Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari 1.8 GDI Automat, szarpie na D.
Autor Wiadomość
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 30-03-2009, 10:40   Cari 1.8 GDI Automat, szarpie na D.

Witam
Szukam rozwiązania, nikt nie może dojść czego to wina - nawet AutoTW

Mam Cari 1.8 GDI w automacie. Automat w trasie zachowuje się bardzo dobrze, natomiast jeżeli stane na światłach i jed na D (na R jest taki sam objaw), to raz na jakiś czas obroty trochę spadną, światła lekko przygasną i lekko silnik podskoczy. Obroty są ok 500 i spadają do 300.

Zapłon był regulowany, bez rezultatu - to samo.

Natomiast dziś sprawdziłem przy włączonej klimie na 1 - jak stoje na D obroty utrzymują się na 500 i jest ok, obroty nie spadają, nic nie szarpie.

Spotkał się ktoś z tym problemem? Jakiś pomysł co może być nie tak?

Pozdrawiam
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2009, 12:21   

500 obrotów to również za mało. Z tego, co się orientuje to nie jest zdrowe dla silnika. Może problem jest w samej skrzyni? Może sterownik skrzyni? Choć nie wiem, czy to ma wpływ. Grzebali coś przy ECU? Co w ogóle ogarniali przy nim? Jeśli dobrze pamiętam, dywagowaliśmy trochę na ten temat u Maretzkiego. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 30-03-2009, 12:46   

Przy Ecu nic nie grzebali. Ogólnie jak rozmawiałem z gościem z AutoTW to mówił że miał pare lat temu taki przypadek w Mitcarze - Cari na gwarancji i to samo było, bawili się 2 dni i nic nie wskórali, a próbowali różnych rzeczy.
Dlatego teraz szukam jakiejś wskazówki, może ktoś miał podobny przypadek i wie co było nie tak.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-03-2009, 05:22   

musisz wymontować doloty :finga: przeczyścić wszystko od przepustnicy a na gniazdach zaworów kończąc ten silnik ma specjalnie skonstruowany dolot i denka tłoków które powodują zawirowanie zasysanego powietrza wystarczy trochę syfu w dolocie i już to co miało działać nie działa tak jak powinno, szczególnie właśnie na niskich obrotach, powstaje wtedy bąbel powietrza który powoduje to że na chwilkę nam obroty nurkują . po pracowicie i pożytecznie spędzonym dniu :mrgreen: (czyszczenie dolotów) możesz rozważyć zakup czegoś takiego co nazywa się "pułapka olejowa" podłączasz do tego odmę, i zaślepiasz wtedy przyłącze odmy w dolocie, powinno troszkę pomóc jeżeli chodzi o tłuste opary z oleju za sadze odpowiedzialny jest zawór EGR, na którego temat są podzielone opinie czy zaślepiać, czy też nie ja szczerze mówiąc po tym co zobaczyłem w dolotach byłbym jednak za zaślepieniem :doubt:
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 31-03-2009, 07:44   

A może po prostu po zatrzymaniu włącza Ci się dmuchawa silnika.U mnie tak właśnie jest.
Pozdrawiam.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 31-03-2009, 08:07   

mareqm, Nie to nie to, może jakby to było jedno szarpnięcie, a nie - wiele.

rasiak1980, Bardzo możliwe, że masz racje, pogadam z mechaniorem - ciekawe ile za takie czyszczenie będzie chciał sobie policzyć. Robiłeś to gdzieś? ile płaciłeś?
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-03-2009, 10:55   

sam czyściłem roboty i kombinowania sporo dość ciekawym patentem jakim jest elastyczny przewód bez pancerza od multi narzędzia możną sobie bardzo sprawę ułatwić z tym ze nie radze kombinować z Elektro narzędziem i samym przewodem bez pancerza a raczej skupić się na jego manualnym wprawianiu w ruch bo grozi to urwaniem jaj przy samej d.... potrzeba tez dobrego rozpuszczalnika, a żeby dokładnie wyczyścić, słyszałem opinie że aby to dobrze od początku do końca zrobić trzeba również zdjąć głowice nie wiem na ile to jest prawda ja czyściłem sam dolot,
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 17:13   

Miałem identyczny problem. Gdy auto zatrzymywałem to obroty falowały. Gdy włączyłem wtedy klimę to obroty były bardzo niskie ( ok. 500 obr./min.), ale stabilne. Pojechałem do serwisu mitsubishi i diagnoza była następująca: błąd 56 - zbyt niskie ciśnienie paliwa w pompie wysokiego ciśnienia ( chociaż nie świecił się CE ). Wymieniłem pompę WC i od tamtej pory problem zniknął.

