 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mój misiek E55A '93r. 2.0TD |
Autor |
Wiadomość |
SZEJQ
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD '93
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Gajków
|
Wysłany: 26-03-2009, 16:42 Mój misiek E55A '93r. 2.0TD
|
|
|
Witam!
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Galanta 2.0TD liftback z 93r. i mam parę pytań odnośnie mojego miśka.
Jest, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jeżeli napisałem go w niewłaściwym miejscu odrazu mówię, że szukałem odpowiedzi na moje pytania, ale nie udało mi się nic konkretnego znależć.
1)Oleje i filtry. Auto ma przejechane ok. 220tys.km, nie wiem co było zalane wcześniej, zdecydowałem się na CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40, ponieważ silnik jest suchy i ładnie pracuje. Weszło dokładnie 4,8litra. Myślałem też nad MAGNATEC 5W-30 C3, ale nie było na miejscu. Z tego co wiem wymiana oleju odbywa się co 7,5tys. bądź co 12mies, czy można odwlec wymianę np. do 10tys jeżeli wlany został dobry syntetyk skoro w nowych autach olej wymienia się co 30-50tys.km?
-Oleje przekładniowe, wymieniać? A jeżeli tak, to jakie i co ile?
-Filtry. Co ile należy wymieniać filtr powietrza i paliwa?
2)Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do auta, albo książke typu "sam naprawiam..."? Najelpiej w języku polskim bądź też angielskim ewentualnie.
3)2.0TD napędzany jest paskami, czy łańcuhem. Jeżeli paskiami, to co ile wymiana rozrządu?
4)Mam problem z drganiami silnika, rozchodzą się po całej karoserii. Znalazłem przyczynę, jest nią jedna z poduszek silnika/skrzyni. Gdzie mogę nabyć takie poduszki? Puki co nabyłem używkę z jakiegoś nissana za 60zł, ale chcę wymienić wszystkie na nowe.
5)Ogumienie. Obecnie poruszam się na zimówkach o standardowym rozmiarze 185/70/14, na wiosnę planuję zakup aluminiowych 16", prosiłbym o podanie paramterów felgi:
rozstaw śrub,
otwór centrujący,
osadzenie (ET)
..na felgi mam zamiar nałożyć nowe opony 205/55/16. Wiem, że prawidłowym rozmiarem byłoby 205/50/16, ale w mojej okolicy są drogi o delikatnie mówiąc "nienajlepszej" jakości nawierzchni i wolałbym większe opony. Różnica średnicy koła to jakieś 16mm więc powinno wejść i nie obcierać, tak?
6)ABS. Świeci mi się non-stop żółta kontrolka od ABS. Nie wiem gdzie szukać usterki. Przeczytałem parę postów na forum, ale nie zabardzo wiem za co się zabrać? Pompa ABS, czujnik na którymś z kół, czujnik w pedale, co jeszcze może być przyczyną i jak zabrać się za zdiagnozowanie problemu?
I to by było chyba wszystko na razie, liczę na wasze pomocne podpowiedzi. Wkrótce zamieszczę zdjęcia swojego miśka, ale jak już kupię alufelgi, bo na razie to wygląda na tych stalowych kółkach średni. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-03-2009, 14:39
|
|
|
Kolego nie dubluj tematów |
|
|
|
 |
SZEJQ
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD '93
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Gajków
|
Wysłany: 12-05-2009, 11:33
|
|
|
Po pewnym czasie zauważyłem kolejny problem, mianowicie chodzi o przekaźnik świec żarowych, który zamocowany jest na ścianie grodziowej. Auto ładnie odpala, ale chwilę po odpaleniu lewy przekaźnik (ten od strony kierowcy) co pare sekund "cyka" i auto wtedy przygasa, co jest przyczyną? Po paru minutach objaw ten zanika.
Co do hamulców, to zauważyłem, że w skrzynce w ogóle nie było przekaźnka i bezpiecznika od ABS, załorzyłem, kontrolka zgasła do pierwszego hamowania. Zadziałał co prawda system ABS, ale później znów zaświeciła się kontrolka i układ przestał działać. "Na oko" układ wygląda wporządku nie widać nigdzie miejsce gdzie mogłoby dochodzić do spięcia, czy przerwania układu, więc nie wiem co jest tak naprawdę przyczyną, licze na wasze sugestie.
