Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek obrotów
Autor Wiadomość
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 21-03-2009, 12:32   Spadek obrotów

Czy włączajac wiecej odiorników pradu w aucie powinny spadac obroty i swiatła lekko przygasac?? Mam ustawione na jakies 900obr/min kiedy włacze swiatla,radio to spadaja mi obroty, niewiem gdzies do 800obr/min a jak jeszce klime to dosyc mocniej :? . Rzecz polega na tym ze jesli dodam gazu to światla zaświecaja sie mocniej i deska tez swieci jasniej!! :| Czy odpowiedzialny jest za to jakis rozdzielacz napiecia?? I czy taki spadek obrotów przeklada sie na moc/przyspieszenie auta?? :wink:
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 21-03-2009, 12:56   

Nie powinny spadać - po włączeniu klimy mogą spaść ale zaraz wzrosną - po to by nie spadały w autach są montowane nieco większe aku niż w wersjach bez klimy. Włączenie odbiorników typu światła radio itp nie powinno być odczuwalne (choć zauważyłem że włączenie jeszcze szyb grzanych może spowodować zadrżenie na chwilę auta). W twoim przypadku proponowałbym sprawdzić na początek stan aku o raz kabli zasilających i mas czy czasem nie są zaśniedziałe a jeśli to nie pomoże to sprawdź alternator czy czasem regulator napięcia nie jest już na wyczerpaniu. Ale jeśli piszesz że jak dodajesz gazu to światła mocniej świecą tzn ,że jest większe ładowanie - sprawdź ten alternator oraz czy czasem aku nie jest już wyczerpane i potrzebuje więcej prądu na doładowanie niż gdyby był dobry.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 21-03-2009, 16:07   

ja miałem tak ze gdy włączałem silnik i po chwili światła i po chwili ogrzewanie szyby i pochwali radio to za kazdym krokiem było można odczuć ze obroty spadają ale to minimalnie światła przygasały myślę ze rzecz normalna samochód potrzebuje więcej prądu wytworzyć i ma większy opór pewno alternatora ... dodam jeszcze gdy miałem zimny silnik i lorzysko mi piszczało od alternatora bo sie już skończyło to gdy włączyłem grzanie szyby piszczało gdy wyłączyłem przestawało dopiero gdy wymieniłem alternator piszczenie całkowicie przestało
_________________
pablo diablo
 
 
 
rysk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-03-2009, 16:20   

u mnie jest dokładnie tak samo..też sie zastanawiałem ocb..i w końcu pojawił się ten post...
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-03-2009, 16:31   

Sprawa jest prawie pewna ze to ten regulator napiecia bo bylem u mechaniora i tak stwierdzil (ale tylko z opisu) bez badania napiecia na aku. A z moim aku jestem pewien ze jest w porzadku bo byl kupiony w marcu 2008, zima nigdy mnie nie zawiodł, palił zawsze idealnie!! Jedynie jeszce sprawa kabli i śniedzi moze bo miesiac temu mialem tak ze kręce kluczyk a tam cisza jakby mi silnik wyjęli:P a klemy raczej sie nie odłączyly same. Zdjąc je i przeczyścic?? :? zawsze problemy z odłaczaniem aku :evil:

Btw to szcegolnie jakos uciażliwe to nie jest tylko sie zastanawiam czy auto słabsze nie jest przez to.
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2009, 11:01   

Zdjęcie wyczyszczenie i zabezpieczenie np wazelinką napewno nie zaszkodzi
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-03-2009, 12:09   

Oka zrobie tak jutro zeby juz sie nie szarpac w niedziele z kluczami :)
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2009, 14:05   

U mnie jest na odwrót. Uruchamiam auto - obroty ok 900obr/min. Uruchamiam radio, światła, podgrzewanie foteli, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby1000-1100obr/min. Dopiero jak uruchomię klimę to rosną na chwilę, maleją i tak w kółko. System sam steruje obrotami silnika wg. zapotrzebowania w zakresie 900-1500obr/min. Żadne światło nie przygasa. Gal'99 V6 po lifcie.
_________________
morosophem
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-03-2009, 21:43   