Pozdrawiam !
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 01-04-2009, 19:24   

która to pompa WC? I ile to kosztowało?

Ciekawy jestem czy to to, u mnie jak mam na luzie czy w pozycji P, to obroty są ok, ale warte rozważenia.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 01-04-2009, 19:35   

Cytat:
Wymieniłem pompę WC i od tamtej pory problem zniknął

Zupełnie jakbym siebie słyszał :shock: , po wymianie pompy wysokiego ciśnienia wiele mankamentów w mojej cari ustąpiło, począwszy od problemów z porannym odpalaniem, skończywszy na przerywaniu, dławieniu się silnika przy przyspieszaniu w czasie jazdy na wyższych biegach.
kkriss spróbuj zdiagnozować silnik pod obciążeniem w czasie jazdy, wtedy najlepiej widać wszystkie mankamenty. Ja to zrobiłem w warsztacie znajomego, który podpiął sie ze swoim urządzeniem do złącza diagnostycznego ( i nie był to wcale MUT-2), nie wspomnę już nawet o tym, że zapłaciłem 1/3 tego co w ASO.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 01-04-2009, 19:48   

Wszytko fajnie i super ale ta pompa używka kosztuje od 500 do 700 zł, więc nowa to jakiś majątek pewnie. Straszne - mam nadzieje, że jednak to nie to :-)
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-04-2009, 19:52   

Miałem podobny problem w Hyundaiu SCoupe z automatyczną skrzynia biegów. Podczas jazdy cacy a na postoju na D sinik dławił się i szarpał, obroty spadały i generalnie trzęsiawka. Na N wszystko było ok.
Okazało sie że mam zurzyte wolne koło w sprzęgle hydrokinetycznym. Sprawdzało się to (w Hyundaiu) że wciskałeś hamulec, wrzucałeś D i dawałeś gaz do opru na kilka sekund, silnik dochodził do pewnych obrotów i tak:
2100 i więcej sprzęgło się żlizga
1500 - 2100 wszystko z zespołem sprzęgła ok
mniej niż 1500 uszkodzone wolne koło.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 20:03   

Tak kkriss. Tyle kosztuje używana pompa WC ( ja zapłaciłem 500 zł ), a co do nowej to masz dobre przeczucie, że kosztuje majątek - w ASO życzyli sobie za taką drobne hmmm..... 10000 PLN ! KOSZMAR CO ?! :rolleyes: Co do propozycji ZEROSUPER to wstrzymałbym się z takimi próbami, chyba że w ostateczności, ale ja osobiście bałbym się zajechać w ten sposób skrzynię.

[ Dodano: 01-04-2009, 20:09 ]
Wazu jakie to urządzenie jeśli nie jest to tajemnicą. To urządzenie odczytuje błędy, czy za jego pomocą można tylko sprawdzić parametry pracy silnika ?
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 01-04-2009, 20:44   

Co do skrzyni to wiem, nie należy wciskać hamulca i gazu jednocześnie - wszędzie to piszą - szybki sposób aby rozwalić skrzynie, prawie to samo jak podczas jazdy zmienić bieg nagle na R.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 01-04-2009, 20:59   

Cytat:
Wazu jakie to urządzenie jeśli nie jest to tajemnicą. To urządzenie odczytuje błędy, czy za jego pomocą można tylko sprawdzić parametry pracy silnika ?

Nie to nie tajemnica tylko, że nie zapisałem nazwy, pamiętam tylko, że jakoś z niemiecka. Podłączył do gniazda diagnostycznego, połączył się z kompem cari i ruszyliśmy w trasę. Na wykresach pokazywało wszystkie interesujące nas parametry, mnie interesowało ciśnienie na pompie i elegancko pokazało, że przy wzroście obrotów, ciśnienie spadało z 50 atm. do 10 atm. co wskazywało na uszkodzenie pompy.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.