[CA1A] coś się stało z silnikiem POMOCY! |
Autor |
Wiadomość |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 10-03-2009, 13:24 [CA1A] coś się stało z silnikiem POMOCY!
|
|
|
witam
colt 1.3 rocznik 94 zagazowany świece wrzesien2008(ngk) kable luty2009 sentech, kopułka i palec przeczyszczone, przy nagłym otwieraniu przepustnicy zdaża mu się dobrze zadławić, do tego strzelił mi już 2 razy, jakby powietrze dmuchało w trąbę słonia, filtr 08.2008
od czego zacząć ? nie jest ważne czy benzyna czy gaz, schodzi olej i z miski i pod głowicy, 10000km - 3L |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 10-03-2009, 15:20
|
|
|
masz napewno do wymiany uszczelke pod gowica i wsumie nie powinienes czekac..
sprawdz czy zaplon masz ustawiony prawidlowo... Mialem podobny objak jak przestawilem zaplon... przy gwaltownym otwarciu przepustnicy z wolnych obrotow potrafilo mi miska zdusic.
Sprawdz tez przerwe na swiecach.
Przy ubytku 3l na 10000 chyba bardziej oplaca sie zmienic uszczelke niz dolewac non stop oleju...... |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 10-03-2009, 15:39
|
|
|
zapłon zdejmowałem aby przeczyścić kopułkę i palec, ale jest dokładnie tak samo ustawiony jak był, co do oleju to ciężka kwestia bo nie dość, że spod głowicy i spod miski to jeszcze jest pęknięcie bloku nad filtrem oleju - zespawane, no ale nie w tym rzecz, wracając, a czasem zawór nie przepuszcza ? muszę zebrać trochę informacji bo w sobotę z teściem podnosimy głowe
te strzały powodują najprawdopodobniej zsuwa się obudowa z filtra powietrza, bo zawsze po strzale obudowa jest obsunieta i filtr tez |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-03-2009, 19:46
|
|
|
maroch napisał/a: | te strzały powodują najprawdopodobniej zsuwa się obudowa z filtra powietrza, bo zawsze po strzale obudowa jest obsunieta i filtr tez |
Zsunięta obudowa to skutek a nie przyczyna strzału w/g mnie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 10-03-2009, 19:53
|
|
|
sprawdz sobie zaplon ja tez robilem znacznik na aparcie przed wymiana oringu i ustawilem teoretycznie tak samo a przesunalem zaplon o 8stopni do przodu..... czyli sporo zamisat za5 mialem 3.
Ustawienie z lampa to 10 minutsprwdz to sobie.
Olej nie bedzie mial wplywu na strzaly gazu, w momencie gdy ci strzela w dolocie twoj filtr przyjmuje cala energie dlatego przesowa obudowe jak i filtr ..
Harpagan pokazywal mi filtr z jego samochodu po strzale- mial wypalona dziure na wylot....
Jesli chodzi o strzaly gazu prawdopodobnie instalacja wymaga regulacji. (nie znam sie na tym az tak dobrze ale mam kolejne auto w domu na gazie i strzaly sie nie zdarzaja pomimo ze to 2 generacja) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 11-03-2009, 08:30
|
|
|
no spoko spróbuje, a poradźcie mi czy bawić się w uszczelnianie zaworów, pierścienie tłokowe, pod głowice gumę włożyć ? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-03-2009, 09:42
|
|
|
Znaczy chcesz remont silnika zrobić ? Czy tylko wspomniane elementy wymienć ?
