Spadek obrotów |
Autor |
Wiadomość |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-03-2009, 12:32 Spadek obrotów
|
|
|
Czy włączajac wiecej odiorników pradu w aucie powinny spadac obroty i swiatła lekko przygasac?? Mam ustawione na jakies 900obr/min kiedy włacze swiatla,radio to spadaja mi obroty, niewiem gdzies do 800obr/min a jak jeszce klime to dosyc mocniej . Rzecz polega na tym ze jesli dodam gazu to światla zaświecaja sie mocniej i deska tez swieci jasniej!! Czy odpowiedzialny jest za to jakis rozdzielacz napiecia?? I czy taki spadek obrotów przeklada sie na moc/przyspieszenie auta?? |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
Lisek
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-03-2009, 12:56
|
|
|
Nie powinny spadać - po włączeniu klimy mogą spaść ale zaraz wzrosną - po to by nie spadały w autach są montowane nieco większe aku niż w wersjach bez klimy. Włączenie odbiorników typu światła radio itp nie powinno być odczuwalne (choć zauważyłem że włączenie jeszcze szyb grzanych może spowodować zadrżenie na chwilę auta). W twoim przypadku proponowałbym sprawdzić na początek stan aku o raz kabli zasilających i mas czy czasem nie są zaśniedziałe a jeśli to nie pomoże to sprawdź alternator czy czasem regulator napięcia nie jest już na wyczerpaniu. Ale jeśli piszesz że jak dodajesz gazu to światła mocniej świecą tzn ,że jest większe ładowanie - sprawdź ten alternator oraz czy czasem aku nie jest już wyczerpane i potrzebuje więcej prądu na doładowanie niż gdyby był dobry. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:07
|
|
|
ja miałem tak ze gdy włączałem silnik i po chwili światła i po chwili ogrzewanie szyby i pochwali radio to za kazdym krokiem było można odczuć ze obroty spadają ale to minimalnie światła przygasały myślę ze rzecz normalna samochód potrzebuje więcej prądu wytworzyć i ma większy opór pewno alternatora ... dodam jeszcze gdy miałem zimny silnik i lorzysko mi piszczało od alternatora bo sie już skończyło to gdy włączyłem grzanie szyby piszczało gdy wyłączyłem przestawało dopiero gdy wymieniłem alternator piszczenie całkowicie przestało |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
rysk
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:20
|
|
|
u mnie jest dokładnie tak samo..też sie zastanawiałem ocb..i w końcu pojawił się ten post... |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:31
|
|
|
Sprawa jest prawie pewna ze to ten regulator napiecia bo bylem u mechaniora i tak stwierdzil (ale tylko z opisu) bez badania napiecia na aku. A z moim aku jestem pewien ze jest w porzadku bo byl kupiony w marcu 2008, zima nigdy mnie nie zawiodł, palił zawsze idealnie!! Jedynie jeszce sprawa kabli i śniedzi moze bo miesiac temu mialem tak ze kręce kluczyk a tam cisza jakby mi silnik wyjęli:P a klemy raczej sie nie odłączyly same. Zdjąc je i przeczyścic?? zawsze problemy z odłaczaniem aku
Btw to szcegolnie jakos uciażliwe to nie jest tylko sie zastanawiam czy auto słabsze nie jest przez to. |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
Lisek
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-03-2009, 11:01
|
|
|
Zdjęcie wyczyszczenie i zabezpieczenie np wazelinką napewno nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-03-2009, 12:09
|
|
|
Oka zrobie tak jutro zeby juz sie nie szarpac w niedziele z kluczami |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2009, 14:05
|
|
|
U mnie jest na odwrót. Uruchamiam auto - obroty ok 900obr/min. Uruchamiam radio, światła, podgrzewanie foteli, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby1000-1100obr/min. Dopiero jak uruchomię klimę to rosną na chwilę, maleją i tak w kółko. System sam steruje obrotami silnika wg. zapotrzebowania w zakresie 900-1500obr/min. Żadne światło nie przygasa. Gal'99 V6 po lifcie. |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23-03-2009, 21:43
|
|
|
Z klimą to tez tak u mnie ze sie wachaja obroty spadajac i wzrastajac , ale oscyluja ponizej 1000 zdecydowanie, a jak wlacze prawie wszystko to aż zatelepie autem jak spada do 700 gdzies |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 24-03-2009, 10:05
|
|
|
zuku3210 napisał/a: | spada do 700 gdzies |
Troszkę nisko.... Normalnie obroty mam na poziomie 900-950 jak spadają minimalnie poniżej 900 to robi się niebrzyjemnie bo czuć lekkie wibracje, jak załącza się kila albo kręcę sterem to obroty podskakują do 1000 i tak ma być (w sensie reakcja auta na obciążenie). Co do obciążenia elektrycznego to spadki obrotów są chwilowe i po uruchomieniu odbiornika krokowiec podciąga obroty. Mam za to efekt przygasania na biegu jałowym tzn. całe oświetlenie przygasa minimalnie (spadek napięcia) ale nie czepiam się tego do czasu aż nie padnie całkowicie (smigam z tym 2 latka i z tego co czytałem nie tylko ja tak mam). Pozdro
Jednak namieszałem - nie przyjrzałem się podziałce. Zakres jałowego pracuje w zakresie 750 do 1000 chyba że jest mocno zimno to nawet wyżej. Jak obr. spadają poniżej 750 jak załączę ogrzewanie tylnej szyby to jest niemiło (wibracje).
