Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI!
Autor Wiadomość
Lideek
[Usunięty]

  Wysłany: 18-04-2009, 21:42   [EA3W 2.4] Koniec problemów z 2,4 GDI!

Witam Wszystkich!
Od dwóch lat jeszcze Galantem 2,4 GDi i jak 80% naszych użytkowników ma z nimi problemy. Zaczynając od przepustnicy a kończąc na innych ciekawych usterkach. Ja również takowe miałem. Wymieniełem już przepustnice ( dzięki dla Bartka ), sprzęgło, wtryski, popychacze i mnóstwo innych rzeczy aby pozbawić się falujących obrotów, szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością, mułowego silnika itp.
Dnia wczorajszego postanowilem odpiąc wtyczkę od zaworu EGR......i WSZYSTKIE PROBLEMY SIĘ SKOŃCZYŁY!!!
Auto ma obroty jak na Niemieckiej defiladze, podczas jazdy ze stałą prędkościa jedzie jak po sznureczku, dostało wyrażnie więcej mocy w zakresie do 3tyś obrotów, chodzi płynnie, nie kicha, nie prycha i czuje się jakbym miał inne auto.

Moim zdaniem jak ktokolwiek ma takie problemy jak Ja miałem polecam odpiąć EGR zanim zaczniecie bawić się z przepustnicą czy TPS.

P.S. Bartek - wiem że to podniesie mi temperature spalania w cylindrach ale wiesz, jak mój silnik się skończy wkońcu pozbędziesz się Swojego:):) wkońcu będziemy mieli pretekst żeby sie ponownie spotkać:)

POzdr.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 06:14   

Bartka silnik mam ja :wink:
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 19-04-2009, 15:49   

witam mam pytanie czy można zawór egr tak samo zaślepić jak w dizlu
 
 
 
marius 
Nowy Forumowicz

Auto: galant2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 16
Skąd: gdańsk
Wysłany: 19-04-2009, 16:07   

Nie wiem czy wszystkie,ale niektóre diesle nie chodzą z zaślepionym egr .
W gdi można zaślepic, różnicy (w moim) nie były odczuwalne,może troche lepiej się zbierał,no i przepustnica po pół roku 0 zabrudzenia.
Ja odetkałem EGR
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 19-04-2009, 22:36   

dobra panowie gdzie ta wtyczka i ten cały egr :-)
jak go zaślepić?
_________________
michalsiak
 
 
 
maras79
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 08:58   

i co może uszkodzić odpięcie tej wtyczki ?? jakie są minusy tej operacji ??
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 11:48   

EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )

Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.

Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś :)
 
 
Qoolarz
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 12:58   

.Witam, chyba skuszę się na podobny zabieg. Też mi sie nie podoba praca mojego GDI ( pomimo bardzo pozytywnnych testów komputerowych - wszystkie prametry podobno książkowe) silnik pracuje jak mu sie podoba. Raz cichutko az nie moge się nasluchać a raz gorzej niz diesel. wieczorem sprawdze czy metoda kolegi nie jest wyjątkiem.

PS. Poszukuję na forum tematu wymiany silnika 2.4 GDI na 2.5 V6 - jak to się kalkuluję .... ile elementów trzeba przespawać, czy stara skrzynia może zostać ...
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 19:33   

W skrócie, najbardziej się opłaca sprzedać i kupić V6.
A ode mnie jak już się bawić w swap to do VR4:)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-05-2009, 19:54   

Qoolarz napisał/a:
ile elementów trzeba przespawać,


0.00 - swap typu klocki lego, jedynie wydech albo trzeba zmienić calutki, albo zespawać


Qoolarz napisał/a:

czy stara skrzynia może zostać ...


nie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 26-07-2013, 11:33   [EA3A/W 2.4]

Lideek napisał/a:
EGR jest pod przepustnicą. Wystarczy wyjąć wtyczke z TPS który nim steruje ( pod przep. )

Teoretycznie po wypięciu tej wtyczki może zwiększyć sie temp. spalania w cylindrach i to może prowadzić do uszkodzenia np. tłoków.

Ja osobiście uważam całkiem odwrotnie.
Wtyczkę mam wypiętą i zabezpieczoną przed wilgocią. Jak silnik się rozleci kupie następny za 2tyś :)





Czy jest szansa na wypięcie tej wtyczki bez wyciągania przepustnicy ? szarpałem się z nią popołudniu ale miejsca mało :x
 
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 27-07-2013, 00:46   

Jak Ci sie uda ją wypiąć i jak pojeździsz troche to zdaj relacje czy zauważyłeś jakiekolwiek różnice :wink:
 
 
cere 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 v6 *99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19-08-2013, 14:57   

u mnie marne efekty, troszeczkę mniej szarpie- ale poza tym nie odczułem żadnej różnicy
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 19-08-2013, 15:04   

zapomniałem zaktualizować mój przypadek - wymieniłem jedną cewkę i wszelkie problemy zniknęły - obroty na biegu jałowym równiutkie, a poszarpywanie ustąpiło :D
 
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-08-2013, 21:22   

A jest jakaś możliwość sprawdzenia czy fajkocewka jest uszkodzona oprócz jej wymiany na inną?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.