Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 11:03
|
|
|
Lipa napisał/a: | Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta?? | Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2009, 11:59
|
|
|
Jak widać mechanicy nie zawsze sobie radzą... To jest zresztą nie pierwszy przykład na tym forum. Ja naprawiam auto sam i to nie ze względu na kasę. Bo faktycznie te 200zł to nie jest dużo, tylko czy daje pewność? Nawet ta gwarancja niewiele daje, bo emchanik zawsze znajdzie inny powód usterki i winę ciężko jest udowodnić. Dobrych mechaników jest jak na lekarstwo, uczciwych jeszcze mniej, a kowali mnóstwo.
Michał zorientuj się w sytuacji. Jakim kluczem odkręcają, w którą stronę, itd. Przyklejona śruba jest raczej mało prawdopodobna. Poza tym do porządnego klucza potrzeba porządną sprężarkę. Sprawdź jakim sprzętem dysponują, bo być może wystarczy porzadny klucz i dobre cisnienie, a będzie po kłopocie. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-04-2009, 12:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-04-2009, 12:26
|
|
|
Śruba odkręca się normalnie w lewo, nie powinna być wklejona - jeżeli jest to na zrywalny klej, który wiele nie trzyma (max 30-40 Nm). Moja metoda, gdy zawodził udar - blokowałem pasek na wałku rozrządu i zablokowaniu udar działał jak dotąd zawsze - a klucz mam na papierze bardzo slaby - tylko 330 Nm, ale dziwnym trafem odkręca śruby z którymi nie radzi sobie Yato 1350 Nm . Drugim bardzo ważnym tematem jest nasadka - musi być ścisła i przeznaczona do udaru, należy zapomnieć o przedłużkach itp..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 13:34
|
|
|
Podejrzewam że nawet jeżeli to był dobry klucz to ten mechanik ma kiepską sprężarkę. Niestety nie orientuje się gdzie w okolicy jest ktoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem. Ale dzięki za odpowiedzi, dają mi trochę nadziei |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 07-04-2009, 14:32
|
|
|
MichalGubin napisał/a: | Lipa napisał/a: | Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta?? | Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika. |
Chyba w Twoich myślach |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-04-2009, 15:27
|
|
|
Lipa napisał/a: | MichalGubin napisał/a: | Lipa napisał/a: | Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta?? | Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika. |
Chyba w Twoich myślach |
Lipa czytaj uważnie i nie bądź taki do przodu MichalGubin napisał/a: | Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość. |
MichalGubin napisał/a: | nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon |
|
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-04-2009, 16:18
|
|
|
OT
Z wypowiedzi MichalGubin nie wynikało jednoznacznie że samochód jest w warsztacie i zajmuje się nim mechanik --> Cytat: | jestem w trakcie wymiany rozrządu, ale zatrzymałem się w momencie zdjęcia koła pasowego. Po prostu nie mogę go zdjąć, a nie chce robić nic na siłę. | także Lipa dobrze zagłówkował |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 07-04-2009, 18:51
|
|
|
londolut napisał/a: | Lipa napisał/a: | MichalGubin napisał/a: | Lipa napisał/a: | Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta?? | Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika. |
Chyba w Twoich myślach |
Lipa czytaj uważnie i nie bądź taki do przodu MichalGubin napisał/a: | Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość. |
MichalGubin napisał/a: | nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon |
|
Sam, nie bądź taki do przodu, bo tyłu zabraknie , nie wyciągaj z kontekstu wyrazów
Przeczytaj sobie pierwszy post kolegi zakładającego topic a później się odzywaj, wygląda to tak, jakby zabierał się do tego sam, jednak nie udało mu się więc wstawił auto do mechaniora, dlatego się pytałem czy szkoda jemu 200zł |
Ostatnio zmieniony przez Lipa 07-04-2009, 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 19:03
|
|
|
Przyznaję mogła być jednak pewna niejasność, jednak nie chodzi tu o to żeby dywagować na temat czy ktoś dobrze zrozumiał czy nie. Piszę w dziale warsztat z nadzieją że otrzymam jakąś pomoc przy problemie a nie dlatego żeby ktoś się zastanawiał czy lepiej zapłacić 200zł mechanikowi. Nie o to tutaj chodzi panowie. Auto od początku stało u znajomego mechanika, a pisałem tak żeby nie tłumaczyć całej sytuacji (że to on nie może poradzić sobie z tym kołem pasowym). |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 07-04-2009, 19:11
|
|
|
Sorry za OT |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2009, 22:54
|
|
|
Swoja droga nieźle ktoś to dokręcił... Niech spróbują u kogoś "obok" to zrobić. Tak a propos, to trochę dupa mechanik.. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 23:30
|
|
|
Może nie tyle dupa mechanik co brak odpowiedniego sprzętu. Jutro prawdopodobnie przejedzie do innego warsztatu, z tego co słyszałem to problem z tym kołem pasowym często się zdaża. |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2009, 23:50
|
|
|
Nie wierze, że nic nie da klucz i metrowa rura. Cudów nie ma. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 00:12
|
|
|
wyjmij caly walek z kolem wsadź do imadła, dobry klucz oczkowy lub nasadka z przedłużką i albo urwiesz albo odkecisz. W ostatecznosci grzejesz ja palnikiem, albo scinasz w cholere diaksem i reszte wykrecasz kluczem do rur. To tylko sruba szkoda i jednego dnia na nia zmarnowanego. |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 08-04-2009, 00:36
|
|
|
Piwor napisał/a: | Nie wierze, że nic nie da klucz i metrowa rura. Cudów nie ma. | Niestety, sruba jest uparta i metalowa rura i 3 chlopa nie dalo rady, nie widzialem tego osobiscie, ale slyszalem relacje przez telefon, jutro auto zmienia warsztat. |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
|