Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie zapala się lampka kontroli silnika...
Autor Wiadomość
rzabcio 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2009, 13:24   Nie zapala się lampka kontroli silnika...

Może to głupie nieco pytanie, ale jakoś po miesiącu użytkowania auta zastanowiło mnie dlaczego przy przekręceniu kluczyka w pozycję ON nie zapala się lampka kontroli silnika (check engine). Pozostałe włączają się normalnie - ABS, układ hamulcowy, SRS, ciśnienie oleju oraz brak ładowania akumulatora. Z czego ABS i SRS gasną po kilku sekundach. Ale czy tak samo nie powinna się zachowywać lampka kontroli silnika?

Carisma 1.6GDI, '98.
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2009, 13:27   

No jasne ze powinna i powinna gasnac jak wszystko jest ok.
Moze jest odpieta albo dioda sie skopcila?
 
 
rzabcio 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2009, 13:40   

Hmm... No to dziwne...
Problem w tym, że sam raczej tego robić nie będę bo ani się nie znam ani nie mam gdzie.
Co mogę z tym zrobić? Czy to może być zagrożeniem?
_________________
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2009, 13:50   

Jak sam sie boisz to podjedz gdzies gdzie Ci to sprawdza - pewnie wystarczy obadac schemat i sprawdzic napiecie tu i owdzie. Czy moze byc zagrozeniem? Jesli bedzie cos nie tak i bedziesz z tym jezdzil to moze sie to kiepsko skonczyc ale nie musi- zalezy od tego co by komp sygnalizowal.

Ja mialem to szczescie ze przez 10 lat Carisma mi ani razu nie wymrugala bledu przez ta kontrolke wiec moglem jezdzic bez dzialajacej ;) - aczkolwiek czulbym sie niekomfortowo.
Ponoc w starych instalacjach LPG podpinali ta kontrole gdzie indziej bo inaczej by sie caly czas swiecila ze wzgledu na dziwna mieszanke, tak slyszalem ale to moze byc bajka.
 
 
rzabcio 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2009, 13:56   

Nie mam LPG więc to raczej nie to...
No dobra - dzięki za odpowiedź. Muszę tylko teraz namierzyć jakieś miejsce, gdzie mógłbym z tym pojechać.
_________________
 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 20-05-2009, 14:09   

Ja dodam, tak przy okazji, że u mnie CE przestała świecić po przeglądzie samochodu (silnika konkretnie) w jednym z warsztatów na Lubelszczyźnie.

Mechanicy część usterek usunęli w realu a część "wirtualnie" - po prostu wykręcili mi żarówkę CE (co by nie świeciła z powodu błędu) i wkręcili ją w pozycję chyba kontrolki tempomatu. Przez to CE nie komunikował o błędzie (bo wcale się nie zapalał) a ja głupi zorientowałem się dopiero po kilku dniach, że brakuje mi jednej kontrolki.

Warsztat skasował mnie tylko na 100 zł a ponieważ usunęli usterki, które miały najwiekszy wpływ na pracę silnika skończyło się tylko na tym, że wróciłem do nich i powiedziałem im, że wiem o przekręcie, i by na przyszłość nie traktowali klientów w ten sposób.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 20-05-2009, 15:15   

Szkoda ze nie mieszkasz blizej mnie, to bym Ci pomogl. Silnik raczej nie 1,6gdi, tylko albo 1,6 albo 1,8gdi
 
 
rzabcio 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2009, 15:34   

loki7777: W sumie w Chodzieży bywam przejazdem - pochodzę z byłego Pilskiego. Przejeżdżałem przez Twoje miasto w weekend. :)
Może kiedyś Cię "wykorzystam", bo ja niestety zaliczam się raczej do czystych jedynie-użytkowników aut. ;)
_________________
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2009, 15:55   

jest pewien bezpiecznik odpowiedzialny za check engine i kilka innych rzeczy,
warto przelecieć wszystkie czy są ok

