Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 09-03-2009, 14:21   Problem z hamulcami

problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość twardy a zablokowanie kół jest prawie niemożliwe. Wczoraj najadłem się trochę strachu jak zjeżdżałem z autostrady (zabrakło 20cm żebym się skleił z jakimś chryslerem) sprawdzane były klocki i szczęki a także cylinderki, wg mnie wszystko wygląda dobrze. wydaje mi się że winowajcą może być serwo i tu stawiam pytanie jakie czynności regeneracyjno-konserwacyjne można wykonać na tym elemencie??? zamierzam zrobić reperaturkę pompki sprzęgła, ale to chyba wina serwa bo pedał jest tak samo twardy na zgaszonym jaki odpalonym silniku. proszę o pomoc:)
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-03-2009, 16:47   

A Płyn hamulcowy zmieniałeś ? Wsio odpowietrzone ?
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 10-03-2009, 17:45   

wszystko jest odpowietrzone, płyn tez był zmieniany. poza tym jakby były zapowietrzone to efekt byłby chyba odwrotny,czy się mylę??u mnie pedał jest twardy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2009, 20:51   

to faktycznie wyglada na serwo - zobacz czy przewody od podcisnienia sa podlaczone i nie sa dziurawe
niestety nie znam budowy tego serwomechanizmu
jak nie on, to wtedy bedzie pompa...
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 10-03-2009, 21:51   

postaram się rozebrać to serwo może coś się rzuci w oczy, razem z tym zregeneruje pompkę i wymienię płyn.Ale najpierw rzeczywiście dokładnie obejrzę przewody. pozdrawiam
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 11-03-2009, 10:08   

Dość łatwo sprawdzić. Pojedź na kawałek pustej drogi, rozpędź się do powiedzmy 50 km/h i zahamuj. Potem to samo ale przed hamowaniem zgas silnik. Jak bedzie hamował tak samo to na bank serwo. Wydaje mi się że serwo samo za grosze powinieneś dostać.


Ps. najpierw oczywiście oględziny przewodów tak jak @Krzyżak sugerował wyżej
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-03-2009, 19:04   

Po postoju naciśnij kilka razy hamulec i odpal auto z nogą na hamulcu. Jak serwo sprawne pedał powinien lekko opaść w dół
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 11-03-2009, 23:33   

pytanie czy nikt nie zdejmował tego grubego przewodu podciśnieniowego idącego do serwa bo w nim jest taki zaworek który puszcza tylko w jedną stronę, jak go odwrócić to pedał jest twardy jak skała, możliwe że po prostu zaworek padł... warto to sprawdzić
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 12-03-2009, 12:33   

kiedyś ściągałem ten przewód od strony serwa i o ile dobrze pamiętam to było podciśnienie, ale sprawdzę go dokładnie.

[ Dodano: 13-03-2009, 10:58 ]
Bazz napisał/a:
pytanie czy nikt nie zdejmował tego grubego przewodu podciśnieniowego idącego do serwa bo w nim jest taki zaworek który puszcza tylko w jedną stronę, jak go odwrócić to pedał jest twardy jak skała, możliwe że po prostu zaworek padł... warto to sprawdzić

dzisiaj sprawdziłem cały przewód podciśnieniowy, jest szczelnie zamocowany, poprawnie założony a zawór zwrotny trzyma jak nowy, poza tym jak zdjąłem przewód od strony serwa to było słychać jak serwo zaciąga powietrze mimo że auto było zgaszone już dobrą godzinę. wnioskuje z tego, że serwo jest sprawne jak tak długo trzyma podciśnienie. Mam racje??? zaraz zabieram się za wymianę płynu hamulcowego bo auto akurat stoi na pseudo kanale po wymianie poduszek pod silnikiem;)dam znać o efektach. Pozdrawiam
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-03-2009, 03:16   

Nie chcę łapać za słówka, ale...

bobik247 napisał/a:
wszystko jest odpowietrzone, płyn tez był zmieniany.



bobik247 napisał/a:
zaraz zabieram się za wymianę płynu hamulcowego


Co do wymiany płynu mogę nie mieć racji, ale jeśli forumowicze mają pomóc to muszą operować na danych rzeczywistych ;)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 14-03-2009, 12:24   

rafq, :oops: rzeczywiście zapomniałem dopisać,że płyn był wymieniany już jakiś rok temu ale to właśnie z tego powodu, że hamulce były słabe. układ nie jest zapowietrzony, zresztą gdyby był to narzekałbym na za miękki pedał, a u mnie jest twardy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.