Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia do GALA
Autor Wiadomość
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-03-2009, 08:06   

Skrzynię słychać od około 40 km/h i czy prędkość większa tym głośniej słychać. Przy zwalnianiu odwrotnie-poniżej 40 się wycisza. Próbowałem gęściejszy olej-bez zmiany.
Jeśli jestem przy temacie i rozważając w ostateczności wymianę skrzyni to czym kierować się przy szukaniu :mój numer na skrzyni to:F5M222VPYF
QK1766
i drugie :dobrzy byłoby zmienić uszczelniacze na wałku sprzęgłowym i na wyjściu na półosie-tylko gdzie i jakie kupić.
_________________
Marek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-03-2009, 12:00   

Przy kupnie kierować się tym by numer się zgadzał i sprzedawca dał Ci gwarancję. Wyjętej skrzyni nie sprawdzisz. Ale w dalszym ciągu polecam naprawę tej. Jeśli biegi wchodzą bez zarzutu, nie haczy, nie wyskakują to pewnie padły Ci łożyska. Chyba, że mechanizm różnicowy wyje. Ale dopóki nie wyjmiesz skrzyni to się ne dowiesz. Koszt łożysk, uszczelniaczy i oleju to jakieś 360zł. Kupując drugą skrzynię, kupujesz kota w worku. Niegdy nie wiesz kiedy Ci padnie. W galantach lubią polecieć łożyska. To przypadłość także EA. Jak kupiłem swojego to nie dało się jechać. Skrzynia wyła strasznie, wyskakiwał 4ty bieg. Też szukałem nowej, ale forumowicze doradzili mi naprawę i tak też zrobiłem. Za wszystko były odpowiedzialne 2 łożyska. Do tego wymieniłem uszzczelniacze na wałku i półosiach i mam spokój. Wszystko dostaniesz u Japaneze. Nie wiem jaki olej lejecie do swojej generacji galantów, ale gęściejszy wykończy CI w końcu synchronizatory.
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-03-2009, 20:55   

Wcale nie jestem skory do zakupu używanej. Ale czy objawy te są charakterystyczne np.dla mechanizmu różnicowego? Wydaje mi się że na wałku sprzęgłowym łożysko powinno zmieniać wycie zgodnie z obrotami silnika a nie wg prędkości. Jakie łożyska można w skrzyni galanta zmienić?.Być może ze względu na japończyka pewnych rzeczy nie da się wymienić.
_________________
Marek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-03-2009, 22:04   

No wałek raczej względem obrotów silnika. Ale może słychać łożyska na wałku zdawczym? tak on się chyba nazywa...
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-03-2009, 08:54   

OK. Czy jest możliwe wcześniej dowiedzieć się o rozmiar łożysk do tej skrzyni i ewentualny kontakt telefoniczny w sprawie części do skrzyni? Nie jestem profesjonalistą w naprawach samochodów a tym bardziej skrzyni biegów-czy jest w przypadku samodzielnych napraw skrzyni jakiś problem.
_________________
Marek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-03-2009, 10:05   

W sprawie łożysk dzwoń do japaneze:
Marek Malik
422154402

Jeśli nigdy nie robiłeś skrzyni to dobrze byłoby żeby pomógł Ci ktoś z doświadczeniem. Ściągnij sobie dokumentację do tej skrzyni i przestudiuj wcześniej. Ogólnie największy problem to wyjęcie. Najlepiej robić to z kanału, choć niektórzy robią coś takiego w warunkach polowych... ale nie polecam.
Po wyjęciu musisz tą skrzynię rozkręcić i tu właśnie przyda się serwis manual, żeby wiedzieć gdzie są wszystkie śruby. U mnie był problem z mocowniem łożyska. Na obudowie była plastikowa zaślepka, którą trzeba było zdjąć aby dobrać się do tego mocowania, w przeciwnym razie nie mógłbym zdjąć obudowy.
Jak już rozkręcisz to w tym momencie przyda się doświadczenie aby ocenić stan skrzyni i łożysk, aby nie pakować się w zbędne koszty, a jednocześnie nie pominąć czegoś.
Żeby unieruchomić auta na długo, najlepiej poszukaj jakiejś skrzyni, żeby w razie jakby się okazało, że nie ma czego naprawiać to kupisz drugą.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko

Wysłany: 29-03-2009, 11:17   

Tak sobie czytam,i tak sobie myślę,czy to aby nie jest łożysko w kole?
_________________

 
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 29-03-2009, 11:33   

Cytat:
Skrzynię słychać od około 40 km/h i czy prędkość większa tym głośniej słychać. Przy zwalnianiu odwrotnie-poniżej 40 się wycisza.


Cytat:
Tak sobie czytam,i tak sobie myślę,czy to aby nie jest łożysko w kole?


To samo pomyślałem

[ Dodano: 29-03-2009, 11:39 ]
jak przednie padnie jest takie dziwne odczucie jak by to była skrzynia (wycie roznosi sie po aucie) dodatkowo na zakrętach może (ale nie musi) wyć głośnie lub ciszej
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-03-2009, 12:31   

O tym nawet nie pomyślałem... Założyłem, że Marek Florek odróżnia wycie łożyska w kole, a wycia skrzyni... Choć faktycznie jak wyje przednie prawe to może być mylące.
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-03-2009, 18:24   

Fakt- o tym i ja nie pomyślałem, ale mogę podejrzewać lewe łożysko. Prawe ma przejechane 15 tysięcy i jest SKF. Lewe ma przejechane 30 tysięcy z JC. Może jednak wymienię najpierw łożysko lewe.
Dzięki za dotychczasową pomoc.
_________________
Marek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-04-2009, 19:22   

I jak wyjaśniło się coś?
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-04-2009, 21:54   

Wymieniłem piastę z flanszą -no i bez poprawy-skrzynia jak wyła tak wyje. Na razie jeżdżę-nie wybieram się w dłuższą trasę, gdy coś będzie się działo podejme decyzję co zrobić.
_________________
Marek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-04-2009, 19:23   

Czyli jednak skrzynia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.