nowy samochod i kilka problemow |
Autor |
Wiadomość |
paulak88
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM 98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-04-2009, 17:22 nowy samochod i kilka problemow
|
|
|
witam
kupilam nie tak dawno temu mitsubishi carisme 1998r silnik: 1600 (ale nie GDI) no i jak zwykle na poczatku mam kilka problemow (pewnie zwiazanych z kosztami )
1. Wspomaganie na wolnych obrotach praktycznie nie dziala (na wyzszych jest juz ok)
2. Obroty skacza najczesciej z 1000 troszeczke w dol i z powrotem do gory (widzialam ze takie problemy juz sie pojawialy ale najczesciej w silnikach GDI, a co zrobic tutaj?)
3. Jak jest wlaczony bieg to skrzynia ma luzy - powiedaialabym ze nie da sie odroznic czy jest na biegu czy nie (nie jest to problem bardzo uciazliwy ale wole ewentualna usterke naprawic niz potem miec duzy problem)
4. Parują kierunkowskazy - znacie jakis sposob na to?
Jestem kompletnym laikiem jezeli chodzi o samochody ale chcialabym poznac wasza opinie na temat tych usterek zanim oddam auto do warsztatu. Co to moze byc? I podstawowe pytanie: drogie to jest? |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-04-2009, 18:09
|
|
|
Ad. 1 - Poziom płynu wspomagania w zbiorniczku, naciąg paska wieloklinowego, szczelność układu wspomagania, czasem pompa wspomagania.
Ad. 2 - skaczą kiedy ?? włączone odbiorniki prądu ?? kręcenie kierownicą ?? włączony wentylator nadmuchu ?? samoistnie?? - mało danych
Ad. 3 - podejrzenie "problemów" z tulejkami - szeroko opisane w FAQ czytaj tutaj
Ad.4 - tak wyjąć wysuszyć włożyć (jedna śruba krzyżak + dwa zatrzaski wyciąga się na zewnątrz) jeśli popękane kupić nowe zamienniki na Allegro ok 35 zł/szt
Nie jestem wróżem drogie jest co ?? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-04-2009, 19:29
|
|
|
paulak88 napisał/a: | 2. Obroty skacza najczesciej z 1000 troszeczke w dol i z powrotem do gory (widzialam ze takie problemy juz sie pojawialy ale najczesciej w silnikach GDI, a co zrobic tutaj?) |
nie pracujesz czasem na klimie ?? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 19:57
|
|
|
2. czyszczenie przepustnicy. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
paulak88
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM 98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:30
|
|
|
jezeli chodzi o skakanie obrotów to dzieje sie to przy wlaczonym radiu i wlaczonym nadmuchu (czy przy wylaczonym nie wiem musze sprawdzic)
a jezeli chodzi o wspomaganie (bo to mnie martwi najbardziej) to jest jeszcze ciekawa sprawa z ponownym zaplonem tzn: jak sie skupiam na kreceniu, a ze nie mam sily to sie skupiam bardziej na tym niz na dodawaniu gazu i samochod mi gasnie - jak go odpale to wspomaganie przy ruszaniu dziala idealnie (pewnie po chwili by przestalo ale ja w tym czasie zdaze juz wykonac manewr). |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-04-2009, 19:20
|
|
|
sprawdź u mechanika czy nie ma za mało płynu w układzie albo czy układ nie jest zapowietrzony, może to być też uszkodzony bądź źle wyregulowany zawór przelewowy. |
|
|
|
 |
rydek
Mitsumaniak rydek

Auto: Carisma 1,8 GDI Elegance.99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 63 Skąd: JELENIA GÓRA
|
Wysłany: 15-04-2009, 20:46
|
|
|
1,odłącz akumulator naucz obrotów(przy włączonych nawiewach,światłach i radiu) jak to nie pomoże czyszczenie przepustnicy
2,sprawdź płyn od wspomagania
3,kierunki=silikon i hejka
polecam warsztat na kasprowicza konkretni |
|
|
|
 |
|