Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tunel środkowy i zalilanie CB
Autor Wiadomość
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 15-03-2009, 18:23   Tunel środkowy i zalilanie CB

Witam przymierzam się do montażu CB radia i chciałem wstępnie podpytać gdzie najlepiej wpiąć się w zasilanie pod osłoną tunelu środkowego. Są tam kostki od centralnego i od podgrzewanie foteli ale nie mierzyłem jeszcze miernikiem czy da rade tam złapać napięcie.

Pozdrawiam
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-03-2009, 20:21   

a nie lepiej wyprowadzić od gniazda zapalniczki od tyłu przewody? Przynajmniej CB będzie Ci automatycznie się włączało i wyłączało z kluczykiem. Ja tak mam i nie muszę myśleć czy wyłączyłem czy nie :)
a tak na marginesie to najlepiej jak zasilanie do radia ma jak najkrótsze przewody wtedy zakłócenia są najmniejsze
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 15-03-2009, 20:31   

ogólnie to chciałem założyć sobie przełącznik wśród tych co są w tunelu do włączania i wyłączania radia. Samo radio umieszczone właśnie między tunelem a fotelem lub ewentualnie myślałem o rzepie i pod podłokietnikiem więc kabel byłby krótki gdybym znalazł zasilanie wśród tunelowych kostek.
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-03-2009, 20:46   

pajczer napisał/a:
Samo radio umieszczone właśnie między tunelem a fotelem

mocowane jakoś czy wciśnięte? A co z przesuwaniem fotela? Nie będzie wylatywać? :)
pajczer napisał/a:
ewentualnie myślałem o rzepie i pod podłokietnikiem

sam mam na rzepie tyle że na słupku koło kierowcy praktyczne przed ewentualnym złodziejem bo prawie go nie widać ale trochę uciążliwe jak trzeba gałkami kręcić
pod podłokietnikiem mówisz? a jak? jakie radio?
pajczer napisał/a:
gdybym znalazł zasilanie wśród tunelowych kostek.

najlepiej to miernik i szukać :) na podgrzewaniu foteli napewno będzie chyba że masz wersję tylko z instalacją a już bez bezpiecznika lub zasilania do niego, zawsze jeśli się da można go skrosować :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pajczer 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Kutno, Łódź
Wysłany: 15-03-2009, 21:13   

kielurkk napisał/a:
mocowane jakoś czy wciśnięte? A co z przesuwaniem fotela? Nie będzie wylatywać? :)


fotelem pasażera także byłoby ok.

kielurkk napisał/a:
pod podłokietnikiem mówisz? a jak? jakie radio?


uniden 520XL. Przymierzałem tak "na sucho" na razie to trochę podłokietnik się podniesie i sterowanie gałkami też średnie.

kielurkk napisał/a:
najlepiej to miernik i szukać :) na podgrzewaniu foteli napewno będzie chyba że masz wersję tylko z instalacją a już bez bezpiecznika lub zasilania do niego, zawsze jeśli się da można go skrosować :)


podejrzewam że mam samą instalację ale nie ma co gdybać, w wolnej chwili pomierze. Na tą chwilę zadowolę się chyba poprostu gniazdem do zapalniczki. :)
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 15-03-2009, 22:27   

A ja mam pociągniętą instalację prosto z akumulatora i nie narzekam. Sam ją ciągnąłem i zajęło mi to godzinę z montażem radia i strojeniem go.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 16-03-2009, 18:42   

pajczer napisał/a:
uniden 520XL

mam dokładnie to samo radio i nawiasem mówiąc (pisząc) świetnie się sprawuje :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 17-03-2009, 08:22   

Zasilanie powinno być pociągnięte prosto z akumulator, choć nie jest to wymagane.
Inna sprawą jest to że CB powinno działać zawsze czyli nie tylko w momencie przekręcenia stacyjki.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 17-03-2009, 19:47   

Student napisał/a:
Zasilanie powinno być pociągnięte prosto z akumulator,

niekoniecznie, grunt żeby przewód był możliwie najkrótszy a że instalacja nie wiadomo ile razy "opasa" samochód to można pociągnąć swoje zasilanie prosto z aku. W nowych modelach opla po 2000 roku najlepiej podpiąć się pod zasilanie radia fabrycznego gdyż miały one filtry przeciwzakłóceniowe, może Mitsu też tak ma? :)
Student napisał/a:
Inna sprawą jest to że CB powinno działać zawsze czyli nie tylko w momencie przekręcenia stacyjki.

a po co? trzeba pamiętać o wyłączaniu.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 18-03-2009, 07:39   

Jak byś się zastanowił nad celem CB w samochodzie to byś od razu na to wpadł ale może krótko i na temat.
CB nie służy do pogaduszek tylko jaki informator i urządzenie mające nieść pomoc innym i Sobie.
Jeżeli zgubisz kluczyki, będziesz miał dzwona (czego nie życzę) itd. i przekręcenie kulczyka może być niemożliwe lub skutkować różnymi nie miłymi konsekwencjami lub nie będziesz mógł tego zrobić to przez co wezwiesz pomoc?

Na temat reszty się nie wypowiadam bo pewnie masz większe doświadczenia w CB. :badgrin:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-03-2009, 19:38   

Student napisał/a:
CB nie służy do pogaduszek

a kto tak twierdzi?
Student napisał/a:
tylko jaki informator

no i z takim przeznaczeniem jeździ ze mną :)
Student napisał/a:
przez co wezwiesz pomoc?

są jeszcze komórki (baterie mam zawsze naładowaną) :D
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 10:47   

kielurkk napisał/a:
a nie lepiej wyprowadzić od gniazda zapalniczki od tyłu przewody? Przynajmniej CB będzie Ci automatycznie się włączało i wyłączało z kluczykiem. Ja tak mam i nie muszę myśleć czy wyłączyłem czy nie :)


Właśnie przymierzam się do podłaczenia zasilania CB w ten sposób. Możesz mi napisać jak dostałeś się do zasilania zapalniczki? Rozbierałeś całą popielniczkę czy też jest jakiś prostszy sposób na dobranie się do zapalniczki?

pozdrawiam,
Mel
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 08-04-2009, 21:50   

ja mam podłączone radio na wtyku do zapalniczki więc nic nie rozbierałem :) ale jak wyciągniesz szufladkę popielniczki to jakoś prosto wymontujesz gniazdo. Tak mi się wydaje, przecież to nie "Francowate" (francuskie) auto żeby odcinać do tego dach :D
powodzenia
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 21:55   

No nic, święta idą, więc będzie czas na wszelkie zabawy z samochodem :)

Dzięki za szybką odpowiedź!

Pozdrawiam,
Mel
 
 
Roche87 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-04-2009, 00:13   

Sluchajcie a mozecie zrobic jakies foty jak u was sa zamontowane radia CB? Ja w lanosie mialem w miejscu popielniczki. Popiolka zostala wyjeta i uniden 510 co do milimetra sie miescil. Jak w Mitsu mozna to rozwiazac? Kiedys widzialem w Mitsubishi stojacym na parkingu CB pod podlokietnikiem, ale tak jak ktos tu pisal bedzie to raczej na rzepe i po 1 czy ona to wytrzyma a po 2 na zlodzieja nie jest to chyba dobry pomysl :(
_________________
Mitsubishi Carisma 1.9DID 2003r | 145 000km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.