sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
rodi7676 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2009, 17:08 sprzęgło
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.Mam pewien problem a mianowicie podczas wciśnięcia pedalu sprzegła wszystko jest oki a po wyciśnięciu słychać w środku szum ,tarcie przypomnę ze po wciśnieciu jest cisza.Proszę o pomoc i z gory dziękuje. |
|
|
|
 |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 08-02-2009, 17:44
|
|
|
Wygląda że huczy łożysko oporowe,łożysko nie jest drogie ale wymiana owszem więc najlepiej wymienić całe sprzęgło. |
_________________ Gość Miłego dnia
 |
|
|
|
 |
rodi7676 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2009, 18:33
|
|
|
A moze wiesz ile kosztuje kompletne sprzęglo i robocizna.Mam carisme z 2001 r. |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2009, 18:39 Re: sprzęgło
|
|
|
rodi7676 napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie.Mam pewien problem a mianowicie podczas wciśnięcia pedalu sprzegła wszystko jest oki a po wyciśnięciu słychać w środku szum ,tarcie przypomnę ze po wciśnieciu jest cisza.Proszę o pomoc i z gory dziękuje. |
podejrzewałbym raczej łożysko w skrzyni, przy wałku sprzęgłowym...
Poczytaj tematy poniżej:
temat 1
temat 2
temat 3
Ja mam ten sam objaw. Od momentu zakupu przejechałem już z tym "terkotaniem" ponad 25 kkm lecz teraz jakby głośniej słychać terkot, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem...
Na wiosnę trzeba będzie odwiedzić mechanika...grrr.... |
|
|
|
 |
rams
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.8GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17-04-2009, 12:48
|
|
|
PANOWIE sprawa jest prosta wymienić trzeba łożysko na wałku sprzęgłowym i dobrze jest wymienić łożysko oporowe nie trzeba ale przy okazji koszt ok 1000zł z robocizną Natomiast ja mam problemy z obrotami skaczą mi na biegu jałowym i w czasie jazdy mi przerywa.pomóżcie. ma ktoś książkę napraw mój e-mail gmbh-exstra@wp.pl |
_________________ rams |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2009, 23:46
|
|
|
rams napisał/a: | Natomiast ja mam problemy z obrotami skaczą mi na biegu jałowym i w czasie jazdy mi przerywa.pomóżcie. ma ktoś książkę napraw mój e-mail gmbh-exstra@wp.pl |
przeczyść przepustnicę: czytaj .
Pzdr. |
|
|
|
 |
Grzegorz S
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Żary
|
Wysłany: 19-04-2009, 21:38
|
|
|
Wygląda na łożysko na wałku głównym w skrzyni biegów. Miałem ten sam problem. Wymiana tego łożyska jest dość problematyczna. Można je, podobno, dostać tylko w serwisie (specyficzne wymiary). Ja wymieniłem całą skrzynię biegów (oczywiście przy okazji sprzęgło, docisk i łożysko wyciskowe). Skrzynia, nawet używana, trochę kosztuje i poza tym taki zakup to zawsze loteria. |
_________________ tylko GDI |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2009, 22:03
|
|
|
oczywiście objawy wskazują na łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów i tutaj należy podjąć decyzję.
- wyciąganie skrzyni biegów, rozebranie, wymiana łozysk kulkowych skrzyni- wartość??
- kupno używanej skrzyni biegów i jej wymiana - wartość??
decyzja nalezy do Ciebie...
POzdr. |
|
|
|
 |
jacekm1966
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 44 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-05-2009, 13:36
|
|
|
Na bank szumi łożysko oporowe (jak wciśniesz pedał sprzęgła to je luzujesz i dlatego nie szumi) Łożysko na wałku sprzęgłowym szumi lub piszczy tylko podczas jazdy a na postoju nie, łożysko oporowe szumi już na postoju. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2009, 14:28
|
|
|
jacekm1966 napisał/a: | Na bank szumi łożysko oporowe (jak wciśniesz pedał sprzęgła to je luzujesz i dlatego nie szumi) Łożysko na wałku sprzęgłowym szumi lub piszczy tylko podczas jazdy a na postoju nie, łożysko oporowe szumi już na postoju. |
No muszę powiedzieć , że nie uważałeś na lekcjach. Gdy wciskasz pedał sprzęgła to łożysko oporowe wtedy pracuje i tylko wtedy. I w tym momencie jeżeli jest cisza tzn. że łożysko oporowe jest ok.
Łożysko podporowe wałka sprzęgłowego pracuje cały czas. Jest to najbardziej obciążone łozysko skrzyni biegów.
A w momencie wcisniecia pedału sprzęgła "ucisza" się bo jest dodatkowo dociskane i obciążane przez sprzęgło i wtedy pracuje minimalnie innymi powierzchniami.
POzdr. |
|
|
|
 |
lopez [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2009, 15:11
|
|
|
nie wiem co myśleć o japońcach. mój poprzedni samochód przejechał ponad 260 tyś. km. i skrzynia chodziła idealnie (astra). łada samara miała dwa silniki i skrzynia także była super a teraz cari ma 150 tyś. i skrzynia klekoce. oj chyba zmienie zdanie o japońskiej solidności. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-05-2009, 15:28
|
|
|
lopez napisał/a: | oj chyba zmienie zdanie o japońskiej solidności. |
masz skrzynie z Renault Tylko GDI mialy skrzynie japonskie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
lopez [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 22:01
|
|
|
macie racje panowie że skrzynia jest francuska ale niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholere mitsu wkładało takie badziewie do swoich wozów skoro serwisy miały ciągły kłopot. przecierz tym sposobem psuło sobie renomę. taka skrzynia powinna wytrzymać choć jeden silnik a tutaj KYCHA jak mówi B LINDA. |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:49
|
|
|
Panowie mam pytanie troszkę z innej beczki.
Co ile wymienia się płyn DOT - 4 w układzie sprzęgła ?
Jak ilość wchodzi do układu ?
Którędy upuścić tego płynu ? |
|
|
|
 |
|