Z klimą to tez tak u mnie ze sie wachaja obroty spadajac i wzrastajac , ale oscyluja ponizej 1000 zdecydowanie, a jak wlacze prawie wszystko to aż zatelepie autem jak spada do 700 gdzies :?
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 24-03-2009, 10:05   

zuku3210 napisał/a:
spada do 700 gdzies


Troszkę nisko.... Normalnie obroty mam na poziomie 900-950 jak spadają minimalnie poniżej 900 to robi się niebrzyjemnie bo czuć lekkie wibracje, jak załącza się kila albo kręcę sterem to obroty podskakują do 1000 i tak ma być (w sensie reakcja auta na obciążenie). Co do obciążenia elektrycznego to spadki obrotów są chwilowe i po uruchomieniu odbiornika krokowiec podciąga obroty. Mam za to efekt przygasania na biegu jałowym tzn. całe oświetlenie przygasa minimalnie (spadek napięcia) ale nie czepiam się tego do czasu aż nie padnie całkowicie (smigam z tym 2 latka i z tego co czytałem nie tylko ja tak mam). Pozdro

Jednak namieszałem - nie przyjrzałem się podziałce. Zakres jałowego pracuje w zakresie 750 do 1000 chyba że jest mocno zimno to nawet wyżej. Jak obr. spadają poniżej 750 jak załączę ogrzewanie tylnej szyby to jest niemiło (wibracje).


Zrobiłem "restart" kompa i instalki i powiem że jestem póki co happy :)
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2012, 13:17   

U mnie też występuje taki problem. Mianowicie gdy samochód jest odpalony na postoju, mam włączone światła i do tego jeszcze depnę hamulec, to objaw jest taki że spadają mi obroty i trzęsie całą budą.
Zaznaczam też że światła delikatnie przygasają np. podczas zmiany biegów.
najgorsze że mechanik sprawdzał napięcie i jest w normie.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-11-2012, 14:24   

marcinspike, bo wszystko jest w normie.
Zarowki pobieraja okolo 200W mocy, wlaczone radio tez pobiera, jak masz wzmacniacz to pobiera jeszcze wiecej, ogrzewanie szyby jak sie nie myle 400W poboru, nadmuch pobiera, pobiera ecu i wszystko co elektryczne pobiera iles amperow, a potrzeby pradowe samochodu zaspokoaja alternator, ktory jest napedzany przez silnik, na wolnych obrotach alternator jest mocno obciazony, dlatego przygasa swiatlo, zegary itp, zauwaz ze jak dodasz gazu, rozswietli sie wszystko tak jak powinno, a to dlatego, ze silnik dzialajac na wyzszych obrotach, jednoczesnie napedza alternator, ktory dzieki temu podaje wiecej pradu.
Dodatkowo bzdura jest to ze klimatyzacja jest obciazona akumulatorem, tak jak to wczesniej ktos napisal. Kompresor klimy jest napedzany tak samo paskiem klinowym z silnika, wlaczenie klimy powoduje obciazenie samego silnika, a nie akumulatora czy alternatora. Faktem jest, ze obciazajac silnik klimatyzacja, wplywa to na WYDAJNOSC alternatora TYLKO na niskich obrotach. Pozdrawiam:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2012, 15:57   

to znaczy że normą jest "telepanie budą" na postoju? Coś chyba jest nie tak.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-11-2012, 16:00   

marcinspike, no bez przesady mi nie telepie buda, ale jest takie "tompniecie" nak np klime wlacze, albo ogrzewanie tylniej szyby i swiatla jednoczesnie
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-11-2012, 16:07   

marcinspike napisał/a:
najgorsze że mechanik sprawdzał napięcie i jest w normie.


Czy sprawdził Ci gdy silnika pracuje na niższych obrotach?

marcinspike napisał/a:
U mnie też występuje taki problem. Mianowicie gdy samochód jest odpalony na postoju, mam włączone światła i do tego jeszcze depnę hamulec, to objaw jest taki że spadają mi obroty i trzęsie całą budą.


Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy, a potem reset ECU i nauka obrotów. Gdy wciskasz hamulec zmienia się podciśnienie. ECU nie potrafi tego korygować. Przez to spadają obroty, co powoduje pogorszenie ładowania i przygasanie świateł. Jakie masz obroty normalnie, a jakie po wciśnięciu hamulca?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.