Tunel środkowy i zalilanie CB |
Autor |
Wiadomość |
pajczer
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 48 Skąd: Kutno, Łódź
|
Wysłany: 15-03-2009, 18:23 Tunel środkowy i zalilanie CB
|
|
|
Witam przymierzam się do montażu CB radia i chciałem wstępnie podpytać gdzie najlepiej wpiąć się w zasilanie pod osłoną tunelu środkowego. Są tam kostki od centralnego i od podgrzewanie foteli ale nie mierzyłem jeszcze miernikiem czy da rade tam złapać napięcie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:21
|
|
|
a nie lepiej wyprowadzić od gniazda zapalniczki od tyłu przewody? Przynajmniej CB będzie Ci automatycznie się włączało i wyłączało z kluczykiem. Ja tak mam i nie muszę myśleć czy wyłączyłem czy nie
a tak na marginesie to najlepiej jak zasilanie do radia ma jak najkrótsze przewody wtedy zakłócenia są najmniejsze |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
pajczer
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 48 Skąd: Kutno, Łódź
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:31
|
|
|
ogólnie to chciałem założyć sobie przełącznik wśród tych co są w tunelu do włączania i wyłączania radia. Samo radio umieszczone właśnie między tunelem a fotelem lub ewentualnie myślałem o rzepie i pod podłokietnikiem więc kabel byłby krótki gdybym znalazł zasilanie wśród tunelowych kostek. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:46
|
|
|
pajczer napisał/a: | Samo radio umieszczone właśnie między tunelem a fotelem |
mocowane jakoś czy wciśnięte? A co z przesuwaniem fotela? Nie będzie wylatywać?
pajczer napisał/a: | ewentualnie myślałem o rzepie i pod podłokietnikiem |
sam mam na rzepie tyle że na słupku koło kierowcy praktyczne przed ewentualnym złodziejem bo prawie go nie widać ale trochę uciążliwe jak trzeba gałkami kręcić
pod podłokietnikiem mówisz? a jak? jakie radio?
pajczer napisał/a: | gdybym znalazł zasilanie wśród tunelowych kostek. |
najlepiej to miernik i szukać na podgrzewaniu foteli napewno będzie chyba że masz wersję tylko z instalacją a już bez bezpiecznika lub zasilania do niego, zawsze jeśli się da można go skrosować |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
pajczer
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16V GL
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 48 Skąd: Kutno, Łódź
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:13
|
|
|
kielurkk napisał/a: | mocowane jakoś czy wciśnięte? A co z przesuwaniem fotela? Nie będzie wylatywać? |
fotelem pasażera także byłoby ok.
kielurkk napisał/a: | pod podłokietnikiem mówisz? a jak? jakie radio? |
uniden 520XL. Przymierzałem tak "na sucho" na razie to trochę podłokietnik się podniesie i sterowanie gałkami też średnie.
kielurkk napisał/a: | najlepiej to miernik i szukać na podgrzewaniu foteli napewno będzie chyba że masz wersję tylko z instalacją a już bez bezpiecznika lub zasilania do niego, zawsze jeśli się da można go skrosować |
podejrzewam że mam samą instalację ale nie ma co gdybać, w wolnej chwili pomierze. Na tą chwilę zadowolę się chyba poprostu gniazdem do zapalniczki. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 16-03-2009, 18:42
|
|
|
pajczer napisał/a: | uniden 520XL |
mam dokładnie to samo radio i nawiasem mówiąc (pisząc) świetnie się sprawuje |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 17-03-2009, 08:22
|
|
|
Zasilanie powinno być pociągnięte prosto z akumulator, choć nie jest to wymagane.
Inna sprawą jest to że CB powinno działać zawsze czyli nie tylko w momencie przekręcenia stacyjki. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 17-03-2009, 19:47
|
|
|
Student napisał/a: | Zasilanie powinno być pociągnięte prosto z akumulator, |
niekoniecznie, grunt żeby przewód był możliwie najkrótszy a że instalacja nie wiadomo ile razy "opasa" samochód to można pociągnąć swoje zasilanie prosto z aku. W nowych modelach opla po 2000 roku najlepiej podpiąć się pod zasilanie radia fabrycznego gdyż miały one filtry przeciwzakłóceniowe, może Mitsu też tak ma?
Student napisał/a: | Inna sprawą jest to że CB powinno działać zawsze czyli nie tylko w momencie przekręcenia stacyjki. |
a po co? trzeba pamiętać o wyłączaniu. |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-03-2009, 07:39
|
|
|
Jak byś się zastanowił nad celem CB w samochodzie to byś od razu na to wpadł ale może krótko i na temat.
CB nie służy do pogaduszek tylko jaki informator i urządzenie mające nieść pomoc innym i Sobie.
Jeżeli zgubisz kluczyki, będziesz miał dzwona (czego nie życzę) itd. i przekręcenie kulczyka może być niemożliwe lub skutkować różnymi nie miłymi konsekwencjami lub nie będziesz mógł tego zrobić to przez co wezwiesz pomoc?
Na temat reszty się nie wypowiadam bo pewnie masz większe doświadczenia w CB. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-03-2009, 19:38
|
|
|
Student napisał/a: | CB nie służy do pogaduszek |
a kto tak twierdzi?
Student napisał/a: | tylko jaki informator |
no i z takim przeznaczeniem jeździ ze mną
Student napisał/a: | przez co wezwiesz pomoc? |
są jeszcze komórki (baterie mam zawsze naładowaną) |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 10:47
|
|
|
kielurkk napisał/a: | a nie lepiej wyprowadzić od gniazda zapalniczki od tyłu przewody? Przynajmniej CB będzie Ci automatycznie się włączało i wyłączało z kluczykiem. Ja tak mam i nie muszę myśleć czy wyłączyłem czy nie |
Właśnie przymierzam się do podłaczenia zasilania CB w ten sposób. Możesz mi napisać jak dostałeś się do zasilania zapalniczki? Rozbierałeś całą popielniczkę czy też jest jakiś prostszy sposób na dobranie się do zapalniczki?
pozdrawiam,
Mel |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:50
|
|
|
ja mam podłączone radio na wtyku do zapalniczki więc nic nie rozbierałem ale jak wyciągniesz szufladkę popielniczki to jakoś prosto wymontujesz gniazdo. Tak mi się wydaje, przecież to nie "Francowate" (francuskie) auto żeby odcinać do tego dach
powodzenia |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:55
|
|
|
No nic, święta idą, więc będzie czas na wszelkie zabawy z samochodem
Dzięki za szybką odpowiedź!
Pozdrawiam,
Mel |
|
|
|
 |
Roche87
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-04-2009, 00:13
|
|
|
Sluchajcie a mozecie zrobic jakies foty jak u was sa zamontowane radia CB? Ja w lanosie mialem w miejscu popielniczki. Popiolka zostala wyjeta i uniden 510 co do milimetra sie miescil. Jak w Mitsu mozna to rozwiazac? Kiedys widzialem w Mitsubishi stojacym na parkingu CB pod podlokietnikiem, ale tak jak ktos tu pisal bedzie to raczej na rzepe i po 1 czy ona to wytrzyma a po 2 na zlodzieja nie jest to chyba dobry pomysl |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.9DID 2003r | 145 000km |
|
|
|
 |
|