Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"podbijanie" na nowych felgach - problem
Autor Wiadomość
kuba.es 
Mitsumaniak


Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 117
Skąd: Brzozów
Wysłany: 06-03-2009, 17:31   "podbijanie" na nowych felgach - problem

Witam!
Szukałem intensywnie podobnego tematu jednak nie znalazłem nic więc opiszę swój problem w oddzielnym temacie:
Otóż zakupiłem ostatnio felgi oz na praktycznie nowych oponach (gwarancja) lecz mam problem... Pozwoliłem niepowołanej osobie na wymianę tych kółek i okazało się że śruby zostały założone odwrotnie tzn zwężająca się część do zewnątrz. Z tego co się orientowałem to powinno być odwrotnie. Przejechałem tak około 10 km, do pracy. Prędkość ok 60 km/h z powodu niesamowitego podbijania :/ Prosto po pracy zajechałem do wulkanizatora i złapał się za głowę - powiedział ze gdybym tak dłużej jechał to mogłoby nawet koło odpaść. Przełożył śruby, dokręcił mocniej i powiedział żeby jeszcze dokręcać po trochę. Stwierdził że śruby są wyrobione i felgę tez nieco spiłowało... Po wyjechaniu od niego, problem nieco ustał jednak to wciąż nie to co powinno być. Czy ktoś ma jakieś pomysły co mógłbym zrobić? Może wymiana śrub coś by dała? Bardzo proszę o jakąś poradę, załamać się idzie :(
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-03-2009, 18:00   

podjedź na wulkanizację, taką co sprzedają nakrętki (bo mówimy o nakrętkach a nie o śrubach.. śruby masz w piaście), niech Ci dobiorą nowe nakrętki z szerszym kołnierzem, tak żeby dobrze przylegały i dociskały felgi.. jeżeli stożki w felgach nie są wyrobione to chyba nie powinno być problemu.. ( koszt jednej nakrętki jak kiedyś sprawdzałem to od 6 zł w górę więc wydatek jakiś jest ), najlepiej żeby Ci założyli nakrętki i pozwolili się przejechać żeby sprawdzić..
 
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-03-2009, 18:57   

zajrzyj tutaj - wiele się wyjaśni
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2009, 19:58   

kuba.es napisał/a:
okazało się że śruby zostały założone odwrotnie tzn zwężająca się część do zewnątrz. Z tego co się orientowałem to powinno być odwrotnie. Przejechałem tak około 10 km, do pracy. Prędkość ok 60 km/h z powodu niesamowitego podbijania :/


Nie w tym problem - jakiej średnicy masz otwór centrujący?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2009, 22:27   

Pierścienie centrujące + nowe nakrętki (chociaż nie powinny być uszkodzone). Na Allegro są goście którzy dorabiają pierścienie centrujące, koszt rzędu 50PLN za kpl. Musisz tylko podać kołnierz centrujący piasty 67,1mm -> otwór centrujący felgi x,xxmm.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 06-03-2009, 22:37   

na marginesie:
a na co Wy te "nakrętki" nakręcacie??
Raczej śruby, które się wkręca w piastę... :-k
Szczerze mówiąc nie spotkałem się z takim pojęciem hmm...
Ciekawostka, uświadomcie mnie :mrgreen:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2009, 22:48   

W Mitsubishi z piasty wystają gwintowane pręty, łeb ryflowanymi brzegami jest wbity od tyłu piasty. Na giwntowane pręty zakładasz koło i dokręcasz nakrętkami, które mają z jednej strony stożek.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-03-2009, 00:57   

:oops: o żesz jasne,pomyliło mi się z poprzednim autem :salute:
Ale ze mnie gamoń-przecież sam wymieniałem piastę i tera mi się przypomniało...
pora spać :rolleyes:

Sorki za zamieszanie.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 07-03-2009, 01:06   

wichura1 napisał/a:
Na Allegro są goście którzy dorabiają pierścienie centrujące, koszt rzędu 50PLN za kpl.

plastikowe to koszt rzedu 32pln + 7pln wysylka . wiem bo na nowy sezon zamowilem sobie nowe pierscienie ;)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-03-2009, 01:06   

jesli opony nie sa nowe, a "nowe" to one tez moga byc przyczyna podbijania
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
kuba.es 
Mitsumaniak


Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 117
Skąd: Brzozów
Wysłany: 07-03-2009, 07:58   

Na wstępie wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem.
Może to głupio zabrzmi ale nie wiem jak sprawdzić rozmiar otworu centrującego :wink:
Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał, jednak do ideału nieco brakuje. Czy konieczne jest założenie pierścienia centrującego? Czy mogą coś pomóc same nakrętki? Kompletnie nie wiem jak się za to zabrać... Do tej pory mój misiek smigał lepiej niż dobrze, teraz boję sie do niego wsiadać :?
_________________

 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-03-2009, 08:22   

kuba.es napisał/a:
Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał

To według mnie świadczy o złych lub właśnie wyrobionych nakrętkach... co do pierścieni centrujących to tyle ile osób.. tyle teorii.. moja jest taka, że plastikowy pierścień centrujący służy tylko po to, żeby łatwo założyć koło, nie wyobrażam sobie, żeby miękki plastik mógł centrować koło, a mocno dociśnięte stożkowe śruby tego nie robiły... pełno jest ludzi np. na allegro, którzy piszą że bez tego koło będzie stwarzało bicie, według mnie to tylko marketing żeby więcej sprzedać... ale podkreślam, że to moja teoria jest tylko.. (choć obgadana w kilku warsztatach wulkanizacyjnych przy okazji kłopotów z biciem felg jakie miałem kiedyś w Colcie)
 
 
 
kuba.es 
Mitsumaniak


Auto: Civic VII 1,6 VTEC 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 117
Skąd: Brzozów
Wysłany: 07-03-2009, 11:26   

Rozmawiałem z zaufanym mechanikiem i stwierdził że mam nakrętki od felg stalowych i musze załatwić dedykowane do alu... Czyżby to mogła być przyczyna?
Co sądzicie o TYCH NAKRĘTKACH ? Dodam że u mnie w miasteczku podobne nakrętki kosztują 11 zł/szt!
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 07-03-2009, 12:41   

http://moto.allegro.pl/it...tkie_marki.html
a ja mam takie, nie widać gwintu :mrgreen:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-03-2009, 13:56   

jolly69 napisał/a:
kuba.es napisał/a:
Póki co dokręciłem je mocniej i problem nieco ustał

To według mnie świadczy o złych lub właśnie wyrobionych nakrętkach... co do pierścieni centrujących to tyle ile osób.. tyle teorii.. moja jest taka, że plastikowy pierścień centrujący służy tylko po to, żeby łatwo założyć koło, nie wyobrażam sobie, żeby miękki plastik mógł centrować koło, a mocno dociśnięte stożkowe śruby tego nie robiły... pełno jest ludzi np. na allegro, którzy piszą że bez tego koło będzie stwarzało bicie, według mnie to tylko marketing żeby więcej sprzedać... ale podkreślam, że to moja teoria jest tylko.. (choć obgadana w kilku warsztatach wulkanizacyjnych przy okazji kłopotów z biciem felg jakie miałem kiedyś w Colcie)


Teoria jest taka, że pierścień działa tylko podczas montażu, bo centruje koło przed dokręceniem nakrętek, po dokręceniu 110Nm jego rola się kończy, ale nie ma jak go wyjąć, dlatego zostaje. Zwróć uwagę że koło podczas montażu opada w dół na szpilkach, przesunięcie 2mm na tak dużym obwodzie powoduje bicie inaczej wogóle nie robiłoby się otworów centrujących. Zapewniam cie ze koło bez pierścienia powoduje bicie, najpierw założyłem koła od VW bez pierścieni, ale musiałem je szybko dokupić.

kuba.es napisał/a:
Rozmawiałem z zaufanym mechanikiem i stwierdził że mam nakrętki od felg stalowych i musze załatwić dedykowane do alu... Czyżby to mogła być przyczyna?
Co sądzicie o TYCH NAKRĘTKACH ? Dodam że u mnie w miasteczku podobne nakrętki kosztują 11 zł/szt!


Oryginalne od Carismy pasują i do stalówek i do alu, między innymi dlatego sa takie długie. Wiem bo użwam je do letnich i zimowych kół. Są zamknięte, żeby się gwint nie brudził.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.