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tą gumą pod głowicą ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 11-03-2009, 10:00
|
|
|
guma - uszczelka pod glowice, no fakt z gumy nie jest, no coś trzeba zrobic |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-03-2009, 10:24
|
|
|
Powinieneś najpierw przyczynę ubytku oleju wybadać - spod miski to uszczelnić miskę silikonem porządnie, spod głowicy - uszczelka pod głowicą, jak masz po dłuższym staniu samochodu po odpaleniu czarny dym z rury - uszczelniacze, jeśli cały czas leci ciemny dym albo czuć olej w wydechu - pierścienie tłokowe, ale to już raczej wymiana tłoków i szlifowanie cylindrów. Chyba, że masz jak zmierzyć owalność cylindra |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 11-03-2009, 13:56
|
|
|
główny problem z olejem to, że jest jakieś spawanie nad filtrem oleju, ale jakoś mega znacząco nie ubywa, główny problem, że dmucha w rurę od filtra powietrza, jak dolałem ok 1L oleju to problem się znacznie zmniejszył bo jeździć się nie dało, chyba że to zbieg okoliczności |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 25-03-2009, 15:45
|
|
|
witam...niechcialem zakladac nowego tematu wiec moze tu napisze o co mi chodzi...
okolo tydzien temu wyjezdzajac z uliczki troche wcisnalem colcikowi i na 1 kolo 5 moze 6 tys obrotow gwaltownie spadly obroty i niewiem co sie stalo a jak puscilem gaz i znowu przycisnalem ale lzej to bylo wszystko ok... i prawdopodobnie od tamtego czasu silnik chodzil troche dziwnie tzn taki dzwiek wydawaj jak by stukanie ale to nie jest raczej dzwiek metaliczny...i dzis to samo chcialem wcisnac troche a on tak jak by sie zablokowal na chwile i znowu normalnie...czy ktos wie o co chodzi ? |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 18:19
|
|
|
ciężko powiedzieć, trochę mało szczegółów, moze sprzeglo kaput powoli robi, moze masz zle gaz wyregulowany (jesli masz instalacje lpg) jak bylem u mechanika. Ja mam podobnie z gazem, bo mam cao zagazowanego. Jak mechanik mi wyregulowal gaz, (a bylo to zaraz po zatankowaniu na full) to obroty byly tak ok. 900-800, ale samochod troche sie trzasl, gdy ubylo troche butli z gazu (tak mniej wiecej polowa) obroty spadly nieznacznie i niemalze co mocniejsze ruszenie, wystarczylo ok 4 tys obrotow to sie sam dusil czasami strzelal, wyregulowalem go sobie sam na sluch i na oko, teraz mam na jalowym biegu 1000 - 1100 obrotow (wiem ze ktos moze powiedziec ze za duzo) ale spalanie mi nie wzroslo, a i mniejsze prawdopodobienstwo ze strzeli przy ruszaniu.
Mozesz miec tez filtr powietrza zawalony, i jak mu dajesz duze obroty dostaje za malo powietrza do mieszanki i mocy braknie. Moga byc swiece skapiczniale.
Napisz wiecej co wymieniales ostatnio w samochodzi z takich rzeczy powiazanych z praca silnika bo to moze byc wszystko sorry za ortografie ale alt mi wysiadl |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 25-03-2009, 22:41
|
|
|
no ja mialem wymieniane sprzeglo ze 2 tygodnie moze 3 temu i olej w silniku...predzej mialem wymieniane chyba 2 zawory planowana glowice i nowe swiece wlozone |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 26-03-2009, 08:43
|
|
|
co do gazu to gdzie masz mieszalnik ? ja miałem na przepustnicy złączkę co przedłużało rurę i ona opierając się o zbiornik spryskiwaczy telepała silnikiem, zdobyłem drugą z mieszalnikiem po środku i zabezpieczeniem przed cofaniem powietrza, tylko nie wiem które będzie lepsze w sumie,
trochę odbiegam bo rzeczywiście spróbuje zbadać więcej w sobotę, chyba że znacie kogoś w łodzi kto za rozsądna cenę sprawdzi mi podstawowe rzeczy |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 27-03-2009, 13:49
|
|
|
niemam zalozonego gazu w colciku |
|
|
|
 |
|