Następna sprawa, to zamknięty obieg. Gdy nacisnę przyscik do zamykania obiegu powietrza, to z prawej strony, gdzieś z okolic deski wydobywa się powtarzający się stukot, powtarzający się z dokładnością co do sekundy.
Mam jeszcze jedno pytanie nie koniecznie związane z usteką, ale też na temat. Zastanawia mnie dlaczego IC jest zamonotwany w miejscu, w którym jest całkowicie pozbawiony zimnego powietrza (tuż za zderzakiem). Wydaje mi się, że powinien być odsłonięty, żeby leciało na niego zimne powietrze.
..i jeszcze jedno, czy da się jakoś zwiększyść moc tego silnika bez większych nakładów pieniężnych np. chip tuning? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-05-2009, 13:54
|
|
|
Co do przekaźnika od świec żarowych. Musisz sprawdzić czy szwankuje przekaźnik czy układ który steruje tym przekaźnikiem.
Musisz wpiąć się w kabelek któy załącza przekaźnik, odpalić auto i obserwować czy zanika na nim napięcie gdy cyka. Będziesz wiedział czy problem tkwi w samym przekaźniku. Podejrzewam, że raczej zanika na nim napięcie... Tylko ja nie wiem jak jest sterowany u Ciebie. W EA steruje nim ECU na podstawie odczytów z czujnika temp.
Co do ABS, to wymrugaj błędy bo to jedyna możliwość.
Masz analogicznie jak tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Co do obiegu to prawdpodobnie silniczek próbuje zamknąć klapkę, ale nie daje rady bo coś go blokuje, albo coś się poluzowało. Jedyny sposób to zdjąć schowek i obsłuchać gdzie stuka i rozkręcić. Innego sposobu nie ma.
IC jest zamontowany w takim miejscu aby ten obieg był. Tylko z pozoru może się wydawać, że tam nie dmucha zimne powietrze... W EA były zamontowane halogeny soczewkowe żeby poprawić cyrkulację. Nie wiem czy Twoje auto też miało jakieś zmiany, tylko ktoś zmieniał zderzak, halogeny.. Porównaj z innymi galami w dieslu.
Co do zwiększania mocy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Przeczytaj sobie powyższy wątek, co prawda dotyczy nowszwgo silnika, ale ma bardzo wiele wspólnego z tym co masz u siebie.
Zamiast myśleć o chip tuningu, zadbaj aby miał chociaż tą fabryczną moc. Te 90KM może nie powala, ale w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy. Do setki go nie przyśpieszysz ze względu na specyfikę przełożeń. Najefektywniej się rozpędza na 4 biegach do setki. Na trójce powyżej 4tys jest drastyczny spadek momentu. Ale powyżej setki na 5tym biegu elastycznie rozpędza się od 100 do 160km/h. |
|
|
|
 |
Przemo_ol
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-05-2009, 14:18
|
|
|
Witam
Niedawno też kupiłem Miśka Galanta 2.0 TD z 93 r. i też mam podobne cykanie,
Według mnie to jest ssanie bo za każdym cyknięciem obroty spadają aż dojdą do 800, zdarza sie to tylko i wyłącznie na zimnym silniku kiedy ssanie jest wymagane.
Pozdrawiam Przemo |
|
|
|
 |
brzoza73
Mitsumaniak

Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-05-2009, 16:00
|
|
|
Koledzy po odpaleniu cykanie występuje przez jakiś czas ponieważ jest czasowe podgrzewanie świecami żarowymi zwróćcie uwagę czy przy spadku obrotów zapala się kontrolka od świec,jeśli tak to poprostu alternator daje duże obciążenie na silnik |
|
|
|
 |
Przemo_ol
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:31
|
|
|
a poco podgrzewać jeszcze świece przecież Diesel to praktycznie perpetuum mobile jak już odpali to ciśnienie w cylindrach samo powoduje zapłon, według mnie to ssanie , ja bym sie tym nie przejmował skoro cyka w każdym galancie |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:37
|
|
|
U mnie coś takiego nie cyka.... |
|
|
|
 |
|
|