Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
dziwne zjawisko i koniec jazdy
Autor Wiadomość
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 13:19   

wiem :) dlatego już wiadomo co jest....kiedyś Rajek pytał o alternator i mu podsunąłem info, ze na allegro jest...i nabył za 100 a teraz mi się to przytrafiło...jak ktos z Was coś znajdzie przypadkiem to dajcie info

[ Dodano: 17-05-2009, 13:37 ]
jak widać u mnie tyle nie ma
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 14:13   

kosior1975 napisał/a:
niestety nie mam ale jak będziesz szukał to żeby ci nikt nie wcisnął alternatora od 12V bo wizualnie są prawie identyczne, z tym ze 12 ma 90A a 24 110A najlepiej jak byś dal do remontu koszt około 350 pln i masz praktycznie nowe cale bebechy zakładasz i śmigasz

Właśnie, muszę u siebie wymienić alternator, chciałem przewinąć na więcej ale nie chcą się podjąć :( , ma ktoś na zamianę ?? :mrgreen:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-05-2009, 21:07   

może szczotki alternatora? - elektronika alternatora tez jst do zepsucia...
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 21:11   

VirMan, ja myślę, że to elektronika bo nie było słychać żeby coś chrobotało gdyby się szczotki skończyły...

[ Dodano: 17-05-2009, 21:13 ]
jak go rozbiore to powiem co jest OK a co nie
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-05-2009, 22:12   

szczotek nie slychac , bo przestają dotykać :) - kończą się po prostu :) ja rozbiorę kosiorowy alternator i zobacze co jest w środku :) bo też go tajemna siła zmiotła :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 14:34   

Dzisiaj włożyłem aku do auta...po naładowaniu akumulatora jego napięcie jałowe wynosiło 13,3 V ... odpaliłem i dalej napięcie nie było w granicach normy...ale jak zwiększyłem obroty do około 3000-3500 to wartość napięcia wzrosła do 14,45V...utrzymała się jakieś 10 minut...potem znów to samo...zgasiłem i odpaliłem ponownie, zmierzyłem napięcie i dalej nie ma ładowania....czyli alternator...na szczęscie już jedzie do mnie, będzie jutro na podmiankę....załoze 110A (bo tak jak Łukasz zauwazył są jeszcze 90A)...nie wiem jaki u mnie siedzi ale podobno nawet 90A wystarcza
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-05-2009, 14:57   

90A - 12V i 24V bez ECSu
110A - 24V z ECS
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 15:13   

no właśnie, przed chwilą tez się o tym dowiedziałem :) ... no ale chyba nic się nie stanie jesli założę 100-tkę ??
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-05-2009, 15:14   

Nie powinno, najwyżej wszystko wybuchnie ;>
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 15:16   

jak wybuchnie to na pewno będzie słychać :)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 15:23   

ostatnio ja miałem podobny przypadek i okazało się że przewód masowy od alternatora (chyba dobrze to ująłem :P ) się przetarł prawie cały i tak się objawiało, że zaczynały świecić coponiektóre kontrolki aż zdechł całkowicie. Może to tez powinieneś sprawdzić ?
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 15:34   

w sumie Nachbar, masz rację, skoro przez chwile miałem ładowanie na poziomie 14,4 V a potem znikło to może rzeczywiście gdzieś nie ma styku...zaraz to sprawdzę
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-05-2009, 15:36   

Nie ma przewodu masowego w tym alternatorze, jest najwyżej przewód na którym jest "wyjscie". Tyle że raczej cięzko przetrzeć kabel który ma srednicę 3 mm
Masa jest tutaj na obudowie alternatora!
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2009, 15:52   

Jak padnie mostek prostowniczy to napięcie będziesz miał. Na wolnych 12 a jak przygazujesz to też będzie rosło. Ale jest jedno ale. Wtedy jest to napięcie i prąd przemienny. Więc na przemian ładuje i rozładowuje akumulator :D . Dlatego padał.
Nie wiem jak w Sigmie, ale zazwyczaj są 4 diody i wystarczy je wymienić i wszystko powinno hulać.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 16:34   

sorrki za mylną albo laicką nazwę ale u mnie właśnie taki gruby przewód się przetarł zaraz przy konektorze? którym był przykręcony do masy?. Panowie zaprawili przwewód od nowa i wszystki gra :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.