Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeliczanie średniego spalania
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
  Wysłany: 07-04-2009, 21:50   Przeliczanie średniego spalania

Witam. Chciałabym się dowiedzieć ile średnio spala mi Carisma. Pomijam sposób zatankowania do pełna. Nie mam komputera pokładowego który pokazywałby w przybliżeniu średnie zużycie paliwa. Pomożecie :?:
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-04-2009, 23:16   

Najskuteczniej jest właśnie zatankować do pełna przejechać 100km zatankować znowu i obliczyć.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2009, 23:20   

Dokładnie tak jak pisze kolega mlun, z jednym ale:
- na tej samej stacji benzynowej,
- z tego samego dystrybutora.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-04-2009, 23:36   

Moze być i 100 km, choć niezbyt miarodajne to jest... Mój sposób:
Nalać do pełna,wyzerować licznik, przejechać cały bak (no, prawie) i znów zalać do pełna (ok.45 l). Pomnożyć 100 x ilość wlanego paliwa i podzielić przez stan licznika.
Przykład:
100km=x
500km=30l

500x=3000

x=6l na 100 km

:D
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2009, 11:07   

Panowie, koleżanka napisała, że pomija tankowanie do pełna.
Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia:

Wyjeżdżasz obecne paliwo, w momencie gdy zapali Ci się rezerwa zerujesz licznik km, tankujesz ile litrów chcesz (nie musisz tankować od razu w momencie zapalenia się rezerwy, bo licznik zerujesz), jeździsz do następnej rezerwy. W chwili zapalenia się rezerwy na podstawie tych przejechanych od zzerowania kilometrów i zalanego paliwa obliczasz ile Ci spala auto.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 08-04-2009, 12:45   

No tak tylko z tą rezerwą różnie bywa. Czasem się wcześniej zapali czasem później. Bardziej miarodajne jak dla mnie będzie tankowanie pod korek.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-04-2009, 12:58   

colto napisał/a:
Dokładnie tak jak pisze kolega mlun, z jednym ale:
- na tej samej stacji benzynowej,
- z tego samego dystrybutora.

pomiary przy 100km mogą odbiegać nawet o 2-3l /100km od rzeczywistości

Geloo_Jedi napisał/a:
Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia:

niedokładność jeszcze większa niż powyżej

Jedynym najbardziej wiarygodnym obliczeniem jest:
1. zatankować paliwo do pierwszego odbicia ...następnie pomału dolać do drugiego odbicia
2. jeździć do zapalenia się kontrolki rezerwy
3. zatankować paliwo do pierwszego odbicia ...następnie pomału dolać do drugiego odbicia
4. obliczamy - ilość wlanego paliwa/ilość przejechanych kilometrów*100
5. dla większej dokładności powyższe pomiary robimy 3-5 razy ... i obliczamy podstawiając wartości zsumowane z tych 3-5 tankowań

Należy jeszcze uwzględnić ... czy na "danym zbiorniku paliwa" pokonywaliśmy drogi miejskie czy trasy ... bo porównanie (lub sumowanie) spalania jednego i drugiego ma się nijak.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 14:27   

Geloo_Jedi napisał/a:
Panowie, koleżanka napisała, że pomija tankowanie do pełna.
Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia.


To chyba jedyna opcja policzenia spalania w przypadku nietankowania do pełna, jednak obarczona bardzo dużym błędem. Np lampka rezerwy może błysnąć w zakręcie, podczas gdy przy jezdzie na wprost nie błysnęła by jeszcze przez 20km.

Generalnie jednak tylko z tankowania do pełna można policzyć obiektywnie spalanie.
Polecam jak koledzy wyżej zrobienie testu na 3-4 tankowania z tej samej stacji, tego samego dystrubutora i np zawsze na 2 odbicia. Z tym, że ja robię tak, że po pierwszym odbiciu wyjmuję lekko pistolet aby troche odpowietrzyć zbiornik i wkladam ponownie na dolewkę.
Dolewam na 4 odbicia :)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-04-2009, 14:45   

Kofi napisał/a:
Dolewam na 4 odbicia
Ten gościu (nie wiem jak mu było na imię i nazwisko) z "Dnia Świra" robił wszystko do 7-miu, więc miarodajniej będzie do 7-go odbicia ;) Uwaga samochód może opluć :!: U mnie po drugim odbiciu zaczyna się czkawka i nadmiar wylewa się na ulicę :evil:

Olivia, nie ma innej dobrej metody pomiaru jak tankowanie do pełna. Komputery przekłamują, rezerwa raz zapala się wcześniej, raz później ... :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 15:59   

Ja zawsze tankuję końcówkę powolutku tak, że paliwo ostatecznie sięga 1-2 cm poniżej krawędzi wlewu. Biorąc pod uwagę, że tankuję co 800-900 km to wynik jest bardzo miarodajny.
Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-04-2009, 18:05   

Olivia, dlaczego nie tankujesz do pełna??? i samochod zdrowszy i zadziej musisz wydawac kase :) Od zawsze tankuje do pelna. Nie pamietam kiedy ostatnio tankowalem za 50 zł czy cos kolo tego :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 08-04-2009, 20:28   

Co do tego tankowania do pełna to bym nie przesadzał.
Ja zawsze leję do pełna bo mam kasę ale:
zawsze kłóci sie to z moim wewnętrznym ego bo:
po co wozić zbędne kilogramy (ok. 30, 40kg, ) jak można zajechać co tydzień na stację i wlać za 50zł.
Jazda na pół/baku nie ma żadnego negatywnego wpływu na pompę czy filtry jednak media sprzedają nam info aby tankować do pełna.
Gdyby cała populacja kierowców na GLOBIE tankowała po 10-30 litrów to by więcej zaoszczędzili na spalaniu niż jazda z wyłączonymi światłami którą teraz wprowadza się w skandynawi.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 21:03   

ja tankuję zawsze do pełna tylko dlatego aby jak najrzadziej odwiedzać stacje.
Tego nie lubiłem w LPG. Wizyta na stacji to niepotrzebna strata czasu. A niech sie jeszcze trafi jakas kolejka do dystrybutora, pozniej do kasy, niech sie papier skonczy przy drukowaniu faktury to mozna i z pol godziny spedzic na stacji. Raz na poltora tygodnia to do przezycia...ale co 3-4 dni moze byc denerwujące.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-04-2009, 22:29   

Kofi, zgadzam sie calkowicie. szczególnie jak ktos jezdzi ponad 20 tys rocznie :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-04-2009, 22:33   

Kofi napisał/a:
ja tankuję zawsze do pełna

Ja tez tankuje zawsze do pelna i staram sie jezdzic do tad aby nie zzapalila sie rezerwa.
Pelnu bak lepiej dziala na pompe i te urzadzanka, a takze duzo rzadziej trzeba przyjezdzac na stacje :twisted:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.