[Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna |
Autor |
Wiadomość |
michalz
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Zachod
|
Wysłany: 29-04-2009, 16:05 [Cari 1.8 GDI] Połamana antena elektryczna
|
|
|
Witam,
Chcę wymienić antenę elektryczna w mojej Cari, bo pałąk jest połamany, a za każdym razem, kiedy włączam radio to silniczek anteny mieli i mieli, żeby ją wysunąć...
czy taka antena będzie dobra na zamianę?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=618623147 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29-04-2009, 18:24
|
|
|
Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
michalz
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Zachod
|
Wysłany: 02-05-2009, 10:26
|
|
|
u157 napisał/a: | Można spróbować naprawić oryginalną antenę montując maszt od daewoo espero.
Koszt nowego wkładu ok 30 zł i trochę własnej pracy. |
Właściwie to nowy zestaw nie jest dużo droższy od samego masztu, dlatego raczej skłaniam się ku pełnej wymianie.
Swoją drogą, czy z napięciem zasilania 12V przy tej antenie nie będzie problemu w Cari? Czy takie samo napięcie jest z oryginalną anteną mitsu? |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 02-05-2009, 13:38
|
|
|
Nie ma żadnego problemu z napięciem, będziesz miał trochę problemów z odnalezieniem właściwych styków w kostce podłączeniowej. Japończycy, co by o nich nie mówi mają bzika na punkcie elektroniki i wszędzie gdzie mogą, wsadzają skomplikowane układy elektroniczne, nawet w tak prozaiczny mechanizm jak antena elektryczna. Sterowanie anteną w oryginale jest na zasadzie elektronicznie określonego czasu działania silnika anteny i dlatego do anteny dochodzi chyba 6 czy 7 przewodów (a mogłyby dochodzić na upartego 3: +, - , masa). Musisz miernikiem "wyczaić" te styki i podłączyć do nowej anteny. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 02-05-2009, 20:38
|
|
|
Z uwagi na podłączenia elektryczne oraz na mocowanie anteny w karoserii, jestem za naprawą oryginału. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 02-05-2009, 20:46
|
|
|
Co prawda powyższy obrazek odnosi sie do sprawdzania anteny ale analogicznie to w kostce znajdziemy pod 4-ką kabelek odpowiedzialny za podnoszenie anteny. jesli w 4-ce zabraknie napiecia to antena sie chowa automatycznie. Ze znalezeniem minusa i plusa nie powinno byc problemu wystarczy uzyc miernika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalz
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Zachod
|
Wysłany: 17-05-2009, 09:04
|
|
|
właśnie zamontowaliśmy antenę, tylko pojawił się problem z "wtyczką". W antenie mamy 3 kable (czarny, niebieski i czerwony), natomiast do pełnego zgrania powinno być np. około 6. Tzn. antena podnosi się, gdy czerwony i niebieski są zdaje się kolejno na 1 i 3 pinie, natomiast chowa się, gdy te kable ręcznie się przełoży na odwrót czyli są kolejno na 3 i 1. (Numerów pinów dokładnie nie pamiętam, ale chodzi o samo przekładanie - tj. nie mamy odpowiedniej ilości kabli z anteny). A powinno być tak, że jeśli napięcia zabraknie, to antena się chowa automatycznie i nie trzeba dodatkowego kabla/obwodu.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, da się to jakoś rozwiązać z 3 kablami? |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 17-05-2009, 13:41
|
|
|
Poprawione:
Pamietaj ze mój poprzedni post pokazuje wtyk anteny (tak jakbys patrzył na to z góry) tak wiec drugą wtyczke musisz sobie odwrócic. a wtedy
czerwony do 1 (niebieski kabelek z akkumulatora)
niebieski do 5 (różowy kabelek we wtyczce. jest to sygnał z radia)
a czarny do masy czyli może byc dowolne miejsce na karoserii
numer 4 (czarno biały jest to zasilanie ale z przekreconej stacyjki w pozycje ACC) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|