Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] przegub nie chce wyjść z piasty...
Autor Wiadomość
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
  Wysłany: 04-03-2009, 21:09   [1G 90-94] przegub nie chce wyjść z piasty...

Kolejny problem przy remonciku Eclipse. Postanowiłem dzisiaj wyjąć stary silnik i skrzynie z klipsa. I po kilku godzinach rozbierania odpinania i spuszczania płynów ustrojowych. Przyszedł czas na zdjęcie półosi zabrałem się odrazu za lewą stronę. Zdjąłem zabezpieczenie odkręciłem nakrętkę przegubu. Spiąłem amorka i wyjąłem półoś śrubokrętem ze skrzyni. I teraz jest problem jak wyjąć przegub z piasty??:O za cholere nie chce wyjść. Próbowałem mu pomóc młotkiem lekko ale nie idzie;/ czy tam jest jakieś podwójne zabezpieczenie czy ja coś robię nie tak?
 
 
karol 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 134
Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
Wysłany: 05-03-2009, 03:52   

Z tego co pamietam,to przegob od zewnetrznej strony jest zabezpieczony zwyklym pierscieniem o przekroju kola-zdjales go?
_________________
Mysle,wiec .... jeżdże.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-03-2009, 10:49   

Może prócz nakrętki jest jakiś zegerek ?
A jak nie to tylko większy młotek :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 05-03-2009, 12:40   

Musisz się zaopatrzyć w odpowiedzn młotek :) i konkretnie puknąć.Przegub zabezpieczony jest na półosi i trzeba go poprostu zbić.Miałem podobny problem w Lantrze tylko przy założeniu, ale dobrałem konkretny młotek i się dało zrobić :D
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-03-2009, 13:37   

Zamiast młotka polecałbym jednak odrdzewiacz lub płyn hamulcowy. Polać zaczekać pare godzin i próbować dalej. Po kontakcie z większym młotkiem, przegłub wraz z piastą może się już nie nadawać do użytku. :(
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 05-03-2009, 14:45   

To prawda z młotkiem trzeba uwarzać ale inaczej to nie wiem czy zdejmie przegub.A odrdzewiacz to raczej się nie przyda bo przeciesz jak przegub jest na półosi to jest w smarze jak się nie mylę to nie ma co bardzo rdzewieć.
Ale to tylko moje zdanie.Jak zdejmowałem u siebie to mi na nim nie zależało bo i tak był do wymiany.
Jak półoś jest wyjęta to wkręć ją w imadło przegubem w dół podlóż coś żeby młotek nie miał bezpośredniego kontaktu z przegubem i do dzieła. U mnie tylko tak się dało.
 
 
ADAM8886 
Nowy Forumowicz


Auto: Eclipse 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 05-03-2009, 17:14   

po mprostu sie zapiekl i tyle wez palnik nawet na bytle z propan bytan podgrzej troche piaste wtrec nakretke tak zebt caly gwint lapal zagrzej troche i wtedy mlotkiem. nie ma sily zeby nie puscilo
_________________

 
 
 
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 05-03-2009, 17:31   

koledzy ale ja nie chce zdejmować przegubu z półosi tylko go wyjąć razem z półosią z piasty i tu jest problem bo mi półoś przeszkadza. podgrzać bym podgrzał ale boje się że będzie po łożysku;/ młotkiem i tak tłukłem dość dużym przez drugi młotek i nic. Przegub mogę nawet uszkodzić bo mam drugi tylko jak go wyciągnąć żeby nie spieprzyć całej piasty i przy okazji łożyska;/ spróbuje zalać na noc płynem hamulcowym może jak postoji to puści. Ale tam oprócz tej agrafki jak ja to nazywam przechodzącej przez przegub i zabezpieczającej śruby z podkładką nie ma innego zabezpieczenia?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-03-2009, 18:58   

Tak jak pisałem wyżej żeby wyjąć półośkę z piasty, najpierw trzeba ją wyjąć ze skrzynki co też uczyniłeś. Później odkręcamy, śrubę zabezpieczającą z półosi od strony koła i powinna wyjść do środka, w Twoim przypadku zapiekło na wieloklinie i odrdzewiacz powinien załatwić sprawę. Walenie bez opamiętania młotem uszkodzi łożysko piasty, a nawet w skrajnych przypadkach przegłub, jednak czasem innego wyjścia nie ma. Można podgrzać, ale pogrzanie to też ryzyko uszkodzenia łożyska piasty.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 07-03-2009, 08:17   

Udało się wyciągnąć ten przegub. Jeśli by komuś była potrzebna metoda to ja zrobiłem tak. Wyjąłem całą piastę z tarczą i półosią z samochodu postawiłem na dużym imadle, zalałem jeszcze płynem hamulcowym. Zawołałem kolegę żeby przytrzymał młotek 1kg na przegubie. Wczesnej wkręciłem jeszcze nakrętkę na równo z tą śrubą przegubu. Wziąłem młotek 5kg kilka razy uderzyłem puściło odkręciłem nakrętkę i wybiłem wybijakiem przegub nawet nie uszkodzony ale jak się okazało później już bardzo rozwalony i klekocze także i tak do wymiany. Może się komuś przyda

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.