Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:39
[Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie
Autor Wiadomość
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2009, 21:31   

barthez2183 napisał/a:
W dieslu obroty są właśnie brane z alternatora a w benzynach już nie.


Sprawdź proszę swoją informację bo i w 1,9 TD taki czujnik wymieniałem :) a DID też zdaje się takowy ma :)
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 20-04-2009, 21:42   

Cytat:
Jak na mój gust, obroty sczytywane są z czujnika położenia wału (o obrotach z alternatora nigdy nie słyszałem).
to mało kolego słyszałeś bo w wielu autach obrotomierz sterowany jest właśnie z alternatora. W UZUPEŁNIENU DLA <<drd1812>> W wielu autach obrotomierz jest sterowany z alternatora. Nie twierdzę że tak jest w przypadku auta kol <<mlun>>, myślę jednak że warto ten pasek sprawdzić. :cry:
_________________

 
 
przemo166 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-04-2009, 09:24   

u mnie też wskazówka leciała kiedy chciała czy sucho czy mokro - okazało się uszkodzone koło napędzające pasek wieloklinowy. Koło jest na tzw. stabilizatorze drgań (gumie) która struchlała i nie miała siły przenieś napęd na pozostałe elemnty
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-04-2009, 11:02   

Dużo kosztowała wymiana?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2010, 12:19   

Widzę, że to dość wiekowy temat. Dobra ja się gryzę z obrotomierzem ładne kilka miesięcy. Ogólnie wariuje mi właśnie wskazówka od obrotomierza i skacze podczas jazdy po całym wskaźniku. Zimą przy silnych mrozach i jak autko się nie nagrzało to obrotomierz działał poprawnie. Ktoś udzieli mi porady gdzie mam zajrzeć i szukać przyczyny?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 27-04-2010, 13:02   

licznik km masz elektroniczny czy mechaniczny ??
jak masz elektroniczny to czasami jak zmieniają przebieg to muszą wylutowac układ żeby go przeprogramować
w czasie tego procesu czasami przegrzeją inne rzeczy i powstają zimne luty lub pod wpływem temperatury coś nie styka .
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2010, 14:20   

Mechaniczny
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2010, 23:49   

W mojej cari GDI z 2000r właśnie padł alternator i miałem identyczne problemy z obrotomierzem :/
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-04-2010, 07:49   

Hm.. w sumie to jak szukanie igły w stogu siana. Zacznę chyba od sprawdzenia alternatora aby go wykluczyć. Jakie powinien mieć prawidłowe parametry?

Następnie sprawdzę, te zimne luty chodź wydaje mi się, że jest w porządku bo już lookałem na to dawno temu, aczkolwiek może warto przeczyścić wszystkie styki i sprawdzić kable w kostce.


PS. Kiedyś jak zgubiłem rejestracje we Wrocku (plastik pękł na dziurach), to po miesiącu moja dziewczyna idą spacerkiem do mnie do pracy znalazła tę rejestrację kupując gazetę w kiosku. Kioskarz dał ją za szybę bo znalazł:P. -> to apropo igły w stogu siana
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2010, 00:33   

Obrotomierz jest przykręcony 3 lub 4 śrubami, jak nie są dokręcone brakuje połączenia z drukiem elastycznym.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Skrzypek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-06-2010, 10:48   

Na dzień dzisiejszy nie rozwiązałem problemu. Rozkręciłem obrotomierz aby sprawdzić zimne luty i też nic nie było niepokojącego. Kabelek też ok, a śrubki są dobrze przykręcone. Czyli wychodzi, że przy desce jest wszystko ok i muszę poszukać gdzieś indziej. Ma ktoś jakichś pomysł? Skąd brany jest sygnał do obrotomierza, bo chyba od tego trzeba zacząć, bo możliwe, że coś właśnie tam nie łączy, kabelek się podłamał czy coś podobnego.
 
 
sheik82 
Forumowicz
sheik82

Auto: Carisma Hatch 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-06-2010, 13:10   

a ja mam tak: upalnego popołudnia czekalem na kogos w aucie przy wlaczonym silnku (klima, radio) nagle zgasl i nie chcial odpalic, udalo sie na kable (po ok. minucie) jednak po tej operacji predkościomierz i obrotomierz podczas jazdy wskazywał 0. prawdopodobnie siadl alternator albo regulator napięcia, bo wycieraczki chodzą w zwolnionym tepie, jeszcze sprawdzam dla pewnosci aku i zobaczymy :/
_________________

 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-06-2010, 16:32   

a kable były dobrze podłączone? :roll:
 
 
 
sheik82 
Forumowicz
sheik82

Auto: Carisma Hatch 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-06-2010, 11:28   

kable były dobrze podłaczone, naładowałem aku i odpala, nawet obrotomierz dziala, jednak to zapewne alternator bo teraz przy odpalonym silniku swieci sie kontrolka aku
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.