Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
odblokowanie silnika
Autor Wiadomość
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 10:17   odblokowanie silnika

witam mam 3 pytania,

silnik 1.6 16v 90ps, czy są w nim zamontowane jakieś ograniczacze mocy, znajomy mam
honde i zmienił uszczelke przepustnicy i automatycznie moć wzrosła z 75 na 90.

2 pytanie

nigdy nie byłem na komputerze, czy warto na to jechać jak wszytsko jest ok?

3 pytanie

powinieniem mieć świece ngk 1 elektrodowe, założyłem bosch 3 elektrody a i przy okazji czy jst normalne jak ją kręce to przy 6 tyś delikatnie zwolni i do 7 znów idzie
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-03-2009, 10:44   

Niestety tutaj nie ma tak dobrze jak w tej Hondzie 1.4 :P Nie wiem w sumie czym się różnią wersje 90 a 100 koni ale raczej nie jest to jakaś drobnostka bo wszysycy by już zmieniali. Być może to kwestia ustawienia komputera.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 12:23   

Hej jesli masz wersje z mniejsza moca to strzelam ze jest ona z rynku niemieckiege lub austriackiego. Zredukowana moc aut z tego rynku wynikala z faktu ze tam placisz oc od mocy a nie od pojemnosci. A teraz czym ta moc moze byc ograniczona. Raczej nie ma tak dobrze jak w hondzie :) Mozliwe ze jest inny kolektor ssacy. Powinien na nim byc jakis numer spisz go i wrzuc na forum i niech to samo zrobi osoba ktora ma wersje 100km (w nissanach tak bylo). Moze byc tez inny walek. Chociaz nie wiem czy w silnikuach sohc byly takie praktyki (w nissanach tez sie zdarzalo ze byl inny walek ssacy ale tam bylo dohc). Oprocz tego mozesz zmierzyc jaka masz srednice przeplywki i przepustnicy. Sam komp moze miec inne numery ale jak dla mnie nie powinien on zabierac mocy.
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-03-2009, 12:54   

Zapewne jest to regulowane przez ECU, podobnie jak w przypadku GDI, gdzie moc malała pomalutku wraz z zaostrzaniem norm emisji CO2.
Trzeba by było przełożyć kompa z 100konnej wersji i zhamować :mrgreen:
Jak nic sie z autkiem złego nie dzieje to nie ma po co jechać na kompa (no chyba, że dla czystego sumienia :wink: )
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-03-2009, 13:39   

No ale na początku wychodziły tylko wersje 90 konne z tego co mi wiadomo. Dopiero w modelach po liftingu i tych z końcówki przed liftingiem były silniki 100 konne. W Coltach też chyba tak było.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 14:55   

ok a co z tym, że jak ją kręce to przy 6 tyś delikatnie zwolni i do 7 znów idzie i czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody?
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 15:47   

cocoo24 napisał/a:
czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody?

A katalog takie przewiduje czy sam je dobierales? Jesli katalog boscha przewiduje te swiece do carismy to dlaczego nie. ja bym jednak postawil na ngk albo denso.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2009, 15:54   

po co? - iskra i tak przeskakuje miedzy jedna z tych trzech a elektroda glowna...
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 03-03-2009, 16:58   

cocoo24 napisał/a:
czy moge mieć świece bosch na 3 elektrody?
móc możesz ale lepiej zmienić na dobre NGK bo dobrze spelniają swoje zadanie
dylson napisał/a:
jaka masz srednice przeplywki
z tego co się orientuję to w tych 90-konnych i 100-konnych są różne
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2009, 17:30   

mlun napisał/a:
No ale na początku wychodziły tylko wersje 90 konne z tego co mi wiadomo. Dopiero w modelach po liftingu i tych z końcówki przed liftingiem były silniki 100 konne. W Coltach też chyba tak było.

Dokładnie , pytałem się ostatnio o to w serwisie Mitsu i dokładnie to mi powiedziano. Różnica mocy jest ponoć tylko w ustawieniach komputera, sprzętowo jest nie do odróżnienia.
 
 
 
Czaki
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 18:07   

Ciekawe ile w serwisie mitsu krzyknęli by za wgranie tych ustawień.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-03-2009, 18:47   

No ale nie wiadomo do końca czy to tylko przez komputer. Silniki mogą się jeszcze detalami różnić.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-03-2009, 19:51   

ZEROSUPER napisał/a:
Zapewne jest to regulowane przez ECU, podobnie jak w przypadku GDI, gdzie moc malała pomalutku wraz z zaostrzaniem norm emisji CO2.


ECU nie gra aż tak wielkiej roli. Owszem, dużo od niego zależy, ale dokonując w nim modyfikacji bez przeróbek w mechanice żadnego skoku mocy nie uświadczymy.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 19:51   

Prawda jest taka ze w serwisie sami do konca nie wiedza co mowia. W nissanach roznica byla w kolektorze ssacym albo wlaku ssacym i zaden serwis tego nie wiedzial. Moim zdaniem musi byc jakas roznica nie tyle w silniku co w osprzecie.
 
 
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 07:46   

dylson napisał/a:
jaka masz srednice przeplywki
z tego co się orientuję to w tych 90-konnych i 100-konnych są różne[/quote]

własnie to moze być to, możlliwe że przepływka jest zwężona, wystarczy włożyc większą, próbował już to ktoś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.