Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A] coś się stało z silnikiem POMOCY!
Autor Wiadomość
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 10-03-2009, 13:24   [CA1A] coś się stało z silnikiem POMOCY!

witam
colt 1.3 rocznik 94 zagazowany świece wrzesien2008(ngk) kable luty2009 sentech, kopułka i palec przeczyszczone, przy nagłym otwieraniu przepustnicy zdaża mu się dobrze zadławić, do tego strzelił mi już 2 razy, jakby powietrze dmuchało w trąbę słonia, filtr 08.2008
od czego zacząć ? nie jest ważne czy benzyna czy gaz, schodzi olej i z miski i pod głowicy, 10000km - 3L
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 10-03-2009, 15:20   

masz napewno do wymiany uszczelke pod gowica i wsumie nie powinienes czekac..
sprawdz czy zaplon masz ustawiony prawidlowo... Mialem podobny objak jak przestawilem zaplon... przy gwaltownym otwarciu przepustnicy z wolnych obrotow potrafilo mi miska zdusic.
Sprawdz tez przerwe na swiecach.

Przy ubytku 3l na 10000 chyba bardziej oplaca sie zmienic uszczelke niz dolewac non stop oleju......
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 10-03-2009, 15:39   

zapłon zdejmowałem aby przeczyścić kopułkę i palec, ale jest dokładnie tak samo ustawiony jak był, co do oleju to ciężka kwestia bo nie dość, że spod głowicy i spod miski to jeszcze jest pęknięcie bloku nad filtrem oleju - zespawane, no ale nie w tym rzecz, wracając, a czasem zawór nie przepuszcza ? muszę zebrać trochę informacji bo w sobotę z teściem podnosimy głowe


te strzały powodują najprawdopodobniej zsuwa się obudowa z filtra powietrza, bo zawsze po strzale obudowa jest obsunieta i filtr tez
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-03-2009, 19:46   

maroch napisał/a:
te strzały powodują najprawdopodobniej zsuwa się obudowa z filtra powietrza, bo zawsze po strzale obudowa jest obsunieta i filtr tez


Zsunięta obudowa to skutek a nie przyczyna strzału w/g mnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 10-03-2009, 19:53   

sprawdz sobie zaplon :) ja tez robilem znacznik na aparcie przed wymiana oringu i ustawilem teoretycznie tak samo a przesunalem zaplon o 8stopni do przodu..... czyli sporo :D zamisat za5 mialem 3.
Ustawienie z lampa to 10 minutsprwdz to sobie.
Olej nie bedzie mial wplywu na strzaly gazu, w momencie gdy ci strzela w dolocie twoj filtr przyjmuje cala energie dlatego przesowa obudowe jak i filtr ..
Harpagan pokazywal mi filtr z jego samochodu po strzale- mial wypalona dziure na wylot....
Jesli chodzi o strzaly gazu prawdopodobnie instalacja wymaga regulacji. (nie znam sie na tym az tak dobrze ale mam kolejne auto w domu na gazie i strzaly sie nie zdarzaja pomimo ze to 2 generacja)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 11-03-2009, 08:30   

no spoko spróbuje, a poradźcie mi czy bawić się w uszczelnianie zaworów, pierścienie tłokowe, pod głowice gumę włożyć ?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 09:42   

Znaczy chcesz remont silnika zrobić ? Czy tylko wspomniane elementy wymienć ?
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tą gumą pod głowicą ? :roll:
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 11-03-2009, 10:00   

guma - uszczelka pod glowice, no fakt z gumy nie jest, no coś trzeba zrobic
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 10:24   

Powinieneś najpierw przyczynę ubytku oleju wybadać - spod miski to uszczelnić miskę silikonem porządnie, spod głowicy - uszczelka pod głowicą, jak masz po dłuższym staniu samochodu po odpaleniu czarny dym z rury - uszczelniacze, jeśli cały czas leci ciemny dym albo czuć olej w wydechu - pierścienie tłokowe, ale to już raczej wymiana tłoków i szlifowanie cylindrów. Chyba, że masz jak zmierzyć owalność cylindra :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 11-03-2009, 13:56   

główny problem z olejem to, że jest jakieś spawanie nad filtrem oleju, ale jakoś mega znacząco nie ubywa, główny problem, że dmucha w rurę od filtra powietrza, jak dolałem ok 1L oleju to problem się znacznie zmniejszył bo jeździć się nie dało, chyba że to zbieg okoliczności
 
 
 
kamil892411 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Torun
Wysłany: 25-03-2009, 15:45   

witam...niechcialem zakladac nowego tematu wiec moze tu napisze o co mi chodzi...

okolo tydzien temu wyjezdzajac z uliczki troche wcisnalem colcikowi i na 1 kolo 5 moze 6 tys obrotow gwaltownie spadly obroty i niewiem co sie stalo a jak puscilem gaz i znowu przycisnalem ale lzej to bylo wszystko ok... i prawdopodobnie od tamtego czasu silnik chodzil troche dziwnie tzn taki dzwiek wydawaj jak by stukanie ale to nie jest raczej dzwiek metaliczny...i dzis to samo chcialem wcisnac troche a on tak jak by sie zablokowal na chwile i znowu normalnie...czy ktos wie o co chodzi ?
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 18:19   

ciężko powiedzieć, trochę mało szczegółów, moze sprzeglo kaput powoli robi, moze masz zle gaz wyregulowany (jesli masz instalacje lpg) jak bylem u mechanika. Ja mam podobnie z gazem, bo mam cao zagazowanego. Jak mechanik mi wyregulowal gaz, (a bylo to zaraz po zatankowaniu na full) to obroty byly tak ok. 900-800, ale samochod troche sie trzasl, gdy ubylo troche butli z gazu (tak mniej wiecej polowa) obroty spadly nieznacznie i niemalze co mocniejsze ruszenie, wystarczylo ok 4 tys obrotow to sie sam dusil czasami strzelal, wyregulowalem go sobie sam na sluch i na oko, teraz mam na jalowym biegu 1000 - 1100 obrotow (wiem ze ktos moze powiedziec ze za duzo) ale spalanie mi nie wzroslo, a i mniejsze prawdopodobienstwo ze strzeli przy ruszaniu.

Mozesz miec tez filtr powietrza zawalony, i jak mu dajesz duze obroty dostaje za malo powietrza do mieszanki i mocy braknie. Moga byc swiece skapiczniale.

Napisz wiecej co wymieniales ostatnio w samochodzi z takich rzeczy powiazanych z praca silnika bo to moze byc wszystko :) sorry za ortografie ale alt mi wysiadl :P
 
 
 
kamil892411 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Torun
Wysłany: 25-03-2009, 22:41   

no ja mialem wymieniane sprzeglo ze 2 tygodnie moze 3 temu i olej w silniku...predzej mialem wymieniane chyba 2 zawory planowana glowice i nowe swiece wlozone
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 26-03-2009, 08:43   

co do gazu to gdzie masz mieszalnik ? ja miałem na przepustnicy złączkę co przedłużało rurę i ona opierając się o zbiornik spryskiwaczy telepała silnikiem, zdobyłem drugą z mieszalnikiem po środku i zabezpieczeniem przed cofaniem powietrza, tylko nie wiem które będzie lepsze w sumie,

trochę odbiegam bo rzeczywiście spróbuje zbadać więcej w sobotę, chyba że znacie kogoś w łodzi kto za rozsądna cenę sprawdzi mi podstawowe rzeczy
 
 
 
kamil892411 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Torun
Wysłany: 27-03-2009, 13:49   

niemam zalozonego gazu w colciku :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.