[EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie |
Autor |
Wiadomość |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 12-03-2009, 11:34 [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie
|
|
|
przeszperałem forum ale dokładnej odp nie znalazłem, chodzi mi o usztywnienie lub podniesienie tylnego zawieszenia, amorki mam 80% sprawności także nie chciałbym ich ruszać. Problrm sie pojawił jak wczoraj zamontowałem na próbę koła 215/55r17 (felgi avance) i z przodu leża elegancko a z tyłu bez obciążenia niby nic nie ociera ale jak wsiądą 2 osoby to na nierównościach trze o błotnik ale zauważyłem ze przy tych kolach z przodu można ręke włozyć między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec... jak można to rozwiązać? nowe twardsze sprężyny(tylko jakie)? jakieś podkładki podwyższające pod sprężyny(tylko gdzie takie zdobyć)? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-11-2009, 09:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-03-2009, 11:37
|
|
|
masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-03-2009, 11:47
|
|
|
Matejko napisał/a: | masz za wysoki profil opony, lepiej opony zmienic, niz kombinowac cos przy zawieszeniu |
Dokładnie!
dasz sam profil 45 zamiast 55 i już masz 43mm mniej na śr.koła.
[ Dodano: 12-03-2009, 11:58 ]
frykas napisał/a: | między oponę a błotnik a ztyłu tylko palec |
wtedy wejdzie nie jedem. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 12-03-2009, 12:21
|
|
|
celowo założyłem taki profil bo nie podoba mi sie mój gal na 215/45r17 bo są zbyt duże przerwy między oponami a błotnikami, założyłem wyższe opony a nie obniżałem samochód żeby nie haczyć o zwalniacze no i żeby komfort był jak na 15(i jest bardzo komfortowo) no i przy profilu 45 felgi się wyginają na naszych drogach, średnice kół przerabiałem i wiem że jest większa bo tak miało być (przekłamanie na GPS jest mniejsze niż na standardowych laczkach)... chodzi mi o to co najlepiej zrobić żeby tył miał taki poziom jak przód i był do tego twardszy... lub jak go podnieść bo i tak siedzi niżej niż powinien |
Ostatnio zmieniony przez frykas 12-03-2009, 15:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:06
|
|
|
zacznij od nowych sprezyn... moze z kombiacza podejda...
a jak nie to magiczne gumko-wkladki z allegro |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:22
|
|
|
mój znajomy podwyższył tyle ze punto przez rozciągnięcie sprężyn o 3cm |
|
|
|
 |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 12-03-2009, 15:20
|
|
|
no właśnie z tym rozciąganiem to niegłupi pomysł tylko muszę sie dowiedzieć gdzie coś takiego robią w Lublinie, albo czeka mnie zmiana sprężyn ale chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział jakie twarde (ale bez przesady) nieobniżające najlepiej zakupić... |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2009, 21:08
|
|
|
Kolego
zapomniałeś że jeszcze jest po drodze profil 215/50/17 ?
Musiałeś tak pójść ekstremalnie .
Jeszcze jedno
Wyciągnięcie sprężyn tylko z tyłu nic ci nie da bo tył podniesiesz a wtedy przód ci wyląduje niżej i będziesz miał problem z progami zwalniającymi. Myśle że dla tego samochodu to max 215/50/R17. Ja tak mam i w dodatku na obniżonym zawieszeniu i też się zastanawiałem nad wymianą zawieszenia na normalne czyli 3 cm do góry ale podobnie jak ty mam w zbyt dobrym stanie amorki.
PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531 |
Ostatnio zmieniony przez cerber 15-03-2009, 01:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 13-03-2009, 21:32
|
|
|
wiem wiem zaszalałem z tym rozmiarem ale na 99% byłem pewien że nie bedzie problemu, z przodu mam tyle miejsca że nie ma takiej opcji żebym tarł o zwalniacze bo nie mam obniżonego zawieszenia a poza tym podniose gala o ok 2,5 cm(215/55r17= 668,3 mm,195/60r15=615 mm). Sprężyny rozciągnę tylko na tyle żeby przerwa między oponą a błotnikiem z przodu i z tyłu była taka sama... o ile mi sie to uda, bo jak nie to 215/50r17 |
|
|
|
 |
pudzian
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 23:48
|
|
|
cerber napisał/a: | PS
Jak kupisz sprężyny do gala 2,5 po 99 roku i będą pasować to daj znać gdzie kupiłeś i jakie bo ja się naszukałem i praktycznie nic nie znalazłem prócz tego (masz tam wzmocnione cokolwiek to znaczy)
http://www.filipekauto.pl...yna&uid=1478531 |
Mateusz Hanżek - parę dni temu kupowałem Lesjoforsy 175zł/sztuka, a na allegro są jeszcze sprężyny firmy Kilen za 159zł/sztuka. Obie firmy szwedzkie, a jak jakościowo to nie wiem Lesjoforsy są chyba popularniejsze. No i jest jeszcze taka opcja - niby niemieckie za 130zł/sztuka. Ja szukałem docelowo sprężyn Kayaby, ale w Polsce nie do zdobycia... Japaneze też coś może znajdzie Pozdrawiam.
Teraz dopiero zobaczyłem, że masz wersję avance, czyli obniżone zawieszenie, więc nie wiem gdzie takie sprężyny kupić. Chyba, że przechodzisz na zwykłe... |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2009, 01:38
|
|
|
Właśnie o to chodziło że szukałem normalnych i o Lejforsach to mi mówiono ze tylko obniżone. A te Klein to pytałem faceta i powiedział że do 2,5 nie ma |
|
|
|
 |
pudzian
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2009, 12:59
|
|
|
A mi pan Mateusz powiedział (co wcześniej słyszałem też w InterCarsie), że obniżane Lesjoforsy są sprzedawane tylko w komplecie na wszystkie koła i te, które dostałem mają inny numer i są do zwykłej wersji. Nie zakładałem ich jeszcze u siebie, ale mam nadzieję, że się nie rozczaruję
Nie wiem czy przypadkiem do 2.0 nie idą te same sprężyny co do 2.5 skoro zawieszenia są identyczne... |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:24
|
|
|
Nawet jak są mocowania identyczne to na 100% (na przód) są inne obciążenia działające na sprężyny (silnik 2,5 jest cięższy) |
|
|
|
 |
frykas
Forumowicz
Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: LBN
|
Wysłany: 17-03-2009, 20:39
|
|
|
rozprawiłem się z tyłem... wymieniłem amorki (okazało się że stare konkretnie wylały,po 2 miesiącach w na naszych drogach) i rozciągnąłem sprężyny... zobaczymy czy to pomoże...teraz stoi jakieś 2-3cm wyżej |
|
|
|
 |
Kamil-2k
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 18-03-2009, 10:22
|
|
|
Własnie zastanawiam się nad obniżeniem gala z tego co tu wyczytałem to znaczy, że Lesjoforsy są niższe od orginalnych?? właśnie szukam sprężyn które obniżają gala o 2-3cm a nie chce wydawać jakieś wielkiej kwoty. |
|
|
|
 |
|