Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Sposób działania tiptronica
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 12-04-2009, 01:14   [EAxx] Sposób działania tiptronica

chciałem się dowiedzieć czy sekwencyjna zmiana biegów w tiptronicu odbywa się poprzez impulsy elektryczne powodowane przesunięciem lewarka czy jest to mechaniczna kwestia?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-04-2010, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 12-04-2009, 09:21   

jak kiedyś chciałem dobrać się do radia i pościągałem plastiki z boku, to widziałem tam mnóstwo kabli, za to nie widziałem żadnych cięgień.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Qoolarz
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2009, 11:35   

Przez styki elektryczne...
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 12-04-2009, 12:39   

pytam, bo w mej głowie narodził się diabelski pomysł :twisted: nie wiem, może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... jeżeli za zmianę biegów odpowiadają impulsy elektryczne to nie powinno być trudne (nie wykluczone, że wręcz łatwe)... mam plany zakupienia Gala z tiptronikiem i taki bajerek bym sobie zafundował...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-04-2009, 12:42   

0.00 mechaniki - czysta elektryka (przy wybieraku są 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku - jak sekwencja....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2009, 12:58   

Cytat:
może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia...
czytalem na forum o tym ale nie pamietam w jakim temacie pisal bodaj Roch_27 i PLPynton albo swinks_UK ze bez problemu podejdzie to rozwiazanie w manetke od tempomatu...
Bartek napisał/a:
2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku
mozesz jasniej
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 12-04-2009, 13:01   

cuuube napisał/a:
mozesz jasniej

ja sobie pozwolę wyjaśnić (bo chyba zrozumiałem :mrgreen: )... chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 13-04-2009, 21:18   

pompec napisał/a:
chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu...

Tutaj jest opisane co i jak...
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#394619
_________________
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 20-04-2010, 20:49   

witam szukam instrukcji obsługi do tiptronica znalazłem tylko do zwykłego automatu
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie
 
 
 
Wowik 
Mitsumaniak
Paweł


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 118
Skąd: Jawoross
Wysłany: 20-04-2010, 22:00   

Ładujesz bez przyciskania. Przycisk tylko używam przy przełączaniu na P lub R reszta nie potrzebuje przycisku.
_________________
99'Galant 2.4
97'Carisma 1.8
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 22:23   

Radkowi chyba chodziło o przełączanie biegów w trybie sekwencyjnym.

Tu możesz przełączać bez przycisku.

Pomiędzy P R N D to zależy. Ja zawsze zmieniam z przyciskiem, więc nie pamiętam kiedy można bez. Wiem, że z N na D można.

Instrukcja do pobrania na forum w dziale downloads [o tutaj]
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 23:14   

To inteligentna skrzynia. Na manualu zmieniasz biegi po prostu przesuwając dźwignię, nic nie wciskasz. Jedyne czego nie możesz robić to wrzucać na N i R w czasie jazdy do przodu, N i D w czasie jazdy o tyłu. Oczywiście włączanie P w czasie jazdy może zerwać blokadę skrzyni. W czasie jazdy możesz zmieniać z D na manual i z powrotem. Poza tym skrzynia nie pozwoli Ci za bardzo podbić ani zredukować biegu w czasie jazdy. Pamiętaj o całkowitym zatrzymaniu auta (nie powinno się toczyć) przy zmianie kierunku jazdy. Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz, po wciśnięciu kick-down redukujesz kolejny bieg np. jedziesz na 4 około 80km/h, chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz redukuje do 3, wciskasz kick-down i masz 2 i lecisz... do ok 130km/h, jak dojdzie do końca zakresu lub popuszcisz gaz masz 3 i po chwili 4. Skrzynia sama hamuje silnikiem. Biegi podbijasz przez delikatne popuszczenie, lub gdy przestaniesz dodawać gazu. A co do zakresu zmiany konkretnego biegu to skrzynia się uczy Twojego stylu jazdy i dostosowuje się, oczywiście w dopuszczalnych zakresach. Takie są moje odczucia po 35tyś jazdy Galem. Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa.
_________________
morosophem
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-04-2010, 23:49   

morosophem napisał/a:
Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz
morosophem napisał/a:
chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz
Po co popuszczać gaz? Ja nigdy tego nie robię, daję gazu i obroty lecą w górę, po czym zaczyna ciągnąć do przodu jak dziki :)
morosophem napisał/a:
Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa.
U mnie trwało to ok. 1000 km. Zdarzało się, że skrzynia nie mogła się zdecydować czy już zmienić bieg czy jeszcze nie, skoki obrotow gora+dol i wiadomo odczuwalne szarpniecia, poza tym biegi zmieniala zbyt agresywnie. Teraz dziala perfekcyjnie, a juz zaczynalem sie martwic.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-04-2010, 23:54   

radek79 napisał/a:
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie
wciskasz hamulec i dajesz na D, puszczasz hamulec - samochód jedzie , naciskasz hamulec - samochód zwalnia lub staje. dojedziesz do celu, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się , robisz na N lub P
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 21-04-2010, 00:01   

przejechałem galantem 40tys km, kilka razy miałem odłączany akumulator, jakoś nie zauważyłem żeby sprawiało to mu jakąś różnice, nie zauważyłem żeby moja skrzynia się czegoś uczyła.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.