Problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 09-03-2009, 14:21 Problem z hamulcami
|
|
|
problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość twardy a zablokowanie kół jest prawie niemożliwe. Wczoraj najadłem się trochę strachu jak zjeżdżałem z autostrady (zabrakło 20cm żebym się skleił z jakimś chryslerem) sprawdzane były klocki i szczęki a także cylinderki, wg mnie wszystko wygląda dobrze. wydaje mi się że winowajcą może być serwo i tu stawiam pytanie jakie czynności regeneracyjno-konserwacyjne można wykonać na tym elemencie??? zamierzam zrobić reperaturkę pompki sprzęgła, ale to chyba wina serwa bo pedał jest tak samo twardy na zgaszonym jaki odpalonym silniku. proszę o pomoc:) |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-03-2009, 16:47
|
|
|
A Płyn hamulcowy zmieniałeś ? Wsio odpowietrzone ? |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:45
|
|
|
wszystko jest odpowietrzone, płyn tez był zmieniany. poza tym jakby były zapowietrzone to efekt byłby chyba odwrotny,czy się mylę??u mnie pedał jest twardy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2009, 20:51
|
|
|
to faktycznie wyglada na serwo - zobacz czy przewody od podcisnienia sa podlaczone i nie sa dziurawe
niestety nie znam budowy tego serwomechanizmu
jak nie on, to wtedy bedzie pompa... |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:51
|
|
|
postaram się rozebrać to serwo może coś się rzuci w oczy, razem z tym zregeneruje pompkę i wymienię płyn.Ale najpierw rzeczywiście dokładnie obejrzę przewody. pozdrawiam |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 11-03-2009, 10:08
|
|
|
Dość łatwo sprawdzić. Pojedź na kawałek pustej drogi, rozpędź się do powiedzmy 50 km/h i zahamuj. Potem to samo ale przed hamowaniem zgas silnik. Jak bedzie hamował tak samo to na bank serwo. Wydaje mi się że serwo samo za grosze powinieneś dostać.
Ps. najpierw oczywiście oględziny przewodów tak jak @Krzyżak sugerował wyżej |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-03-2009, 19:04
|
|
|
Po postoju naciśnij kilka razy hamulec i odpal auto z nogą na hamulcu. Jak serwo sprawne pedał powinien lekko opaść w dół |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 11-03-2009, 23:33
|
|
|
pytanie czy nikt nie zdejmował tego grubego przewodu podciśnieniowego idącego do serwa bo w nim jest taki zaworek który puszcza tylko w jedną stronę, jak go odwrócić to pedał jest twardy jak skała, możliwe że po prostu zaworek padł... warto to sprawdzić |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 12-03-2009, 12:33
|
|
|
kiedyś ściągałem ten przewód od strony serwa i o ile dobrze pamiętam to było podciśnienie, ale sprawdzę go dokładnie.
[ Dodano: 13-03-2009, 10:58 ]
Bazz napisał/a: | pytanie czy nikt nie zdejmował tego grubego przewodu podciśnieniowego idącego do serwa bo w nim jest taki zaworek który puszcza tylko w jedną stronę, jak go odwrócić to pedał jest twardy jak skała, możliwe że po prostu zaworek padł... warto to sprawdzić |
dzisiaj sprawdziłem cały przewód podciśnieniowy, jest szczelnie zamocowany, poprawnie założony a zawór zwrotny trzyma jak nowy, poza tym jak zdjąłem przewód od strony serwa to było słychać jak serwo zaciąga powietrze mimo że auto było zgaszone już dobrą godzinę. wnioskuje z tego, że serwo jest sprawne jak tak długo trzyma podciśnienie. Mam racje??? zaraz zabieram się za wymianę płynu hamulcowego bo auto akurat stoi na pseudo kanale po wymianie poduszek pod silnikiem;)dam znać o efektach. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-03-2009, 03:16
|
|
|
Nie chcę łapać za słówka, ale...
bobik247 napisał/a: | wszystko jest odpowietrzone, płyn tez był zmieniany. |
bobik247 napisał/a: | zaraz zabieram się za wymianę płynu hamulcowego |
Co do wymiany płynu mogę nie mieć racji, ale jeśli forumowicze mają pomóc to muszą operować na danych rzeczywistych |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 14-03-2009, 12:24
|
|
|
rafq, rzeczywiście zapomniałem dopisać,że płyn był wymieniany już jakiś rok temu ale to właśnie z tego powodu, że hamulce były słabe. układ nie jest zapowietrzony, zresztą gdyby był to narzekałbym na za miękki pedał, a u mnie jest twardy. |
|
|
|
 |
|