Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!!
Autor Wiadomość
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 07-04-2009, 11:03   

Lipa napisał/a:
Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta??
Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 11:59   

Jak widać mechanicy nie zawsze sobie radzą... To jest zresztą nie pierwszy przykład na tym forum. Ja naprawiam auto sam i to nie ze względu na kasę. Bo faktycznie te 200zł to nie jest dużo, tylko czy daje pewność? Nawet ta gwarancja niewiele daje, bo emchanik zawsze znajdzie inny powód usterki i winę ciężko jest udowodnić. Dobrych mechaników jest jak na lekarstwo, uczciwych jeszcze mniej, a kowali mnóstwo.

Michał zorientuj się w sytuacji. Jakim kluczem odkręcają, w którą stronę, itd. Przyklejona śruba jest raczej mało prawdopodobna. Poza tym do porządnego klucza potrzeba porządną sprężarkę. Sprawdź jakim sprzętem dysponują, bo być może wystarczy porzadny klucz i dobre cisnienie, a będzie po kłopocie.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-04-2009, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-04-2009, 12:26   

Śruba odkręca się normalnie w lewo, nie powinna być wklejona - jeżeli jest to na zrywalny klej, który wiele nie trzyma (max 30-40 Nm). Moja metoda, gdy zawodził udar - blokowałem pasek na wałku rozrządu i zablokowaniu udar działał jak dotąd zawsze - a klucz mam na papierze bardzo slaby - tylko 330 Nm, ale dziwnym trafem odkręca śruby z którymi nie radzi sobie Yato 1350 Nm :) . Drugim bardzo ważnym tematem jest nasadka - musi być ścisła i przeznaczona do udaru, należy zapomnieć o przedłużkach itp.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 07-04-2009, 13:34   

Podejrzewam że nawet jeżeli to był dobry klucz to ten mechanik ma kiepską sprężarkę. Niestety nie orientuje się gdzie w okolicy jest ktoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem. Ale dzięki za odpowiedzi, dają mi trochę nadziei :)
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 07-04-2009, 14:32   

MichalGubin napisał/a:
Lipa napisał/a:
Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta??
Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika.


Chyba w Twoich myślach :lol:
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-04-2009, 15:27   

Lipa napisał/a:
MichalGubin napisał/a:
Lipa napisał/a:
Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta??
Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika.


Chyba w Twoich myślach :lol:


Lipa czytaj uważnie i nie bądź taki do przodu ;)
MichalGubin napisał/a:
Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość.
MichalGubin napisał/a:
nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-04-2009, 16:18   

OT
Z wypowiedzi MichalGubin nie wynikało jednoznacznie że samochód jest w warsztacie i zajmuje się nim mechanik -->
Cytat:
jestem w trakcie wymiany rozrządu, ale zatrzymałem się w momencie zdjęcia koła pasowego. Po prostu nie mogę go zdjąć, a nie chce robić nic na siłę.
także Lipa dobrze zagłówkował 8)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 07-04-2009, 18:51   

londolut napisał/a:
Lipa napisał/a:
MichalGubin napisał/a:
Lipa napisał/a:
Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta??
Jakbyś czytał uważnie to auto właśnie stoi u mechanika.


Chyba w Twoich myślach :lol:


Lipa czytaj uważnie i nie bądź taki do przodu ;)
MichalGubin napisał/a:
Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość.
MichalGubin napisał/a:
nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon


Sam, nie bądź taki do przodu, bo tyłu zabraknie :finga: , nie wyciągaj z kontekstu wyrazów

Przeczytaj sobie pierwszy post kolegi zakładającego topic a później się odzywaj, wygląda to tak, jakby zabierał się do tego sam, jednak nie udało mu się więc wstawił auto do mechaniora, dlatego się pytałem czy szkoda jemu 200zł
Ostatnio zmieniony przez Lipa 07-04-2009, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 07-04-2009, 19:03   

Przyznaję mogła być jednak pewna niejasność, jednak nie chodzi tu o to żeby dywagować na temat czy ktoś dobrze zrozumiał czy nie. Piszę w dziale warsztat z nadzieją że otrzymam jakąś pomoc przy problemie a nie dlatego żeby ktoś się zastanawiał czy lepiej zapłacić 200zł mechanikowi. Nie o to tutaj chodzi panowie. Auto od początku stało u znajomego mechanika, a pisałem tak żeby nie tłumaczyć całej sytuacji (że to on nie może poradzić sobie z tym kołem pasowym).
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 07-04-2009, 19:11   

Sorry za OT :thumbright:
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 22:54   

Swoja droga nieźle ktoś to dokręcił... Niech spróbują u kogoś "obok" to zrobić. Tak a propos, to trochę dupa mechanik..
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 07-04-2009, 23:30   

Może nie tyle dupa mechanik co brak odpowiedniego sprzętu. Jutro prawdopodobnie przejedzie do innego warsztatu, z tego co słyszałem to problem z tym kołem pasowym często się zdaża.
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 23:50   

Nie wierze, że nic nie da klucz i metrowa rura. Cudów nie ma.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 00:12   

wyjmij caly walek z kolem wsadź do imadła, dobry klucz oczkowy lub nasadka z przedłużką i albo urwiesz albo odkecisz. W ostatecznosci grzejesz ja palnikiem, albo scinasz w cholere diaksem i reszte wykrecasz kluczem do rur. To tylko sruba szkoda i jednego dnia na nia zmarnowanego.
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 08-04-2009, 00:36   

Piwor napisał/a:
Nie wierze, że nic nie da klucz i metrowa rura. Cudów nie ma.
Niestety, sruba jest uparta i metalowa rura i 3 chlopa nie dalo rady, nie widzialem tego osobiscie, ale slyszalem relacje przez telefon, jutro auto zmienia warsztat.
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.