[EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI! |
Autor |
Wiadomość |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 21:42 [EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI!
|
|
|
Witam Wszystkich!
Od dwóch lat jeszcze Galantem 2,4 GDi i jak 80% naszych użytkowników ma z nimi problemy. Zaczynając od przepustnicy a kończąc na innych ciekawych usterkach. Ja również takowe miałem. Wymieniełem już przepustnice ( dzięki dla Bartka ), sprzęgło, wtryski, popychacze i mnóstwo innych rzeczy aby pozbawić się falujących obrotów, szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością, mułowego silnika itp.
Dnia wczorajszego postanowilem odpiąc wtyczkę od zaworu EGR......i WSZYSTKIE PROBLEMY SIĘ SKOŃCZYŁY!!!
Auto ma obroty jak na Niemieckiej defiladze, podczas jazdy ze stałą prędkościa jedzie jak po sznureczku, dostało wyrażnie więcej mocy w zakresie do 3tyś obrotów, chodzi płynnie, nie kicha, nie prycha i czuje się jakbym miał inne auto.
Moim zdaniem jak ktokolwiek ma takie problemy jak Ja miałem polecam odpiąć EGR zanim zaczniecie bawić się z przepustnicą czy TPS.
P.S. Bartek - wiem że to podniesie mi temperature spalania w cylindrach ale wiesz, jak mój silnik się skończy wkońcu pozbędziesz się Swojego:):) wkońcu będziemy mieli pretekst żeby sie ponownie spotkać:)
POzdr. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2009, 06:14
|
|
|
Bartka silnik mam ja |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 19-04-2009, 15:49
|
|
|
witam mam pytanie czy można zawór egr tak samo zaślepić jak w dizlu |
|
|
|
 |
marius
Nowy Forumowicz
Auto: galant2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 16 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2009, 16:07
|
|
|
Nie wiem czy wszystkie,ale niektóre diesle nie chodzą z zaślepionym egr .
W gdi można zaślepic, różnicy (w moim) nie były odczuwalne,może troche lepiej się zbierał,no i przepustnica po pół roku 0 zabrudzenia.
Ja odetkałem EGR |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 19-04-2009, 22:36
|
|
|
dobra panowie gdzie ta wtyczka i ten cały egr
jak go zaślepić? |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
maras79 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 08:58
|
|
|
i co może uszkodzić odpięcie tej wtyczki ?? jakie są minusy tej operacji ?? |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 11:48
|
|
|
EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )
Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.
Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś |
|
|
|
 |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2009, 12:58
|
|
|
.Witam, chyba skuszę się na podobny zabieg. Też mi sie nie podoba praca mojego GDI ( pomimo bardzo pozytywnnych testów komputerowych - wszystkie prametry podobno książkowe) silnik pracuje jak mu sie podoba. Raz cichutko az nie moge się nasluchać a raz gorzej niz diesel. wieczorem sprawdze czy metoda kolegi nie jest wyjątkiem.
PS. Poszukuję na forum tematu wymiany silnika 2.4 GDI na 2.5 V6 - jak to się kalkuluję .... ile elementów trzeba przespawać, czy stara skrzynia może zostać ... |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2009, 19:33
|
|
|
W skrócie, najbardziej się opłaca sprzedać i kupić V6.
A ode mnie jak już się bawić w swap to do VR4:) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-05-2009, 19:54
|
|
|
Qoolarz napisał/a: | ile elementów trzeba przespawać, |
0.00 - swap typu klocki lego, jedynie wydech albo trzeba zmienić calutki, albo zespawać
Qoolarz napisał/a: |
czy stara skrzynia może zostać ...
|
nie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 26-07-2013, 11:33 [EA3A/W 2.4]
|
|
|
Lideek napisał/a: | EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )
Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.
Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś |
Czy jest szansa na wypięcie tej wtyczki bez wyciągania przepustnicy ? szarpałem się z nią popołudniu ale miejsca mało |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 27-07-2013, 00:46
|
|
|
Jak Ci sie uda ją wypiąć i jak pojeździsz troche to zdaj relacje czy zauważyłeś jakiekolwiek różnice |
|
|
|
 |
cere
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2,5 v6 *99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19-08-2013, 14:57
|
|
|
u mnie marne efekty, troszeczkę mniej szarpie- ale poza tym nie odczułem żadnej różnicy |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 19-08-2013, 15:04
|
|
|
zapomniałem zaktualizować mój przypadek - wymieniłem jedną cewkę i wszelkie problemy zniknęły - obroty na biegu jałowym równiutkie, a poszarpywanie ustąpiło |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|