sumienia ) |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-03-2009, 13:39
|
|
|
No ale na początku wychodziły tylko wersje 90 konne z tego co mi wiadomo. Dopiero w modelach po liftingu i tych z końcówki przed liftingiem były silniki 100 konne. W Coltach też chyba tak było. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 14:55
|
|
|
ok a co z tym, że jak ją kręce to przy 6 tyś delikatnie zwolni i do 7 znów idzie i czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody? |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 15:47
|
|
|
cocoo24 napisał/a: | czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody? |
A katalog takie przewiduje czy sam je dobierales? Jesli katalog boscha przewiduje te swiece do carismy to dlaczego nie. ja bym jednak postawil na ngk albo denso. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2009, 15:54
|
|
|
po co? - iskra i tak przeskakuje miedzy jedna z tych trzech a elektroda glowna... |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 03-03-2009, 16:58
|
|
|
cocoo24 napisał/a: | czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody? | móc możesz ale lepiej zmienić na dobre NGK bo dobrze spelniają swoje zadanie dylson napisał/a: | jaka masz srednice przeplywki | z tego co się orientuję to w tych 90-konnych i 100-konnych są różne |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2009, 17:30
|
|
|
mlun napisał/a: | No ale na początku wychodziły tylko wersje 90 konne z tego co mi wiadomo. Dopiero w modelach po liftingu i tych z końcówki przed liftingiem były silniki 100 konne. W Coltach też chyba tak było. |
Dokładnie , pytałem się ostatnio o to w serwisie Mitsu i dokładnie to mi powiedziano. Różnica mocy jest ponoć tylko w ustawieniach komputera, sprzętowo jest nie do odróżnienia. |
|
|
|
 |
Czaki [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 18:07
|
|
|
Ciekawe ile w serwisie mitsu krzyknęli by za wgranie tych ustawień. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-03-2009, 18:47
|
|
|
No ale nie wiadomo do końca czy to tylko przez komputer. Silniki mogą się jeszcze detalami różnić. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 03-03-2009, 19:51
|
|
|
ZEROSUPER napisał/a: | Zapewne jest to regulowane przez ECU, podobnie jak w przypadku GDI, gdzie moc malała pomalutku wraz z zaostrzaniem norm emisji CO2. |
ECU nie gra aż tak wielkiej roli. Owszem, dużo od niego zależy, ale dokonując w nim modyfikacji bez przeróbek w mechanice żadnego skoku mocy nie uświadczymy. |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2009, 19:51
|
|
|
Prawda jest taka ze w serwisie sami do konca nie wiedza co mowia. W nissanach roznica byla w kolektorze ssacym albo wlaku ssacym i zaden serwis tego nie wiedzial. Moim zdaniem musi byc jakas roznica nie tyle w silniku co w osprzecie. |
|
|
|
 |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2009, 07:46
|
|
|
dylson napisał/a: | jaka masz srednice przeplywki | z tego co się orientuję to w tych 90-konnych i 100-konnych są różne[/quote]
własnie to moze być to, możlliwe że przepływka jest zwężona, wystarczy włożyc większą, próbował już to ktoś? |
|
|
|
 |
|