wyjetykluczyk a silnik chodzi |
Autor |
Wiadomość |
karolCARI1.9-97
Forumowicz karolCARI1.9-97
Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 39 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 19:59 wyjetykluczyk a silnik chodzi
|
|
|
Dzis jak to w niedziele kazdy spokojnie wstaje i jedzie sobie na niedzielną małą wycieczke
... podjechałem po cos do picia do sklepu jeszcze zaspany zarzucam reczny ... wyłączam swiatła wyjmuje kluczyk wysiadam .... a moja cari dalej chodzi ..... moja mina chyba bezcenne
Ale moze mi ktos wyjasnic co sie dzieje i jak to naprawic ... ogolnie jakies wskazówki ???? |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 17-05-2009, 20:19
|
|
|
witam. w silnikach diesla na pompie wtryskowej zazwyczaj jest takzwany gasiciel(elektrozawór pompy) prawdopodobnie sie zawiesił lub przestał po prostu działać. pracuje w serwisie ciągników, a technika jest taka sama tylko większe pojemności. powinny do niego dochodzić 2 przewody zalilajacy i masa. |
|
|
|
 |
karolCARI1.9-97
Forumowicz karolCARI1.9-97
Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 39 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:05
|
|
|
a jak on wygląda lub gdzie moze byc zlokalizowany wiesz moze |
|
|
|
 |
kiernos
Mitsumaniak Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 69 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:20
|
|
|
pompa mój kumpel w volvo v40 miał to samo |
_________________
 |
|
|
|
 |
karolCARI1.9-97
Forumowicz karolCARI1.9-97
Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 39 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:36
|
|
|
nawet mnie nie strasz ... niedawno wymieniałem filtr paliwa wiec nie mogło (tzn jest mało prawdopodobne) ze zapchało pompe ... Chyba dzis nie zasne |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:38
|
|
|
Witam. Elektrozawór znajduje się na pompie po prawej stronie pod stalową osłoną. Aby się do niego dobrać są dwa wyjścia. Pierwsze- demontaż pompy . Drugie- wycięcie osłony kątówką. Mój kumpel tak miał. Mechanik wyciął osłonę, wymienił elektrozaworek i po kłopocie. Ta osłonka jest zapewne zabezpieczeniem przed kradzieżą. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
karolCARI1.9-97
Forumowicz karolCARI1.9-97
Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 39 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:51
|
|
|
moze pomoze wam fakt taki ze podczas jazdy w miescie na swiatłach miałem takie sytuacje ze wrzucona cari na obroty po nacisnieciu sprzegła przez jakies kilka sekund lekko podnosiła sie na obrotach chwile sie utrzymała na wyzszych i spadała bez użycia gazu ( wszystko nie trwało wiecej niz 1 sec ) |
|
|
|
 |
Danlight [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2009, 11:39
|
|
|
hehe witam wlasnie mialem zakladac temat o tym tez mi od wczoraj cari wyciagam kluczyk a cari chodzi :/
PS: z tego co tu wyczytalem to chodzi o ten elektrozawór przestawiania kąta wtrysku ??
on sie mogl zaciac czy jak ?? tu pisze kolega ze cos wycinali gumowka porazka ://
prosze o bardziej wyjasnienie tego problemu |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2009, 16:31
|
|
|
Nie chodzi o zawór przestawiania kąta wtrysku- on jest z przodu pompy. Elwktrozawork który (jak jest ciepły to się zacina) jest po prawej. Tak jak wyżej pisałem. Dla wyjaśnienie - diesle nie mają iskry tylko pracują przez zapłon samoczynny i żeby go zgasić to trzeba odciąć paliwo i do tego jest ten elektrozaworek. |
|
|
|
 |
Danlight [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:05
|
|
|
wojtec napisał/a: | Nie chodzi o zawór przestawiania kąta wtrysku- on jest z przodu pompy. Elwktrozawork który (jak jest ciepły to się zacina) jest po prawej. Tak jak wyżej pisałem. Dla wyjaśnienie - diesle nie mają iskry tylko pracują przez zapłon samoczynny i żeby go zgasić to trzeba odciąć paliwo i do tego jest ten elektrozaworek. |
jakbys mogl to zrob zdjecie i pokaz mniej wiecej gdzie ten zawor bo naprawde niewiem gdzie po prawej stronie... :///
aha ile taki zawór kosztuje ?? |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:48
|
|
|
Mój brat w 1.9 TD miał ten sam przypadek. Nie wiem jaka jest tego przyczyna, ale jeśli kogokolwiek to pocieszy to dodam, że w ciągu 8 lat eksploatacji samochodu zdarzyło się to tylko 1 raz około 4 - 5 lat temu i do dzisiaj sie nie powtórzyło. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 18-05-2009, 19:34
|
|
|
witam. elektrozawór pompy wyglada mniejwięcej tak, tylko nie mam katalogu i należało by to skonsultować z mechanikiem od diesli. oto link do aukcji
http://www.allegro.pl/ite...40_carisma.html nie traktuje tego jako ferty tylko przykład . pozdrawiam |
|
|
|
 |
karolCARI1.9-97
Forumowicz karolCARI1.9-97
Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 39 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 19-05-2009, 01:17
|
|
|
dzis o 9 rano jade do osoby która podjeła sie naprawy ... jak cos podam koszt
pozdrawiam |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 09:11
|
|
|
gumka na trzpieniu się zlasowała, częsta przypadłość, zwróć uwagę fachowcowi aby sprawdził wielkość ubytku tej gumki, bo często kawałki gumki przenikają dalej...do pompy. |
|
|
|
 |
Danlight [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 09:28
|
|
|
aha juz wiem o ktory chodzi zaworek fajnie ze pokazales przykladowo zdjecie tego zaworka wielkie dzieki
czekam na dalsze relacje co i jak do tego wymiany wedlug mnie sam bym sie tego podjał chodz nie moge skumac dalej gdzie dokladnie on jest na pompie wtryskowej :/ krde musze dokladnie poszukac |
|
|
|
 |
|