pompa wodna- grzechocze |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-03-2009, 13:07
|
|
|
Z tym silikonem to chyba nie najlepszy pomysł, mechanik założył mi pompe z orginalnymi uszczelkami oraz dodał silikonu i w zimie płyn zaczął wyciekać na połączeniu z rurą. Teraz mam założone bez silikonu, wyłącznie na orginalnych uszczelkach i tak 1,5 roku bez problemów. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
małkis [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 07:02 Cieknie na połaczeniu rury z pompą
|
|
|
tom65 napisał/a: |
2.wymiana oringu na rurze w nowej pompie nasmarować leciutko gniazdo w/w rury
|
Wczoraj zabrałem się za uszczelnienie powyższego miejsca. Odkręciłem rurę pod kolektorem wydechowym, która wchodzi do pompy wody, na jej końcu jest oring. Niestety rury tej nie da się skutecznie wyciągnąć. Moje pytanie czy aby uszczelnić to połączenie muszę zdemontować pompę wody?
Kolega wyżej pisze że to miejsce warto przesmarować silikonem, proszę o opinie? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 24-03-2009, 10:00
|
|
|
Ja jak wymieniałem to nie smarowałem smarem tylko ją zamoczyłem w płynie do chłodnic - pisało aby tak zrobić na pudełku od pompy GMB.
Dlaczego chcesz tam coś uszczelniać?
Z tego co widzę to Ty masz 4G92 i możesz mieć troszke inne rozwiązania niż 4G15. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:41
|
|
|
ja oringi, ktore nie sa przystosowane do pracy w oleju, przed montazem "smaruje" mydlem w plynie - zreszta kazda gume nieodporna na olej przed montazem "silowym" smaruje mydlem
pompe wody skladalem tez na silikon - moze na nowym silniku, kiedy powierzchnia bloku jest idealnie gladka i rowna, to bym nie dawal, ale po 20 latach w takie miejsca daje silikon - nie lubie robic czegos 2x majac swiadomosc, ze moze cos zaczac ciec |
|
|
|
 |
małkis [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 07:18
|
|
|
chyba się nie zrozumieliśmy....
Lancer C62 silnik 4G15
mam przeciek na połączeniu Pompy wody i Rury, która w nia wchodzi. Jak silnik zagrzeje się i jest przepływ to strasznie "sika"
chciałem to uszczelnić i odkręciłem owa rurę ale za nic w świecie nie da się wyjąć oringu. teraz zastanawiam się czy lepiej to zrobić od strony pompy, poprzez jej demontaż?
kolejne pytanie jakie mi sire nasuwa to może obie przedmiotowe części odkręcić i wsuwać to jednocześnie? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 09:14
|
|
|
Jak Ci sika płynem, to poczekaj aż przestanie i będzie zimny, albo spuść borygo i uszczelnij silikonem nie wyjmując rury z pompy. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-03-2009, 12:52
|
|
|
Najlepiej chyba by było zdemontować pompę i zamontować jak trzeba. |
_________________
 |
|
|
|
 |
małkis [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 14:43
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Jak Ci sika płynem, to poczekaj aż przestanie i będzie zimny, albo spuść borygo i uszczelnij silikonem nie wyjmując rury z pompy. |
to chyba nie zda egzaminu, sugerujesz posmarować na zewnątrz to połączenie silikonem i to wszytko?
chciałbym to zrobić najmniejszym nakładem pracy, więc zabrałem się od strony rury
może spróbuje zrobić jak pisał Krzyżak i nasmaruje ten oring mydłem, może wtedy da się wcisnąć głębiej... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 15:04
|
|
|
Tak, sam tak jeździłem jak mi się nie chciało tego rozbierać, ale to rozwiązanie tymczasowe. Sam oring powinien trzymać teoretycznie.
Chyba coś źle rozumiem, nie możesz tego oringa zdjąć skąd ? wyjąć z pompy czy zdjąć z rury ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
małkis [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 19:31
|
|
|
nie mogę zdjąć z rury, bo pompy jeszcze nie wyciągałem
moze tymczasowo zastosuje technologie silikonową |
|
|
|
 |
bobik247
Forumowicz
Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:08
|
|
|
nie wiem dokładnie jak to wygląda ale nie da się tam założyć jakiejś opaski zaciskowej? |
|
|
|
 |
małkis [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:22
|
|
|
bobik247 napisał/a: | nie wiem dokładnie jak to wygląda ale nie da się tam założyć jakiejś opaski zaciskowej? |
bobik, chyba mi nie pomożesz... |
|
|
|
 |
|