Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Mrugająca kontrolka TCL
Autor Wiadomość
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2008, 23:30   [EAxx] Mrugająca kontrolka TCL

Witam
Niedawno wymieniłem Miśka ( E52A) na nowszy model EA5W 2.5 V6 automat 1998 rok. Jazda wspaniała . Misiek ma funkcję TCL i tu mam pytanie otóż niedawno miałem dziwny przypadek, podczas jazdy nagle zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka TCL OFF i zaczęła mrugać a samochód przestał reagować na pedał gazu jechał jakby na luzie, obroty nie rosły chociaż pedał miałem „w podłodze”, żadnych dziwnych odgłosów. Przełączyłem przełącznik TCL,Kontrolka zaświeciła się na stałe i dalej nic toczy się (jechałem z górki). Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik odczekałem chwilę odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Od tego czasu zrobiłem jakieś 400km i wszystko OK. Może ktoś z was mi podpowie co to mogło lub może być, ewentualnie co takiego zrobiłem nie tak, nigdy wcześniej nie jeździłem automatem więc jestem kompletnie zielony aha samochód ma przebiegu 110tyś (autentyczny potwierdzony autentyczną książką serwisową).
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-05-2016, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-09-2008, 00:05   

TCL - układ antypoślizgowy (kontrola trakcji).
Chyba się po prostu załączył. Zrób eksperyment: na prostym odcinku, najlepiej na pustej drodze/parkingu/torze, koła ustaw na wprost i gaz w podłogę (ze startu zatrzymanego). powinien się załączyć TCL, a ty powinieneś płynnie i szybko ruszyć bez palenia gum. Przy wyłączonym TCL-u gumy zagrają.

Wygląda to na normalne zachowanie twojego Gala. Napisz, jak jechałeś w momencie zapalenia się kontrolki. (jakiś nagły skręt, może przyspieszanie gwałtownie na śliskiej/luźnej nawierzchni, albo dodałeś szybko gazu z jednym kołem na piasku)
Ja TCL-a nie mam, więc gumy czasem zagrają...
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-09-2008, 08:13   

gradio napisał/a:
podczas jazdy nagle zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka TCL OFF

Masz coś tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2774
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 12-09-2008, 10:07   

Jak TCL zadziała to miga _zielona_ lampka TCL.
Jak Ci się zapala pomaranczowa lampka TCL OFF to albo sam wyłączyłeś, albo tcl został wyłączony z powodu błędów. Tak jak juz ludziska pisali plyn, klocki, czujniki, ja mialem przypadek, ze wtryski lapaly blad i sila rzeczy tcl musial byc wylaczony.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Kondzio 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2008, 19:18   

Gradio, obawiam sie, ze powyzsze podpowiedzi nie beda Ciebie dotyczyly. Bardzo wazny jest tu objaw spadku obrotow do poziomu biegu jalowego i zero reakcji na gaz.

Widze, ze mamy juz trzeci znany mi z forum taki przypadek (wlacznie z moim), ktory dotyczy silnika 2.5 V6, jeszcze nie rozwiazany, ale moze w nadchodzacym tyg. wszystko bedzie jasne.

Napisz w jakich okolicznosciach wystapil u Ciebie ten objaw.

U mnie wystepuje od czasu do czasu podczas przyspieszania gdy obroty dochodza do 6 - 7 tys. Dodatkowo:
- wystepuje podczas zmiany biegu, 1-2 lub 2-3 (czyli zmieniam bieg - mam manuala, gaz w podloge i zero przyspieszania),
- czasem potrafi przerwac przyspieszanie na danym biegu przy obrotach w przedziale 6-7 tys,
- potrafi sie pojawic przy zerwaniu przyczepnosci i zadzialaniu kontroli trakcji,
- nie zawsze towarzyszy temu migajaca kontrolka TCL OFF,
- wystepuje bez wzgledu na to czy konrola trakcji jest wlaczona czy tez wylaczona, testowalem oba przypadki i w obu wystepuje,
- gdy miga TCL OFF pomaga tylko zgaszenie silnika, niejednokrotnie wyjecie kluczyka i ponowne uruchomienie. Jezeli odpalimy bez odczekania 1-2 min kontrolka moze nadal migac, ale auto juz normalnie jedzie,
- czasem potrafi sie sam odblokowac bez potrzeby gaszenia silnika.

To tyle moich obserwacji.
Serwis odczytal blad 12 TPS/APS. Powiedzieli, ze to czujnik wolnych obrotow. Serwisowi nie udalo sie ponownie wywolac bledu, wiec mialem jezdzic az sie znow pojawi. W czwartek jade osobiscie pokazac mechanikom jak to wyglada. Mam nadzieje ze zdiagnozuja wirusa. Zobaczymy tez na ile wycenia wyeliminowanie usterki.
Podziele sie wiedza o ile zdobede nowa, nieznana mi do tej pory :)
_________________
2.5 V6 '98 sprzedany
2.5 V6 '03 sprzedany
2.5 V6 '01 obecnie
 
