Hałasująca obudowa filtra powietrza |
Autor |
Wiadomość |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 12:27 Hałasująca obudowa filtra powietrza
|
|
|
Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post na forum więc krótko o mnie:
Jestem w czwartej dekadzie życia ale fun z jazdy ciągle posiadam mam outka instyle 2.2 pociągnietego z Danii. Jak narazie kilka standardowych drobiazgów (piszczące hamulce, zanikające radio, brzęczenie pod maską przy 1800obr) mi dokucza. Wczesniej jezdziłem benzyną ktróra wydawała mi się dość głośna ale po przejsciu na dieselka stwierdziłem że poprzednie autko było cichuteńkie
a teraz do rzeczy - otóż doszedłem jednak do wniosku że ten nadmierny hałas to nie jest normalne zjawisko. Przeprowadziłem więc akcje dotykową pod maską (spokojnie łapki ciągle całe) i ku mojejemu zaskoczeniu po dotknieciu rzeczonej obudowy zapanowała niespotykana cisza z szemrającym silniczkiem w tle. Rozwiązaniem okazała się szara taśma klejące i po klekoczącej obudowie pozostało wspomnienie.
Proponuję Wam przyjrzeć się temu elementowi a być może i wy na nowo poczujecie radość z jazdy
pozdr
Marek |
|
|
|
 |
jarekN
Mitsumaniak
Auto: outlander II 2.0 instyle
Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 31 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 14:06
|
|
|
może nie ma uszczelki
jak nie masz to kup samoprzylepne do okien i problem z glowy |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-03-2009, 15:08
|
|
|
Hej,
Też miałem taki sam problem i całą obudowę wymieniono mi w ASO w Wa-wie na gwarancji.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 25-03-2009, 15:22
|
|
|
W wersjach z islnikami 2.0 wogole nie ma takich problemow-nawet jakby jakies brzeczenie z czegokolwiek wylazlo to i tak "klekot" je skutecznie tlumi (znoszenie fal) - to dopiero technologia...
W sumie ten post mozna by było wkleic do Ogolnego/Skrzypiace plastiki ,ale co ja tam wiem...A przy okazji przytule może tutaj swoja małą bolączkę, otoz przy skrecie w lewo cos w okolicach tylnego prawego siedzenie stuka jakby w plastik,jakby niezapieta klamra od pasów bezpieczenstwa...tylko ze to sie dzieje jak jest zapieta i jak nie jest,i nawet wszystkie klamry(probujac znalezc zrodlo) poblokowalem i dalej to samo.... Moze ktos podobnie cos..... |
|
|
|
 |
nbert [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 19:14
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | ...A przy okazji przytule może tutaj swoja małą bolączkę, otoz przy skrecie w lewo cos w okolicach tylnego prawego siedzenie stuka jakby w plastik,jakby niezapieta klamra od pasów bezpieczenstwa...tylko ze to sie dzieje jak jest zapieta i jak nie jest,i nawet wszystkie klamry(probujac znalezc zrodlo) poblokowalem i dalej to samo.... Moze ktos podobnie cos..... |
Mam ten sam objaw. Nie zapinałem co prawda wszystkich pasów, ale odgłos rzeczywiście jest jak stuknięcie o plastik i dochodzi przy skręcie w lewo z tylnego prawego końca samochodu.
W MSS miałem podobną historyjkę - otóż po nocnym postoju pierwszy głębszy skręt w lewo lub w prawo powodował dźwięk typu "brzdą"z tyłu samochodu, z koła przeciwnego do kierunku skrętu. Panowie z serwisu na Spornej uświadomili mnie, że to sprężyna tylnego amortyzatora "układa" się poprzez obrócenie przy tak głębokim skręcie. |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 26-03-2009, 10:18
|
|
|
nbert zapodał
Cytat: | sprężyna tylnego amortyzatora "układa" się poprzez obrócenie przy tak głębokim skręcie. |
Czyli albo to pokocham albo niech mnie szlag? Szkoda,że po tak głębokim skręcie w prawo nic nie stuka po lewej stronie...albo moze na szczescie. Czyli ze zakonczenie sprezyny lezy w niefortunnym miejscu....Najpierw powyciagam graty z prawego tylnego nadkola(troche sie tam tego zebralo) i przetestuje kilkoma "glebokimi" skretami....
Dzieki za odzew.
Pozdro |
|
|
|
 |
nbert [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 12:36
|
|
|
karol_alasz napisał/a: |
Czyli albo to pokocham albo niech mnie szlag?
|
Pamiętaj, że tak było u mnie w SpaceStarze W OII to może być coś zupełnie innego...
