"podbijanie" na nowych felgach - problem |
Autor |
Wiadomość |
kuba.es
Mitsumaniak

Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 117 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 06-03-2009, 17:31 "podbijanie" na nowych felgach - problem
|
|
|
Witam!
Szukałem intensywnie podobnego tematu jednak nie znalazłem nic więc opiszę swój problem w oddzielnym temacie:
Otóż zakupiłem ostatnio felgi oz na praktycznie nowych oponach (gwarancja) lecz mam problem... Pozwoliłem niepowołanej osobie na wymianę tych kółek i okazało się że śruby zostały założone odwrotnie tzn zwężająca się część do zewnątrz. Z tego co się orientowałem to powinno być odwrotnie. Przejechałem tak około 10 km, do pracy. Prędkość ok 60 km/h z powodu niesamowitego podbijania :/ Prosto po pracy zajechałem do wulkanizatora i złapał się za głowę - powiedział ze gdybym tak dłużej jechał to mogłoby nawet koło odpaść. Przełożył śruby, dokręcił mocniej i powiedział żeby jeszcze dokręcać po trochę. Stwierdził że śruby są wyrobione i felgę tez nieco spiłowało... Po wyjechaniu od niego, problem nieco ustał jednak to wciąż nie to co powinno być. Czy ktoś ma jakieś pomysły co mógłbym zrobić? Może wymiana śrub coś by dała? Bardzo proszę o jakąś poradę, załamać się idzie |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:00
|
|
|
podjedź na wulkanizację, taką co sprzedają nakrętki (bo mówimy o nakrętkach a nie o śrubach.. śruby masz w piaście), niech Ci dobiorą nowe nakrętki z szerszym kołnierzem, tak żeby dobrze przylegały i dociskały felgi.. jeżeli stożki w felgach nie są wyrobione to chyba nie powinno być problemu.. ( koszt jednej nakrętki jak kiedyś sprawdzałem to od 6 zł w górę więc wydatek jakiś jest ), najlepiej żeby Ci założyli nakrętki i pozwolili się przejechać żeby sprawdzić.. |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2009, 19:58
|
|
|
kuba.es napisał/a: | okazało się że śruby zostały założone odwrotnie tzn zwężająca się część do zewnątrz. Z tego co się orientowałem to powinno być odwrotnie. Przejechałem tak około 10 km, do pracy. Prędkość ok 60 km/h z powodu niesamowitego podbijania :/ |
Nie w tym problem - jakiej średnicy masz otwór centrujący? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:27
|
|
|
Pierścienie centrujące + nowe nakrętki (chociaż nie powinny być uszkodzone). Na Allegro są goście którzy dorabiają pierścienie centrujące, koszt rzędu 50PLN za kpl. Musisz tylko podać kołnierz centrujący piasty 67,1mm -> otwór centrujący felgi x,xxmm. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:37
|
|
|
na marginesie:
a na co Wy te "nakrętki" nakręcacie??
Raczej śruby, które się wkręca w piastę...
Szczerze mówiąc nie spotkałem się z takim pojęciem hmm...
Ciekawostka, uświadomcie mnie |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:48
|
|
|
W Mitsubishi z piasty wystają gwintowane pręty, łeb ryflowanymi brzegami jest wbity od tyłu piasty. Na giwntowane pręty zakładasz koło i dokręcasz nakrętkami, które mają z jednej strony stożek.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 07-03-2009, 00:57
|
|
|
o żesz jasne,pomyliło mi się z poprzednim autem
Ale ze mnie gamoń-przecież sam wymieniałem piastę i tera mi się przypomniało...
pora spać
Sorki za zamieszanie. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 07-03-2009, 01:06
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Na Allegro są goście którzy dorabiają pierścienie centrujące, koszt rzędu 50PLN za kpl. |
plastikowe to koszt rzedu 32pln + 7pln wysylka . wiem bo na nowy sezon zamowilem sobie nowe pierscienie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-03-2009, 01:06
|
|
|
jesli opony nie sa nowe, a "nowe" to one tez moga byc przyczyna podbijania |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
kuba.es
Mitsumaniak

Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 117 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 07-03-2009, 07:58
|
|
|
Na wstępie wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem.
Może to głupio zabrzmi ale nie wiem jak sprawdzić rozmiar otworu centrującego
Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał, jednak do ideału nieco brakuje. Czy konieczne jest założenie pierścienia centrującego? Czy mogą coś pomóc same nakrętki? Kompletnie nie wiem jak się za to zabrać... Do tej pory mój misiek smigał lepiej niż dobrze, teraz boję sie do niego wsiadać |
_________________
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-03-2009, 08:22
|
|
|
kuba.es napisał/a: | Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał |
To według mnie świadczy o złych lub właśnie wyrobionych nakrętkach... co do pierścieni centrujących to tyle ile osób.. tyle teorii.. moja jest taka, że plastikowy pierścień centrujący służy tylko po to, żeby łatwo założyć koło, nie wyobrażam sobie, żeby miękki plastik mógł centrować koło, a mocno dociśnięte stożkowe śruby tego nie robiły... pełno jest ludzi np. na allegro, którzy piszą że bez tego koło będzie stwarzało bicie, według mnie to tylko marketing żeby więcej sprzedać... ale podkreślam, że to moja teoria jest tylko.. (choć obgadana w kilku warsztatach wulkanizacyjnych przy okazji kłopotów z biciem felg jakie miałem kiedyś w Colcie) |
|
|
|
 |
kuba.es
Mitsumaniak

Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 117 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 07-03-2009, 11:26
|
|
|
Rozmawiałem z zaufanym mechanikiem i stwierdził że mam nakrętki od felg stalowych i musze załatwić dedykowane do alu... Czyżby to mogła być przyczyna?
Co sądzicie o TYCH NAKRĘTKACH ? Dodam że u mnie w miasteczku podobne nakrętki kosztują 11 zł/szt! |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:41
|
|
|
http://moto.allegro.pl/it...tkie_marki.html
a ja mam takie, nie widać gwintu |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-03-2009, 13:56
|
|
|
jolly69 napisał/a: | kuba.es napisał/a: | Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał |
To według mnie świadczy o złych lub właśnie wyrobionych nakrętkach... co do pierścieni centrujących to tyle ile osób.. tyle teorii.. moja jest taka, że plastikowy pierścień centrujący służy tylko po to, żeby łatwo założyć koło, nie wyobrażam sobie, żeby miękki plastik mógł centrować koło, a mocno dociśnięte stożkowe śruby tego nie robiły... pełno jest ludzi np. na allegro, którzy piszą że bez tego koło będzie stwarzało bicie, według mnie to tylko marketing żeby więcej sprzedać... ale podkreślam, że to moja teoria jest tylko.. (choć obgadana w kilku warsztatach wulkanizacyjnych przy okazji kłopotów z biciem felg jakie miałem kiedyś w Colcie) |
Teoria jest taka, że pierścień działa tylko podczas montażu, bo centruje koło przed dokręceniem nakrętek, po dokręceniu 110Nm jego rola się kończy, ale nie ma jak go wyjąć, dlatego zostaje. Zwróć uwagę że koło podczas montażu opada w dół na szpilkach, przesunięcie 2mm na tak dużym obwodzie powoduje bicie inaczej wogóle nie robiłoby się otworów centrujących. Zapewniam cie ze koło bez pierścienia powoduje bicie, najpierw założyłem koła od VW bez pierścieni, ale musiałem je szybko dokupić.
kuba.es napisał/a: | Rozmawiałem z zaufanym mechanikiem i stwierdził że mam nakrętki od felg stalowych i musze załatwić dedykowane do alu... Czyżby to mogła być przyczyna?
Co sądzicie o TYCH NAKRĘTKACH ? Dodam że u mnie w miasteczku podobne nakrętki kosztują 11 zł/szt! |
Oryginalne od Carismy pasują i do stalówek i do alu, między innymi dlatego sa takie długie. Wiem bo użwam je do letnich i zimowych kół. Są zamknięte, żeby się gwint nie brudził. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|