Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:39 |
[Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-04-2009, 21:31
|
|
|
barthez2183 napisał/a: | W dieslu obroty są właśnie brane z alternatora a w benzynach już nie. |
Sprawdź proszę swoją informację bo i w 1,9 TD taki czujnik wymieniałem a DID też zdaje się takowy ma |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 20-04-2009, 21:42
|
|
|
Cytat: | Jak na mój gust, obroty sczytywane są z czujnika położenia wału (o obrotach z alternatora nigdy nie słyszałem). | to mało kolego słyszałeś bo w wielu autach obrotomierz sterowany jest właśnie z alternatora. W UZUPEŁNIENU DLA <<drd1812>> W wielu autach obrotomierz jest sterowany z alternatora. Nie twierdzę że tak jest w przypadku auta kol <<mlun>>, myślę jednak że warto ten pasek sprawdzić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo166
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9 TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 1 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-04-2009, 09:24
|
|
|
u mnie też wskazówka leciała kiedy chciała czy sucho czy mokro - okazało się uszkodzone koło napędzające pasek wieloklinowy. Koło jest na tzw. stabilizatorze drgań (gumie) która struchlała i nie miała siły przenieś napęd na pozostałe elemnty |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2010, 12:19
|
|
|
Widzę, że to dość wiekowy temat. Dobra ja się gryzę z obrotomierzem ładne kilka miesięcy. Ogólnie wariuje mi właśnie wskazówka od obrotomierza i skacze podczas jazdy po całym wskaźniku. Zimą przy silnych mrozach i jak autko się nie nagrzało to obrotomierz działał poprawnie. Ktoś udzieli mi porady gdzie mam zajrzeć i szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-04-2010, 13:02
|
|
|
licznik km masz elektroniczny czy mechaniczny ??
jak masz elektroniczny to czasami jak zmieniają przebieg to muszą wylutowac układ żeby go przeprogramować
w czasie tego procesu czasami przegrzeją inne rzeczy i powstają zimne luty lub pod wpływem temperatury coś nie styka . |
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2010, 14:20
|
|
|
Mechaniczny |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 23:49
|
|
|
W mojej cari GDI z 2000r właśnie padł alternator i miałem identyczne problemy z obrotomierzem :/ |
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-04-2010, 07:49
|
|
|
Hm.. w sumie to jak szukanie igły w stogu siana. Zacznę chyba od sprawdzenia alternatora aby go wykluczyć. Jakie powinien mieć prawidłowe parametry?
Następnie sprawdzę, te zimne luty chodź wydaje mi się, że jest w porządku bo już lookałem na to dawno temu, aczkolwiek może warto przeczyścić wszystkie styki i sprawdzić kable w kostce.
PS. Kiedyś jak zgubiłem rejestracje we Wrocku (plastik pękł na dziurach), to po miesiącu moja dziewczyna idą spacerkiem do mnie do pracy znalazła tę rejestrację kupując gazetę w kiosku. Kioskarz dał ją za szybę bo znalazł:P. -> to apropo igły w stogu siana |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-06-2010, 10:48
|
|
|
Na dzień dzisiejszy nie rozwiązałem problemu. Rozkręciłem obrotomierz aby sprawdzić zimne luty i też nic nie było niepokojącego. Kabelek też ok, a śrubki są dobrze przykręcone. Czyli wychodzi, że przy desce jest wszystko ok i muszę poszukać gdzieś indziej. Ma ktoś jakichś pomysł? Skąd brany jest sygnał do obrotomierza, bo chyba od tego trzeba zacząć, bo możliwe, że coś właśnie tam nie łączy, kabelek się podłamał czy coś podobnego. |
|
|
|
 |
sheik82
Forumowicz sheik82
Auto: Carisma Hatch 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-06-2010, 13:10
|
|
|
a ja mam tak: upalnego popołudnia czekalem na kogos w aucie przy wlaczonym silnku (klima, radio) nagle zgasl i nie chcial odpalic, udalo sie na kable (po ok. minucie) jednak po tej operacji predkościomierz i obrotomierz podczas jazdy wskazywał 0. prawdopodobnie siadl alternator albo regulator napięcia, bo wycieraczki chodzą w zwolnionym tepie, jeszcze sprawdzam dla pewnosci aku i zobaczymy :/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-06-2010, 16:32
|
|
|
a kable były dobrze podłączone? |
|
|
|
 |
sheik82
Forumowicz sheik82
Auto: Carisma Hatch 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2010, 11:28
|
|
|
kable były dobrze podłaczone, naładowałem aku i odpala, nawet obrotomierz dziala, jednak to zapewne alternator bo teraz przy odpalonym silniku swieci sie kontrolka aku |
_________________
 |
|
|
|
 |
|