[EAxx] Sposób działania tiptronica |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 12-04-2009, 01:14 [EAxx] Sposób działania tiptronica
|
|
|
chciałem się dowiedzieć czy sekwencyjna zmiana biegów w tiptronicu odbywa się poprzez impulsy elektryczne powodowane przesunięciem lewarka czy jest to mechaniczna kwestia? |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-04-2010, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 12-04-2009, 09:21
|
|
|
jak kiedyś chciałem dobrać się do radia i pościągałem plastiki z boku, to widziałem tam mnóstwo kabli, za to nie widziałem żadnych cięgień. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2009, 11:35
|
|
|
Przez styki elektryczne... |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 12-04-2009, 12:39
|
|
|
pytam, bo w mej głowie narodził się diabelski pomysł nie wiem, może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... jeżeli za zmianę biegów odpowiadają impulsy elektryczne to nie powinno być trudne (nie wykluczone, że wręcz łatwe)... mam plany zakupienia Gala z tiptronikiem i taki bajerek bym sobie zafundował... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-04-2009, 12:42
|
|
|
0.00 mechaniki - czysta elektryka (przy wybieraku są 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku - jak sekwencja.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2009, 12:58
|
|
|
Cytat: | może już ktoś kiedyś na to wpadł... chodzi o założenie do kierownicy łopatek zmieniających przełożenia... | czytalem na forum o tym ale nie pamietam w jakim temacie pisal bodaj Roch_27 i PLPynton albo swinks_UK ze bez problemu podejdzie to rozwiazanie w manetke od tempomatu...
Bartek napisał/a: | 2 łączniki) - można je zamienić miejscami - wtedy tiptronic nie działa jak w grach komputerowych, tylko po męsku | mozesz jasniej |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 12-04-2009, 13:01
|
|
|
cuuube napisał/a: | mozesz jasniej |
ja sobie pozwolę wyjaśnić (bo chyba zrozumiałem )... chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 13-04-2009, 21:18
|
|
|
pompec napisał/a: | chodzi o to, że zmiana biegu na wyższy odbywa się (po zamianie styków) poprzez ruch drążkiem do siebie, a nie do przodu... |
Tutaj jest opisane co i jak...
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#394619 |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 20-04-2010, 20:49
|
|
|
witam szukam instrukcji obsługi do tiptronica znalazłem tylko do zwykłego automatu
chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie |
|
|
|
 |
Wowik
Mitsumaniak Paweł

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 118 Skąd: Jawoross
|
Wysłany: 20-04-2010, 22:00
|
|
|
Ładujesz bez przyciskania. Przycisk tylko używam przy przełączaniu na P lub R reszta nie potrzebuje przycisku. |
_________________ 99'Galant 2.4
97'Carisma 1.8 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2010, 22:23
|
|
|
Radkowi chyba chodziło o przełączanie biegów w trybie sekwencyjnym.
Tu możesz przełączać bez przycisku.
Pomiędzy P R N D to zależy. Ja zawsze zmieniam z przyciskiem, więc nie pamiętam kiedy można bez. Wiem, że z N na D można.
Instrukcja do pobrania na forum w dziale downloads [o tutaj] |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2010, 23:14
|
|
|
To inteligentna skrzynia. Na manualu zmieniasz biegi po prostu przesuwając dźwignię, nic nie wciskasz. Jedyne czego nie możesz robić to wrzucać na N i R w czasie jazdy do przodu, N i D w czasie jazdy o tyłu. Oczywiście włączanie P w czasie jazdy może zerwać blokadę skrzyni. W czasie jazdy możesz zmieniać z D na manual i z powrotem. Poza tym skrzynia nie pozwoli Ci za bardzo podbić ani zredukować biegu w czasie jazdy. Pamiętaj o całkowitym zatrzymaniu auta (nie powinno się toczyć) przy zmianie kierunku jazdy. Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz, po wciśnięciu kick-down redukujesz kolejny bieg np. jedziesz na 4 około 80km/h, chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz redukuje do 3, wciskasz kick-down i masz 2 i lecisz... do ok 130km/h, jak dojdzie do końca zakresu lub popuszcisz gaz masz 3 i po chwili 4. Skrzynia sama hamuje silnikiem. Biegi podbijasz przez delikatne popuszczenie, lub gdy przestaniesz dodawać gazu. A co do zakresu zmiany konkretnego biegu to skrzynia się uczy Twojego stylu jazdy i dostosowuje się, oczywiście w dopuszczalnych zakresach. Takie są moje odczucia po 35tyś jazdy Galem. Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa. |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-04-2010, 23:49
|
|
|
morosophem napisał/a: | Jeżdżąc na automacie redukujesz biegi delikatnie popuszczając i energicznie wciskając gaz | morosophem napisał/a: | chcesz wyprzedzać - popuszczasz i energicznie wciskasz | Po co popuszczać gaz? Ja nigdy tego nie robię, daję gazu i obroty lecą w górę, po czym zaczyna ciągnąć do przodu jak dziki morosophem napisał/a: | Po zresetowaniu (odłączeniu klemy na 30 sek) skrzynia zaczyna się uczyć od nowa. | U mnie trwało to ok. 1000 km. Zdarzało się, że skrzynia nie mogła się zdecydować czy już zmienić bieg czy jeszcze nie, skoki obrotow gora+dol i wiadomo odczuwalne szarpniecia, poza tym biegi zmieniala zbyt agresywnie. Teraz dziala perfekcyjnie, a juz zaczynalem sie martwic. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-04-2010, 23:54
|
|
|
radek79 napisał/a: | chodzi mi dokładnie oto że jak włożę pierwszy bieg to czy przy zmianie na drugi muszę wciskać przycisk w gałce czy bez przycisku mogę wpinać kolejny bieg jest to mój pierwszy automat więc wole zapytać niż sam się przekonać naprawiając skrzynie | wciskasz hamulec i dajesz na D, puszczasz hamulec - samochód jedzie , naciskasz hamulec - samochód zwalnia lub staje. dojedziesz do celu, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się , robisz na N lub P |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 21-04-2010, 00:01
|
|
|
przejechałem galantem 40tys km, kilka razy miałem odłączany akumulator, jakoś nie zauważyłem żeby sprawiało to mu jakąś różnice, nie zauważyłem żeby moja skrzynia się czegoś uczyła. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
|