(po wyjeciu kontrolka faktycznie gaśnie - choc nie sprawdzałem czy da się wtedy odpalić auto)

druga sprawa, to być może tylko żaróweczka w desce sie spaliła


jeżeli nie jest to któraś z 2 powyższych rzeczy wtedy można zacząć drążyć głębiej temat
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 20-05-2009, 16:10   

Zapraszam;)
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 20-05-2009, 18:02   

A ta kontrolka przy kupnie samochodu świeciła? Jeżeli nie, to prawdopodobnie sprzedający usiłował nieudolnie ukryć sygnalizowany błąd. Co cwańsi podłączają ją równolegle do kontrolki ciśnienia oleju - wówczas zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po rozruchu.
Życzę Ci, aby to była tylko spalona żarówka...

Pozdrawiam, XL
 
 
rzabcio 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-05-2009, 11:58   

Właśnie nie pamiętam. Wydaje mi się, że też nie świeciła. I cały wczorajszy dzień pluję sobie przez to w brodę. :-\
Tak w sumie to nie wiedziałem, że kontrolka silnika jest już w modelu z '98. Myślałem, że to weszło dopiero potem... Zresztą - wcale to nie musiała być ingerencja sprzedającego, gdyż on sam kupił to auto niewiele wcześniej i odsprzedawał celem zysku. Widziałem kilka usterek, ale dzięki temu auto było nieco tańsze jak na swój wiek, w dodatku jeszcze ponegocjowałem po wskazaniu tego, co jest w nim do zrobienia. Niestety tak się na tym skupiłem, że przegapiłem tą nieszczęsną kontrolkę...
_________________
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-05-2009, 12:07   

Możesz podjechać do mnie to ci wymienię kontrolkę. Nawet dzisiaj po 21:00, jak junior będzie już spał. Kontrolkę to miały już lancery i Colty z 89 roku, od momentu wprowadzenia ECU.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
jurekkraków 
Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 97
Skąd: kraków
Wysłany: 21-05-2009, 13:22   

rzabcio napisał/a:
Właśnie nie pamiętam. Wydaje mi się, że też nie świeciła. I cały wczorajszy dzień pluję sobie przez to w brodę. :-\
Tak w sumie to nie wiedziałem, że kontrolka silnika jest już w modelu z '98. Myślałem, że to weszło dopiero potem... Zresztą - wcale to nie musiała być ingerencja sprzedającego, gdyż on sam kupił to auto niewiele wcześniej i odsprzedawał celem zysku. Widziałem kilka usterek, ale dzięki temu auto było nieco tańsze jak na swój wiek, w dodatku jeszcze ponegocjowałem po wskazaniu tego, co jest w nim do zrobienia. Niestety tak się na tym skupiłem, że przegapiłem tą nieszczęsną kontrolkę...


Kolego dodaję ci podpowiedż do kolegi XL.Sprawdż najpierw żarówkę w kontrolce.Jeśli kontrolka CI nie świeciła od kupna samochodu mogłeś trawić na cwaniaczka ,który albo wyciągną żarówkę albo założył spaloną żeby nie pokazywało błędu.Bardziej pomysłowi mostkują kontrolkę silnika z ciśnieniem oleju,albo jak ja to miałem w Bmw z kontrolką ładowania akumulatora i po zapaleniu silnika gasły razem.Polacy wszystko wymyślą żeby wypchnąć samochód.
_________________
jurekkraków
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-05-2009, 22:37   

Brakowało żarówki, po przekręceniu kluczyka "check engine" zapala się i gaśnie w innym momencie niż SRS i ABS, więc jest nieźle. Na wolnych obrotach "check engine" zapala się i gaśnie przy leciutkim podniesieniu obrotów, po puszczeniu gazu zapala się ponownie. Stąd wnioskuję, że to przepływomierz lub lambda. Błędu nie odczytaliśmy z powodu braku drucika i braku gniazda OBD (na szybko nie mogliśmy go znaleźć) jest gdzieś indziej niż u mnie. Jak kolega Rzabcio znajdzie gniazdo, to odczytamy błąd. ;)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.