Przeliczanie średniego spalania |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 07-04-2009, 21:50 Przeliczanie średniego spalania
|
|
|
Witam. Chciałabym się dowiedzieć ile średnio spala mi Carisma. Pomijam sposób zatankowania do pełna. Nie mam komputera pokładowego który pokazywałby w przybliżeniu średnie zużycie paliwa. Pomożecie |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2009, 23:20
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze kolega mlun, z jednym ale:
- na tej samej stacji benzynowej,
- z tego samego dystrybutora. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 07-04-2009, 23:36
|
|
|
Moze być i 100 km, choć niezbyt miarodajne to jest... Mój sposób:
Nalać do pełna,wyzerować licznik, przejechać cały bak (no, prawie) i znów zalać do pełna (ok.45 l). Pomnożyć 100 x ilość wlanego paliwa i podzielić przez stan licznika.
Przykład:
100km=x
500km=30l
500x=3000
x=6l na 100 km
|
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2009, 11:07
|
|
|
Panowie, koleżanka napisała, że pomija tankowanie do pełna.
Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia:
Wyjeżdżasz obecne paliwo, w momencie gdy zapali Ci się rezerwa zerujesz licznik km, tankujesz ile litrów chcesz (nie musisz tankować od razu w momencie zapalenia się rezerwy, bo licznik zerujesz), jeździsz do następnej rezerwy. W chwili zapalenia się rezerwy na podstawie tych przejechanych od zzerowania kilometrów i zalanego paliwa obliczasz ile Ci spala auto. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-04-2009, 12:45
|
|
|
No tak tylko z tą rezerwą różnie bywa. Czasem się wcześniej zapali czasem później. Bardziej miarodajne jak dla mnie będzie tankowanie pod korek. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2009, 12:58
|
|
|
colto napisał/a: | Dokładnie tak jak pisze kolega mlun, z jednym ale:
- na tej samej stacji benzynowej,
- z tego samego dystrybutora. |
pomiary przy 100km mogą odbiegać nawet o 2-3l /100km od rzeczywistości
Geloo_Jedi napisał/a: | Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia: |
niedokładność jeszcze większa niż powyżej
Jedynym najbardziej wiarygodnym obliczeniem jest:
1. zatankować paliwo do pierwszego odbicia ...następnie pomału dolać do drugiego odbicia
2. jeździć do zapalenia się kontrolki rezerwy
3. zatankować paliwo do pierwszego odbicia ...następnie pomału dolać do drugiego odbicia
4. obliczamy - ilość wlanego paliwa/ilość przejechanych kilometrów*100
5. dla większej dokładności powyższe pomiary robimy 3-5 razy ... i obliczamy podstawiając wartości zsumowane z tych 3-5 tankowań
Należy jeszcze uwzględnić ... czy na "danym zbiorniku paliwa" pokonywaliśmy drogi miejskie czy trasy ... bo porównanie (lub sumowanie) spalania jednego i drugiego ma się nijak. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 14:27
|
|
|
Geloo_Jedi napisał/a: | Panowie, koleżanka napisała, że pomija tankowanie do pełna.
Jest jeszcze inny sposób, w którym zapalenie się rezerwy będzie punktem odniesienia. |
To chyba jedyna opcja policzenia spalania w przypadku nietankowania do pełna, jednak obarczona bardzo dużym błędem. Np lampka rezerwy może błysnąć w zakręcie, podczas gdy przy jezdzie na wprost nie błysnęła by jeszcze przez 20km.
Generalnie jednak tylko z tankowania do pełna można policzyć obiektywnie spalanie.
Polecam jak koledzy wyżej zrobienie testu na 3-4 tankowania z tej samej stacji, tego samego dystrubutora i np zawsze na 2 odbicia. Z tym, że ja robię tak, że po pierwszym odbiciu wyjmuję lekko pistolet aby troche odpowietrzyć zbiornik i wkladam ponownie na dolewkę.
Dolewam na 4 odbicia |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-04-2009, 14:45
|
|
|
Kofi napisał/a: | Dolewam na 4 odbicia | Ten gościu (nie wiem jak mu było na imię i nazwisko) z "Dnia Świra" robił wszystko do 7-miu, więc miarodajniej będzie do 7-go odbicia Uwaga samochód może opluć U mnie po drugim odbiciu zaczyna się czkawka i nadmiar wylewa się na ulicę
Olivia, nie ma innej dobrej metody pomiaru jak tankowanie do pełna. Komputery przekłamują, rezerwa raz zapala się wcześniej, raz później ... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 15:59
|
|
|
Ja zawsze tankuję końcówkę powolutku tak, że paliwo ostatecznie sięga 1-2 cm poniżej krawędzi wlewu. Biorąc pod uwagę, że tankuję co 800-900 km to wynik jest bardzo miarodajny.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-04-2009, 18:05
|
|
|
Olivia, dlaczego nie tankujesz do pełna??? i samochod zdrowszy i zadziej musisz wydawac kase Od zawsze tankuje do pelna. Nie pamietam kiedy ostatnio tankowalem za 50 zł czy cos kolo tego |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:28
|
|
|
Co do tego tankowania do pełna to bym nie przesadzał.
Ja zawsze leję do pełna bo mam kasę ale:
zawsze kłóci sie to z moim wewnętrznym ego bo:
po co wozić zbędne kilogramy (ok. 30, 40kg, ) jak można zajechać co tydzień na stację i wlać za 50zł.
Jazda na pół/baku nie ma żadnego negatywnego wpływu na pompę czy filtry jednak media sprzedają nam info aby tankować do pełna.
Gdyby cała populacja kierowców na GLOBIE tankowała po 10-30 litrów to by więcej zaoszczędzili na spalaniu niż jazda z wyłączonymi światłami którą teraz wprowadza się w skandynawi. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:03
|
|
|
ja tankuję zawsze do pełna tylko dlatego aby jak najrzadziej odwiedzać stacje.
Tego nie lubiłem w LPG. Wizyta na stacji to niepotrzebna strata czasu. A niech sie jeszcze trafi jakas kolejka do dystrybutora, pozniej do kasy, niech sie papier skonczy przy drukowaniu faktury to mozna i z pol godziny spedzic na stacji. Raz na poltora tygodnia to do przezycia...ale co 3-4 dni moze byc denerwujące. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-04-2009, 22:29
|
|
|
Kofi, zgadzam sie calkowicie. szczególnie jak ktos jezdzi ponad 20 tys rocznie |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-04-2009, 22:33
|
|
|
Kofi napisał/a: | ja tankuję zawsze do pełna |
Ja tez tankuje zawsze do pelna i staram sie jezdzic do tad aby nie zzapalila sie rezerwa.
Pelnu bak lepiej dziala na pompe i te urzadzanka, a takze duzo rzadziej trzeba przyjezdzac na stacje
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|