Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie
Autor Wiadomość
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
  Wysłany: 12-03-2009, 11:34   [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie

przeszperałem forum ale dokładnej odp nie znalazłem, chodzi mi o usztywnienie lub podniesienie tylnego zawieszenia, amorki mam 80% sprawności także nie chciałbym ich ruszać. Problrm sie pojawił jak wczoraj zamontowałem na próbę koła 215/55r17 (felgi avance) i z przodu leża elegancko a z tyłu bez obciążenia niby nic nie ociera ale jak wsiądą 2 osoby to na nierównościach trze o błotnik ale zauważyłem ze przy tych kolach z przodu można ręke włozyć między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec... jak można to rozwiązać? nowe twardsze sprężyny(tylko jakie)? jakieś podkładki podwyższające pod sprężyny(tylko gdzie takie zdobyć)?
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-11-2009, 09:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-03-2009, 11:37   

masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-03-2009, 11:47   

Matejko napisał/a:
masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu

Dokładnie!
dasz sam profil 45 zamiast 55 i już masz 43mm mniej na śr.koła.

[ Dodano: 12-03-2009, 11:58 ]
frykas napisał/a:
między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec

wtedy wejdzie nie jedem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 12-03-2009, 12:21   

celowo założyłem taki profil bo nie podoba mi sie mój gal na 215/45r17 bo są zbyt duże przerwy między oponami a błotnikami, założyłem wyższe opony a nie obniżałem samochód żeby nie haczyć o zwalniacze no i żeby komfort był jak na 15(i jest bardzo komfortowo) no i przy profilu 45 felgi się wyginają na naszych drogach, średnice kół przerabiałem i wiem że jest większa bo tak miało być (przekłamanie na GPS jest mniejsze niż na standardowych laczkach)... chodzi mi o to co najlepiej zrobić żeby tył miał taki poziom jak przód i był do tego twardszy... lub jak go podnieść bo i tak siedzi niżej niż powinien
Ostatnio zmieniony przez frykas 12-03-2009, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-03-2009, 14:06   

zacznij od nowych sprezyn... moze z kombiacza podejda...
a jak nie to magiczne gumko-wkladki z allegro :)
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2009, 14:22   

mój znajomy podwyższył tyle ze punto przez rozciągnięcie sprężyn o 3cm
 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 12-03-2009, 15:20   

no właśnie z tym rozciąganiem to niegłupi pomysł tylko muszę sie dowiedzieć gdzie coś takiego robią w Lublinie, albo czeka mnie zmiana sprężyn ale chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział jakie twarde (ale bez przesady) nieobniżające najlepiej zakupić...
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2009, 21:08   

Kolego
zapomniałeś że jeszcze jest po drodze profil 215/50/17 ?
Musiałeś tak pójść ekstremalnie :) .

Jeszcze jedno
Wyciągnięcie sprężyn tylko z tyłu nic ci nie da bo tył podniesiesz a wtedy przód ci wyląduje niżej i będziesz miał problem z progami zwalniającymi. Myśle że dla tego samochodu to max 215/50/R17. Ja tak mam i w dodatku na obniżonym zawieszeniu i też się zastanawiałem nad wymianą zawieszenia na normalne czyli 3 cm do góry ale podobnie jak ty mam w zbyt dobrym stanie amorki.

PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531
Ostatnio zmieniony przez cerber 15-03-2009, 01:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 13-03-2009, 21:32   

wiem wiem zaszalałem z tym rozmiarem ale na 99% byłem pewien że nie bedzie problemu, z przodu mam tyle miejsca że nie ma takiej opcji żebym tarł o zwalniacze bo nie mam obniżonego zawieszenia a poza tym podniose gala o ok 2,5 cm(215/55r17= 668,3 mm,195/60r15=615 mm). Sprężyny rozciągnę tylko na tyle żeby przerwa między oponą a błotnikiem z przodu i z tyłu była taka sama... o ile mi sie to uda, bo jak nie to 215/50r17 :oops:
 
 
pudzian 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2009, 23:48   

cerber napisał/a:
PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531

Mateusz Hanżek - parę dni temu kupowałem Lesjoforsy 175zł/sztuka, a na allegro są jeszcze sprężyny firmy Kilen za 159zł/sztuka. Obie firmy szwedzkie, a jak jakościowo to nie wiem ;) Lesjoforsy są chyba popularniejsze. No i jest jeszcze taka opcja - niby niemieckie za 130zł/sztuka. Ja szukałem docelowo sprężyn Kayaby, ale w Polsce nie do zdobycia... Japaneze też coś może znajdzie ;) Pozdrawiam.
Teraz dopiero zobaczyłem, że masz wersję avance, czyli obniżone zawieszenie, więc nie wiem gdzie takie sprężyny kupić. Chyba, że przechodzisz na zwykłe...
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2009, 01:38   

Właśnie o to chodziło że szukałem normalnych i o Lejforsach to mi mówiono ze tylko obniżone. A te Klein to pytałem faceta i powiedział że do 2,5 nie ma
 
 
pudzian 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2009, 12:59   

A mi pan Mateusz powiedział (co wcześniej słyszałem też w InterCarsie), że obniżane Lesjoforsy są sprzedawane tylko w komplecie na wszystkie koła i te, które dostałem mają inny numer i są do zwykłej wersji. Nie zakładałem ich jeszcze u siebie, ale mam nadzieję, że się nie rozczaruję :)
Nie wiem czy przypadkiem do 2.0 nie idą te same sprężyny co do 2.5 skoro zawieszenia są identyczne...
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2009, 22:24   

Nawet jak są mocowania identyczne to na 100% (na przód) są inne obciążenia działające na sprężyny (silnik 2,5 jest cięższy)
 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 17-03-2009, 20:39   

rozprawiłem się z tyłem... wymieniłem amorki (okazało się że stare konkretnie wylały,po 2 miesiącach w na naszych drogach) i rozciągnąłem sprężyny... zobaczymy czy to pomoże...teraz stoi jakieś 2-3cm wyżej
 
 
Kamil-2k 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice
Wysłany: 18-03-2009, 10:22   

Własnie zastanawiam się nad obniżeniem gala z tego co tu wyczytałem to znaczy, że Lesjoforsy są niższe od orginalnych?? właśnie szukam sprężyn które obniżają gala o 2-3cm a nie chce wydawać jakieś wielkiej kwoty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.