Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna
Autor Wiadomość
michalz 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Zachod
Wysłany: 29-04-2009, 16:05   [Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna

Witam,
Chcę wymienić antenę elektryczna w mojej Cari, bo pałąk jest połamany, a za każdym razem, kiedy włączam radio to silniczek anteny mieli i mieli, żeby ją wysunąć...

czy taka antena będzie dobra na zamianę?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=618623147
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-04-2009, 18:24   

Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
michalz 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Zachod
Wysłany: 02-05-2009, 10:26   

u157 napisał/a:
Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy.

Właściwie to nowy zestaw nie jest dużo droższy od samego masztu, dlatego raczej skłaniam się ku pełnej wymianie.
Swoją drogą, czy z napięciem zasilania 12V przy tej antenie nie będzie problemu w Cari? Czy takie samo napięcie jest z oryginalną anteną mitsu?
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 02-05-2009, 13:38   

Nie ma żadnego problemu z napięciem, będziesz miał trochę problemów z odnalezieniem właściwych styków w kostce podłączeniowej. Japończycy, co by o nich nie mówi mają bzika na punkcie elektroniki i wszędzie gdzie mogą, wsadzają skomplikowane układy elektroniczne, nawet w tak prozaiczny mechanizm jak antena elektryczna. Sterowanie anteną w oryginale jest na zasadzie elektronicznie określonego czasu działania silnika anteny i dlatego do anteny dochodzi chyba 6 czy 7 przewodów (a mogłyby dochodzić na upartego 3: +, - , masa). Musisz miernikiem "wyczaić" te styki i podłączyć do nowej anteny.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 02-05-2009, 20:38   

Z uwagi na podłączenia elektryczne oraz na mocowanie anteny w karoserii, jestem za naprawą oryginału.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 02-05-2009, 20:46   



Co prawda powyższy obrazek odnosi sie do sprawdzania anteny ale analogicznie to w kostce znajdziemy pod 4-ką kabelek odpowiedzialny za podnoszenie anteny. jesli w 4-ce zabraknie napiecia to antena sie chowa automatycznie. Ze znalezeniem minusa i plusa nie powinno byc problemu wystarczy uzyc miernika.
_________________

 
 
michalz 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Zachod
Wysłany: 17-05-2009, 09:04   

właśnie zamontowaliśmy antenę, tylko pojawił się problem z "wtyczką". W antenie mamy 3 kable (czarny, niebieski i czerwony), natomiast do pełnego zgrania powinno być np. około 6. Tzn. antena podnosi się, gdy czerwony i niebieski są zdaje się kolejno na 1 i 3 pinie, natomiast chowa się, gdy te kable ręcznie się przełoży na odwrót czyli są kolejno na 3 i 1. (Numerów pinów dokładnie nie pamiętam, ale chodzi o samo przekładanie - tj. nie mamy odpowiedniej ilości kabli z anteny). A powinno być tak, że jeśli napięcia zabraknie, to antena się chowa automatycznie i nie trzeba dodatkowego kabla/obwodu.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, da się to jakoś rozwiązać z 3 kablami?
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 17-05-2009, 13:41   

Poprawione:
Pamietaj ze mój poprzedni post pokazuje wtyk anteny (tak jakbys patrzył na to z góry) tak wiec drugą wtyczke musisz sobie odwrócic. a wtedy

czerwony do 1 (niebieski kabelek z akkumulatora)
niebieski do 5 (różowy kabelek we wtyczce. jest to sygnał z radia)
a czarny do masy czyli może byc dowolne miejsce na karoserii

numer 4 (czarno biały jest to zasilanie ale z przekreconej stacyjki w pozycje ACC)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.