[EAxx] Alternator |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:39
|
|
|
Za taką kasę raczej nie znajdziesz, ale jeśli znajdziesz to rzeczywiście warto. Szczotki bym wykluczył, raczej regulator. Jak kończą się szczotki to ładowanie raz jest raz nie ma.. No ale to trzeba sprawdzić, bez wyjęcia raczej ciężko. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:40
|
|
|
Może sie mylę ale wydaje mi sie , że kolega Owczar rozwiązał problem na poczatku tego posta.
Zimą miałem podobny problem jak tu opisywany. Jak odpalałem auto codziennie było git,ale jak postał 3 dni juz klapa. Ładowanie tez było kiepskie i winny okazał sie akumulator. U ciebie może być podobnie, słabe ładowanie może być spowodowane spadkiem napięcia na akumulatorze.
Wg mnie aku sie kończy i daltego po dłuższym czasie nie możesz go zapalić, zwyczajnie nie trzyma pradu.Skoro na postoju pobór jest taki jak zmierzył elektryk nie widzę innej opcji.
Jeśli masz taką możliwość to faktycznie podmień z kimś akumulatory i wszystko bedzie jsane. |
|
|
|
 |
tomarek1
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:44
|
|
|
czy sam bez specjalistycznych kluczy dam rade go wyjac czy jest to raczej trudne
na allegro widzialem za okolo 120 zeta i tansze tez byly ale od 2,5 v6?
a ja mam EA2W |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:48
|
|
|
Nie jest trudne, ale kanał by się przydał, inaczej nie dasz rady. Tam jest chyba ze 2-3 śrubki plus odkręcenie napinacza.
A nie masz z kim zrobic podmianki aku? Nie wiem na ile kompetentny jest Twój elektryk, swojego znam i gdyby powiedział, że alternator to poszedłbym na to. A w tym wypadku, po tym co piszesz, to na dwoje babka wróżyła :/ |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 14-05-2009, 12:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomarek1
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14-05-2009, 12:48
|
|
|
pipi_ja W SKLEPIE Z AKUMULATORAMI GOSC SPRAWDZIL MOJ I POWIEDZIAL ZE AKU JEST OK NA MIERNIKU WYSZLO MU 10 Z HACZYKIEM ALE CZEGO TO JUZ NIE WIEM
[ Dodano: 14-05-2009, 12:57 ]
ELEKTRYK OK PRZYNAJMNIEJ NIE ZNAM LEPSZEGO
A AKU MAM (MIALEM BO SIE PRZEWROCIL W BAGAZNIKU I ELEKTROLIT SIE WYLAL I ZZARLO TAPICERE) I PODLACZALEM NA ZMIANE, NA JEDNYM JEZDZILEM DRUGI SIE LADOWAL I OBA SIE ROZLADOWYWALY
JAK BYLO ZIMNO TO WYTRZYMYWALY OKOLO 1 TYGODNIA TERAZ OKOLO 2 TYGODNI
PS COS MI MULI NA FORUM CZY TO NORMALNE ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 13:02
|
|
|
Forum u mnie działa ok. Popraw duże litery na małe, bo na forum odbierano to jest jako krzyk.
A wracając do tematu. Ciężka sprawa, ja nie daje żadnej 100% diagnozy. Choć teraz bardziej skłaniam się ku za niskiemu ładowaniu i problemem od tej strony. Chyba, że oba aku są juz padnięte, a to mało prawdopodobne. Są najwyraźniej niedoładowane. |
|
|
|
 |
tomarek1
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14-05-2009, 13:09
|
|
|
Owczar czy jesli padl regulator to go sie wymienia,naprawia czy wlasnie caly nowy alternator trzeba? |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 10-06-2009, 15:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 13:25
|
|
|
To zależy. Regulator jest właśnie w alternatorze. Nie wiem czy dostaniesz zamiennik, a nawet oryginał. Do lancera mój elektryk nie mógł dostać, ale zamontował na zewnątrz od innego auta. Może się okazać że bardziej bedzie opłacalne kupno używki. |
|
|
|
 |
tomarek1
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14-05-2009, 13:30
|
|
|
dzieki bardzo Owczar za poswiecony czas i za pomoc |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 13:49
|
|
|
Nie ma problemu. Mam nadzieję, ze uda się znaleźć przyczynę i nie zapomnij napisać jak się sprawa wyjaśni |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 18-05-2009, 16:35
|
|
|
Tak na marginesie - obdzwoniłem wiele punktów sprzedaży części do aut w poszukiwaniu regulatora napięcia do Galanta EA2A 2.0. Niestety na dzień dzisiejszy nikt nie potrafił mi powiedzieć nic konkretnego. Czy wiecie może gdzie zdobyć ten element i ile może kosztować szacunkowo? Może japaneze? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-05-2009, 16:49
|
|
|
Japaneze ma, w cenie od 100 do 300zł. Trzeba podać numer alternatora. |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 18-05-2009, 16:54
|
|
|
...a w którym miejscu dokładniej znajduje się ten regulator, bo nie bardzo wiem gzdie go szukać |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-05-2009, 22:49
|
|
|
W alternatorze. A ten znajduje się z tyłu silnika, po prawej stronie. Napędzany jest paskiem klinowym. Sam tego nie zrobisz...
A dla potomnych. Dziś zmierzyłem napięcie ładowania w moim galu.
W stanie spoczynku na wolnych obrotach było 14,11V, po włączeniu wszystkich odbiorników prądu (tj. oba wentylatory, podgrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na max, światła drogowe) spadło 12,90, ale po dodaniu gazu, powyżej 1000 obrotów było cały czas 13,93V.
Tylko światła drogowe 13,92
Krótkie 13,99
Klima i krótkie 13,97 |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 10-06-2009, 15:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|