Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Diagnoza błędu w układzie ABS
Autor Wiadomość
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 01-05-2009, 12:38   [E57A 2.0D] Diagnoza błędu w układzie ABS

Próbuję juzenty raz wyztukać błędy ECU nic nie daje znaku życia. Mam tu na myśli to, że we wtyczce pod kierą (jeden rząd styków (8, posdoku podłuzny otwór i drugi rzad zstyków do 16) - pod regulacjawysokości reflektorów złaczam spinaczem 1 i 4 styk, przekręcam zapłon i nic. Nic nie mruka, nie pika, jak się kontrolki zpalają, tak jest cały czas, identycznie jak przy zwykłym odpalaniu. Może ktos mi wyjaśnic gdzie robię błąd i czy to w ogóle jest poprawne? Robię identycznie jak pisali tutaj na forum i mam z tym problem. Chce zdiagnozować bład w układzie ABS, bo mi się kontrolna świeci cały czas...

Z góry dzieki za pomoc.
_________________

Ostatnio zmieniony przez BigTomala 05-05-2009, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-05-2009, 13:32   



Sprawdź czy na pewno dobrze liczysz piny. Zwróć uwagę na kształt kostki i podłącz pin 1 do masy. Pin 4 to właśnie masa. Ja spinałem pin 1 kabelkiem ze stacyjką. Mniejsze ryzyko pomyłki bo to pierwszy pin. Potem wkładałem kabelek nie patrząc nawet na złącze.
 
 
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 04-05-2009, 22:40   

Niestety robię tak jak piszesz i dalej nie widzę żadnej reakcji :? :(
Podłączam pin1 do masy (pobliskiej śruby), ale również pin1 z pin4 (zrobiłem sobie kabelek specjalny, zakończony miedzianymi drucikami) przekręcam kluczyk i na desce nic się nie zmienia, jeśli chodzi o wyswietlanie kontrolek. NIby nie ma cudów, a jednak. Możliwe jest to, żebym miał jakąś usterkę w zwiazku z tym? Przeglądałem kable i złączki w około i wszystko wydawało się być ok...
:evil:
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-05-2009, 22:45   

Spróbuj zlokalizować który kabelek jest podłączony do tego pinu. Jedyny sposób to po nitce do kłębka. Być może jest gdzieś po drodze przerwany. On prowadzi do ECU, gdybyś wiedział który to pin w ECU to mógłbyś się wpiąć bezpośrednio, ale niestety nie mam schematu elektrycznego do Twojego auta. Musisz po kabelku dotrzeć do ECU. Ewentualnie dobrać się do ECU, zobaczyć czy jest identyczny kabelek jak przy wtyczce i sprawdzić na wypiętej kostce z ECU, czy między złączem pod kierownicą, a ECU jest obwód.

Czy pali Ci się kontrolka od komputera po włączeniu zapłonu?
 
 
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 04-05-2009, 22:56   

Aż mnie to przeraża :roll:

Kontrolka od komputera??

Nie ma u mnie na desce czegoś takiego chyba..



fota moich zegarów po właczeniu zapłonu (jeśli to jakoś pomoże)
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2009, 09:53   

Z tej foty niewiele widać. Powinna być pomarańczowa lub czerwona, z napisem CE lub z ikonką silnika. U mnie jest silnik, a u Ciebie nie wiem jaka powinna być.... Zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po paru sekundach. jak są błędy to świeci się cały czas.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-05-2009, 10:57   

powinna się zapalać na kilka sekund czerwona z napisem " check engine" i potem gasnąć ...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2009, 17:18   

mamba99, sprawdź żarówki w zegarze.Może jest spalona od silnika :roll:
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2009, 20:19   

Ale nawet jak jest spalona od silnika to od ABS powinna migać, w końca ta się świeci ;)
 
 
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 08-05-2009, 18:47   

U mnie nie ma takiej kontrolki.
Są dwie, które nie zapalają się w ogóle, tj. SECURITY i CRUISE (obywdie zielone.
Żaróweczki w nich są, ale nie zapalaja się.

A po weekendzie zabieram sie za gzrebanie w kablach :roll:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.