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2008, 19:55   

Witam,
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc , koleżance za linka.
Kondzio, okoliczności wystąpienia - droga w dół serpentyny ( parę w miarę ostrych zakrętów ) jeśli znasz 3miasto to ul. Słowackiego w dół)bez pobocza( barierki) bardzo dobra nawierzchnia (minimalnie mokra) V ok 60 -70 km/h w pewnym momencie czuję
,że gal nie reaguje na gaz i zapala się i zaczyna migać TCL OFF obroty schodzą do 600 (norma bieg jałowy) i tak jadę w dół ( nie było gdzie zjechać ,żeby się zatrzymać), cały czas
deptałem pedał gazu i zero reakcji to samo gdy wyłączyłem TCL różnica lampka przestała migać i paliła się stale. Jak wreszcie zjechałem do zatoczki to wyłączyłem silnik chwilę odczekałem włączyłem znowu i do tej pory wszystko hula. Sprawdzałem czy działa TCL - działa przy OFF rwie kapcie a normalnie to tylko lekko opony zapiszczą. To tyle najbardziej wkurzające jest to ,że teraz się boję kiedy znowu to się stanie, więc dobrze by było wiedzieć jak temu zaradzić. Jeszcze pytanie czy TCL = ESP???
pozdrawiam
 
 
Kondzio 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2008, 20:11   

TCL to kontrola trakcji, a wiec zapobieganie uslizgowi kol podczas przyspieszania.
ESP to system stabilizujacy tor jazdy podczas pokonywania zakretow.

Co do Twojego przypadku, to osobiscie nie mialem, zeby przy takiej spokojnej jezdzie sie to zdarzylo. Ale to cenna informacja i z pewnoscia podczas wizyty w serwisie rowniez o to zapytam. Oczywiscie u mnie tak samo jest jak przelaczam przycisk TCL.
_________________
2.5 V6 '98 sprzedany
2.5 V6 '03 sprzedany
2.5 V6 '01 obecnie
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 00:49   

a moze by tak bledy TCS odczytac? wymruguje je lampka TCL w trybie serwisowym a o tym w FAQ lub WARSZTACIE gdzies tam jest. po kiego spekulowac, najprostsze wytlumaczenie jest najlepsze, i co za tym idzie odpowiedz znajdziesz w kompie TCS.
po co prawda jest taka ze czesc oprogranowania TCS bazuje takze na wejsciu poziomu czujnika plynu hamulcowego :idea: safety :idea: tak ze moge tez powiedziec ha moze za malo plynu masz sila odsrodkowa... bla bla bla
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2009, 18:47   

Witam
Odgrzeję nieco temat. Byłem niedawno w ASO podłączyli auto do kompa i jedyny błąd jaki wyszedł to 12 TPS/APS . Po wykasowaniu błąd już się nie pojawił. W serwisie stwierdzili,że najprawdopodobniej są do wymiany czujniki TPS i APS ( cena obu to ok 2800 PLN) + plus montaż, ale nie byli pewni czy to na 100% jest to. Mam pytanie czy ktoś,się już spotkał z tym błędem i może mnie nieco oświecic w tej materii. Na dzień dzisiejszy problem który opisywałem parę postów wyżej zaczął się nasilac tzn średnio dwa trzy razu w ciągu tygodnia
zaczyna mrugac TCL OFF i samochód przestaje reagowac na gaz ( silnik pracuje na biegu jałowym), czasami pomaga mocne wdepnięcie pedału gazu i gwałtowne puszczenie i wszystko wraca do normy czasami trzeba się zatrzymac wyłączyc silnik i uruchomic ponownie. Troche poczytałem sobie o diagnozowaniu ( z instrukcji) tego problemu ale chyba jestem za słaby w tej materii ,żeby to zrobic samemu.
pozdrawiam
 
 
lichwala 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2,5 V6 '97r A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Tarnów
Wysłany: 11-02-2009, 15:35   TCL problem

Mam ten sam problem - ten co Gradio :( , doświadczyłem narazie tego tylko raz - miganie TCL OFF z brakiem przyspieszenia. Była to moja pierwsza przejażdżka zaraz po zakupie -wracałem do domu, w trakcie wyprzedzania kiedy chciałem wcisnąć i wyprzedzić, samochód nie zareagował jakby miał 100 KM mniej, byłem w szoku, wyskoczyła migająca lampka TCL OFF. Teraz chyba przełączę na OFF zobaczę czy się powtórzy. Zmartwiony jestem ceną za wymianę czujników bo coś mi się wydaje że na tym może się skończyć. Jeśli ktoś ma już ten problem z głowy to dajcie proszę znać co i jak.
_________________
Audi 80 B3 1,8 z gazem - stary dobry Niemiec.
Galant 2,5 V6 - pierwszy Japoniec.
 