Zrobiłem "restart" kompa i instalki i powiem że jestem póki co happy |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2012, 13:17
|
|
|
U mnie też występuje taki problem. Mianowicie gdy samochód jest odpalony na postoju, mam włączone światła i do tego jeszcze depnę hamulec, to objaw jest taki że spadają mi obroty i trzęsie całą budą.
Zaznaczam też że światła delikatnie przygasają np. podczas zmiany biegów.
najgorsze że mechanik sprawdzał napięcie i jest w normie. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 07-11-2012, 14:24
|
|
|
marcinspike, bo wszystko jest w normie.
Zarowki pobieraja okolo 200W mocy, wlaczone radio tez pobiera, jak masz wzmacniacz to pobiera jeszcze wiecej, ogrzewanie szyby jak sie nie myle 400W poboru, nadmuch pobiera, pobiera ecu i wszystko co elektryczne pobiera iles amperow, a potrzeby pradowe samochodu zaspokoaja alternator, ktory jest napedzany przez silnik, na wolnych obrotach alternator jest mocno obciazony, dlatego przygasa swiatlo, zegary itp, zauwaz ze jak dodasz gazu, rozswietli sie wszystko tak jak powinno, a to dlatego, ze silnik dzialajac na wyzszych obrotach, jednoczesnie napedza alternator, ktory dzieki temu podaje wiecej pradu.
Dodatkowo bzdura jest to ze klimatyzacja jest obciazona akumulatorem, tak jak to wczesniej ktos napisal. Kompresor klimy jest napedzany tak samo paskiem klinowym z silnika, wlaczenie klimy powoduje obciazenie samego silnika, a nie akumulatora czy alternatora. Faktem jest, ze obciazajac silnik klimatyzacja, wplywa to na WYDAJNOSC alternatora TYLKO na niskich obrotach. Pozdrawiam:) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2012, 15:57
|
|
|
to znaczy że normą jest "telepanie budą" na postoju? Coś chyba jest nie tak. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 07-11-2012, 16:00
|
|
|
marcinspike, no bez przesady mi nie telepie buda, ale jest takie "tompniecie" nak np klime wlacze, albo ogrzewanie tylniej szyby i swiatla jednoczesnie |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-11-2012, 16:07
|
|
|
marcinspike napisał/a: | najgorsze że mechanik sprawdzał napięcie i jest w normie. |
Czy sprawdził Ci gdy silnika pracuje na niższych obrotach?
marcinspike napisał/a: | U mnie też występuje taki problem. Mianowicie gdy samochód jest odpalony na postoju, mam włączone światła i do tego jeszcze depnę hamulec, to objaw jest taki że spadają mi obroty i trzęsie całą budą. |
Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy, a potem reset ECU i nauka obrotów. Gdy wciskasz hamulec zmienia się podciśnienie. ECU nie potrafi tego korygować. Przez to spadają obroty, co powoduje pogorszenie ładowania i przygasanie świateł. Jakie masz obroty normalnie, a jakie po wciśnięciu hamulca? |
|
|
|
 |
|