Podgłośnienie radia powinno pomóc
BTW, dopisuję do listy uwag do przeglądu, już za miesiąc... |
|
|
|
 |
diesel_power
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2DiD 2008 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 14-11-2009, 16:43 Re: Hałasująca obudowa filtra powietrza
|
|
|
markyz napisał/a: | ...otóż doszedłem jednak do wniosku że ten nadmierny hałas to nie jest normalne zjawisko. Przeprowadziłem więc akcje dotykową pod maską (spokojnie łapki ciągle całe) i ku mojejemu zaskoczeniu po dotknieciu rzeczonej obudowy zapanowała niespotykana cisza z szemrającym silniczkiem w tle. Rozwiązaniem okazała się szara taśma klejące i po klekoczącej obudowie pozostało wspomnienie.
Proponuję Wam przyjrzeć się temu elementowi a być może i wy na nowo poczujecie radość z jazdy
pozdr
Marek |
Ja mam prawdopodobnie identyczny problem. Autko jest prawie nowe. Jak wyjeżdżałem nim z salonu (0kkm) to chodziło bardzo cichutko, po ok. 2kkm zaczęło "buczeć" szczególnie po dodaniu gazu + jazda pod górkę + bagaż. Pojechałem do serwisu i nawet im zasugerowałem oglądnięcie obudowy filtra i rur prowadzących. Niestety chłopaki z serwisu nie podzielili mojej opinii, że buczy. Pooglądali, posłuchali i stwierdzili że jest cicho i TTTM
Markyz, jak możesz to podaj które łączenia zakleiłeś - czy rury dolotowe do filtra czy może całą obudowę (przy zatrzaskach) - jak dasz rade to napisz nam więcej szczegółów. Byłoby super, jakbyś dał radę zamieścić foty na forum z tą modyfikacją. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-11-2009, 16:56
|
|
|
dieselpower>>>> na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa. Chodzi o silniki 2.2. Ja miałem swoją raz wymienianą na gwarancji, ale po 20 tys. km znowu hałas wrócił. W Auto GT skleili mi mocniej obudowę i jest Git. Bądź więc uparty i niech to lenie z twojego ASO zrobią......
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
diesel_power
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2DiD 2008 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:13
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | dieselpower>>>> na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa. Chodzi o silniki 2.2. Ja miałem swoją raz wymienianą na gwarancji, ale po 20 tys. km znowu hałas wrócił. W Auto GT skleili mi mocniej obudowę i jest Git. Bądź więc uparty i niech to lenie z twojego ASO zrobią......
Pozdr. |
Dzięki za opdowiedź! Będę ich męczył. A propo tej akcji, to masz może jakiegoś linka lub inne info dot. tej akcji serwisowej, które mógłbym przedstawić im, aby ich przekonać do tej wymiany ?
Pozdrawiam,
Rafał. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:24
|
|
|
Wystarczy że wbiją nr VIN auta. Zresztą ten problem jest znany. Szczególnie w Niemczech gdzie robili setki aut.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
diesel_power
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2DiD 2008 Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 14-11-2009, 17:27
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Wystarczy że wbiją nr VIN auta. Zresztą ten problem jest znany. Szczególnie w Niemczech gdzie robili setki aut.
Pozdr. |
Dzięki za info! |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2009, 21:24
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | na hałasującą obudowę dolotu powietrza jest akcja serwisowa |
Nie ma akcji serwisowej ale prawdą jest że zmieniona została konstrukcja przewodu dolotowego. Buczenie z reguły zgłaszają/li użytkownicy CW7W niż CW8W - po prostu 2.2 DID jest cichszy i bardziej słychać wszelkie obce dźwięki.
Druga możliwa przyczyna buczenia przewodu dolotowego to złe osadzenie tego przewodu w pasie przednim. Na końcu przewodu są dwa "zamki" które muszą wejść w otwór w pasie przednim. Często przy otwieraniu obudowy filtra powietrza w celu wymiany filtra, przewód wypada z pasa przedniego i jego spodnia część uderza o chłodnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-11-2009, 21:41
|
|
|
tomekrvf>>>> Dostałem list z Mitsubishi Szwecja że taka akcja ma miejsce więc pisz sobie co chcesz....... To samo dotyczy niemieckiego Outlandera 2.2 kuzyna z Frankfurtu.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2009, 22:36
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Dostałem list z Mitsubishi Szwecja że taka akcja ma miejsce więc pisz sobie co chcesz....... |
A możesz ten list zeskanowac i wkleić tutaj? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|