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 23:04   

witaj w klubie :( jaki przedbieg ma Twój misiek,czy jest to model robiony na Szwajcarię ? Na TCL OFF będziesz miał to samo,jeszcze jedno czy jak ostro ruszasz to czy zapala się zielony napis TCL? Z tą wymianą czujników to spokojnie, na pewno nie dwa od razu. Z manula wynika ,że ten błąd pojawia się w wyniku złego działania lub niesprawności: czujników APS i TPS, komputerów (ECU) TCL i silnika ,złych styków oraz awarii lub sklejania się chyba membrany regulatora podciśnienia TCL. Musisz sprawdzic błędy czyli podpiąc sie pod komputer ,w ASO kosztuje to 150 jak jest gdzie indziej nie wiem może Ci koledzy z regionu podpowiedzą możesz je sobie też sam " wymrugac" ale jak to dokładnie zrobic to Ci nie powiem bo sam tego jeszcze nie robiłem. Jeśli znasz angielski to ściągnij sobie całego manuala z działu downloads i tam zdaje plik pdf.13 masz wszystko dokładnie opisane. Powiem szczerze ,że tylko liznąłem temat bo jeździc się da co prawda nigdy nie wiadomo, kiedy to się znowu przytrafi bo w moim przypadku nie zauważyłem żadnej reguły. Ostatnio pomagało mocno wciśnięcie i gwałtowne puszczenie linki gazu tzw " strzelenie" (parokrotne).
Spróbuj też wyczścic przepustnicę jak to zrobic masz doskonale opisane na stronie kolegi Krzyżaka tam masz co prawda inne typy silników ale sama procedura jest identyczna. To chyba tyle , swoją drogą to dzwiny feler i jak widac robi się częsty i dotyczy tylko silników 2.5 V6 z TCL ( skrzynia biegów nie ma znaczenia dzieje się to zarówno w A/T jak i M/T) Podejrzewam, że by może to byc jakaś duperela typu obluzowany kabel, czy źle obsadzona wtyczka albo kiepski styk.



Jeszcze jedno przetłumaczone z manuala" Ten kod diagnostyczny ( 12 APS/TPS) jest wyświetlany, jeśli kąt otwarcia APS ( czujnik położenia pedału gazu) osiąga wartośc 20 stopni lub większą w stosunku do kąta otwarcia TPS (czujnik położenia przepustnicy) z powodu zwarcia w APS, przerwy w obwodzie TPS lub "sklejania się" regulatora podciśnienia.

I dalej następuje cały schemat sprawdzanie po kolei poszczególnych składowych systemu TCL - w tym wszystkim jest jeden problem ,żeby te przeprowadzic musi zaistniec i jakby pozostac przyczyna wyświetlenia błędu wtedy dopiero możemy sprawdzi step by step co nie gra, gdyż w momencie wyłączenia zapłonu wszystko wraca do normy i tylko błąd zostaje w pamięci ECU TCL-a,który po wykasowaniu znika.

Mam tu jeszcze jedno przypuszczenie, związane z linką gazu i zacinaniem się jej - jest tu gdzieś założony cały temat z tym związany, by może jej regulacja coś by zmieniła ,jak więc widac opcji jest dużo i nie każda jest kosztowna. Zresztą mam zamiar się za to zabrac w niedalekiej przyszłości.
 
 
lichwala 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2,5 V6 '97r A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Tarnów
Wysłany: 22-02-2009, 18:47   TCL problem

Mam Galanta sprowadzonego ze Szwajcarii, nie wiem czy był robiony na tamten rynek, przejechane 174 tyś. Bardzo mało teraz jeżdżę więc nie mam okazji problemu wywołać. Wczoraj pojechałem przetestować Gala i chciałem wymusić to migające TCL OFF. Na ubitym śniegu i lodzie elegancko zapalała się zielona lampka TCL w poślizgu. Na mokrej jezdni też sprawdziłem - dałem więcej gazu i też ładnie na zielono. Na razie "samo się naprawiło", mam zamiar kiedyś podpiąć pod kompa, dam znać czy wyskoczy jakiś błąd.
 
 
 
maju_fci 
Nowy Forumowicz

Auto: opel astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2009, 09:28   

mam pytanie, szukam właśnie Gala albo 2.0 albo 2.5 V6 i zastanawiam się czy ten problem, który wyżej opisaliście występuje tylko w 2.5 V6 ze skrzynią automatyczną, czy w manualnej jest tak samo?
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2009, 16:09   

u mnie nigdy nic z TCL(rozlaczany przyciskiem) sie nie dzialo przy moim V6 w automacie :P i przebiegu 229tyskm
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2009, 22:54   

parę postów wyżej masz opis tego problemu w galu z manualem tak ,że to nie zależy chyba od rodzaju skrzyni, jest to coś zawiązane z przepustnicą jeszcze tego nie rozgryzłem teraz jak mi się to dzieje to parę razy mocno "strzelę" pedałem gazu i wraca do normy.
a tak przy okazji Cuuube był tu założony temat o zacinającej się lince gazu, nie zdarzyło Ci się ,że wduszasz gaz i reakcja jest jakby trochę opóźniona? pytam z ciekawości i jeszcze czy Twój misiek jest ze Szwajcarii? bo wygląda na to ,że w nich jest jakiś feler ty masz 99 , byc może we wcześniejszych coś było nie tak i później to poprawili. W sumie są w tej chwili 4 takie przypadki ( kondzio chyba sprzedał swojego) i chciałbym się przekonac na ile częsty jest to przypadek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.