[E52A] Zdejmowanie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 15:47 [E52A] Zdejmowanie głowicy
|
|
|
Wykończyła mi się uszczelka pod głowicą, potrzebuję informacji jaki klucz pasuje na śruby od głowicy ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-03-2009, 18:23
|
|
|
Nasadowy, 10mm,Koniecznie dwunastokątny
Przedłużka,klucz dynamometryczny.
Pozdro.
[ Dodano: 26-03-2009, 18:24 ]
Koniecznie wymień śruby głowicy |
_________________
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 26-03-2009, 19:16
|
|
|
przerabiałem ten temat dwa razy
wszystko tak jak jacek mówi i jeszcze najważniejsze DOBRA uszczelka |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 26-03-2009, 19:33
|
|
|
Tom a co to znaczy dobra uszczelka?
Pytam przy okazji, bo czeka mnie podobna robódka.Może ktoś napisze
co jeszcze trzeba zrobić ,lub wymienić przy zdjęciu głowicy.
Mam przebieg 180 tyś km i zauważyłem przeciek przy kolektorze wydechowym.
I mój misio zostawia wszędzie swoje DNA (olej)
Może Jacek coś podpowie?
POzdrawiam mitsumaniaków. |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 26-03-2009, 20:02
|
|
|
po moich doświadczeniach proponował bym Erlinga pierwszą miałem jakkoparts była droższa a wyleciała po 3,5 tys. teraz mam już od wymiany 7 i lala
a co jeszcze trzeba zrobić;
napewno uszczelniacze zaworów gdyż z reguły twardnieją po takim przebiegu,
uszczelki pod kolektory, oring pod aparat ,uszczelka pod pokrywę zaworów
trzeba obejżeć dobrze gniazda zaworowe i zawory, prowadnice
jak Cie stać to oddaj głowicę do remontu posprawdzają Ci i powiedzą co trzeba zrobić
no i planowanie
[ Dodano: 26-03-2009, 20:16 ]
250 zł kosztował mnie remont głowicy (docieranie gniazd ,wymiana uszczelniaczy, planowanie i sprawdzenie ciśnieniowe) no i 180 uszczelki a i jeszcze śruby 100zł |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27-03-2009, 09:33
|
|
|
tak jak tom11 mówi, koszt nie mały, ale jak zrobisz pożądnie to róznica w pracy silnika jest ogromna, można zawsze jeszcze pierścionki na tłokach wymienić.
Uszczelke pod głowice proponuje Erling lub Ajusa |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 27-03-2009, 19:52
|
|
|
frost83 napisał/a: | ale jak zrobisz pożądnie to róznica w pracy silnika jest ogromna, |
no i spalanie spadnie
paliwa jak i oleju |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-03-2009, 22:14
|
|
|
Uszczelka Erling ,koszt 70 zł.
Sruby 50 zł.
Uszczelniacze 60 zł
Uszczelka pod dekiel 20 zł.
Jakoś tak płaciliśmy u Japaneze.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 19-04-2009, 12:51
|
|
|
Witam postanowiłem sie dołaczyc do tematu głowicy a dokładniej to mam pytanie bo siadła mi uszczelka no i musze wymienic czy przy wymianie trzeba dawac głowice do planowania czy nie moj galancik ma 240 tys przejechane |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-04-2009, 13:01
|
|
|
W Twoim dieslu byłoby to wskazane, ale najlepiej dać najpierw do zmierzenia, potem do planowania albo do zabielenia. W zależności jak wyjdzie pomiar. Ten diesel jest wrażliwy i jak chcesz pojeździć to zrób to uszczelkę porządnie.
Pamiętaj, że kupując uszczelkę ważna jest grubość, która jeśli dobrze pamiętam jest określona poprzez ilość otworów. |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 28-04-2009, 19:16
|
|
|
U siebie zciagałem głowicę i to mi pomogło w sumie dosyć istotnie (faktycznie trzeba zrobić to wzorowo!):
http://odsiebie.com/pokaz/2495652---a380.html
wrzuciłem spakowane na serwer.
Pzdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 25-05-2009, 22:05
|
|
|
Proźba o pomoc ! Gdzie w okolicy Zamościa jest jakiś mechanik
od głowic. Kupiłem już wszystko.
Dziś byłem w mieście to mi za robociznę zaśpiewali 400 zł +moje części .
A gwarancję dają , jak wymienię rozrząt i olej.
Coś tu nie tak mam spory wyciek i olej jest czysty.
Czuję się naciągany.
Może mi ktoś coś podpowie.
Pozdrawiam |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-05-2009, 00:56
|
|
|
JPR napisał/a: | Czuję się naciągany. |
Przyzwoita cena jak za wymianę uszczelki pod głowicą. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-05-2009, 08:26
|
|
|
JPR napisał/a: | A gwarancję dają , jak wymienię rozrząt i olej. | a jak wygląda ten co masz załorzony ??
Maretzky85 napisał/a: | Przyzwoita cena jak za wymianę uszczelki pod głowicą. | popieram, cena dość normalna
JPR napisał/a: | Coś tu nie tak mam spory wyciek i olej jest czysty | szukałeś skąd leci ?? może spod pokrywy gdzieś z tyłu |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 26-05-2009, 21:18
|
|
|
Dzięki. za pomoc.
Ten wyciek jest pod kolektorem wydechowym, a olej wycieka
między głowicą a blokiem silnika.
Co do rozrządu to zrobiłem 30 tys. km. |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
|