[C51A 1.3] C51A Regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2009, 22:41 [C51A 1.3] C51A Regulacja zaworów
|
|
|
Witam, Wiem że ten temat był już poruszany kilka razy oraz dokładny opis jest na stronce Krzyzaka jednak mam pytanie dotyczące czasu w jakim trzeba wykonać całą procedurę. Jak wiadomo przy demontażu pokrywy oraz podczas regulacji 12 zaworów trochę czasu minie. W tym momencie silnik nam stygnie. I tu jest cały ból. Czy trzeba to zrobić w jak najszybszym czasie czy w miarę możliwości silnik może trochę ostygnąć? Wiadomo że trzeba to zrobić dokładnie a dokładnie nie znaczy szybko. I jeszcze jedno pytanie: jaki klucz do nakrętek kontrujących?? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-04-2009, 23:16
|
|
|
Podejrzewam, że 12mm klucz. Ja przy regulowaniu 16 zaworów rozgrzewałem auto dodatkowo 3 razy, żeby mieć pewność, że wszystko jest gorące |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 14-04-2009, 07:39
|
|
|
silnik nie musi być HOT, tylko WARM, więc chyba czasu wystarczy |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 11:28
|
|
|
Zimą mógłby być problem, ale w słońcu nie powinno być problemu. |
|
|
|
 |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 20:23
|
|
|
Najlepszym rozwiązaniem bedzie chyba rozgrzanie porządne aż włączy sie wentylator no i w miarę szybkie regulowanie. Zobacze jak to wyjdzie w praktyce. Robie to pierwszy raz i chcę to wykonać profesjonalnie. A co do pogody to napewno bedzie miała duży wpływ. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawim
[ Dodano: 19-04-2009, 12:06 ]
Regulacja wykonana i wszystko w jak najlepszym porządku. Bardzo prosta procedura:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:20
|
|
|
Ja podczas regulacji 16 zaworów gdy obróciłem koło pasowe o 360 stopni (do regulacji drugiej połowy zaworów) dla sprawdzenia przekręciłem kluczyk w stacyjce i wskazówka temperatury się prawie nie podniosła, więc rozgrzałem silnik raz jeszcze (zakładanie pokrywy itd... trochę czasochłonne ale wolałem aby było porządnie zrobione). Nie było upału,ale zimno też nie było. Faktem jednak jest że dostęp do szczeliny między dźwigienką a zaworem dolotowym w 4G92 jest strasznie trudny poza tym robiłem to pierwszy raz, kolejny raz na pewno będę szybszy:) |
|
|
|
 |
|