Chip do galant miśków |
Autor |
Wiadomość |
misiekwwl
Forumowicz
Auto: colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 29-11-2008, 22:36
|
|
|
jak 5 Km to sie naprawde nie opłaca |
_________________
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 30-11-2008, 10:54
|
|
|
w wolnossącym najwiekszę przyrosty da kolejno:
- zwiekszenie stopnia sprężania (kute graty)
- obróbka profi głowic
- wydech dolot
- elektronika
- itd
Za tymi zmiana wiąze sie wymiana wtrysków, pompy paliwa itd... |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 30-11-2008, 11:48
|
|
|
A co z walkiem rozrzadu? W maluchu wymiana na "sportowy" dodawala pare kucy
A jak jest z galem? Czy z wymiana walka wiaza sie dalsze modyfikacje? Czy moze sam walek wystarczy?
Jestem laikiem w tych sprawach wiec moje pytania moga smieszyc
Ps. Nie smiac sie! |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiekwwl
Forumowicz
Auto: colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 30-11-2008, 11:50
|
|
|
kochajj napisał/a: | w wolnossącym najwiekszę przyrosty da kolejno:
- zwiekszenie stopnia sprężania (kute graty)
- obróbka profi głowic
- wydech dolot
- elektronika
- itd
Za tymi zmiana wiąze sie wymiana wtrysków, pompy paliwa itd... |
Czy sa wogóle dostępne elementy kute do tego silnika ??
jaki by był koszt tych elementów ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2008, 12:02
|
|
|
kochajj napisał/a: | w wolnossącym najwiekszę przyrosty da kolejno:
- zwiekszenie stopnia sprężania (kute graty)
- obróbka profi głowic
- wydech dolot
- elektronika
- itd |
Wszystko rozumiem tylko napisz mi po co kuc wolnossacy silnik. Toz zakuwa sie przu silnikach uturbionych w ktorych moc jest zwiekszana dwa razy. Przy wolnossacym to w druga strone mozna. Co do walkow to pamietaj ze masz 4. Do maximy podchodza walki np z 350z wiec koszt nie jest bardzo duzy. Nie wiem czy do gala podejda z jakiegos mocniejszego modealu. Jesli nie to szukuj sie na sume 1500-2000zl a jeszcze nie wiadomo jak sie wolne obroty zachowaja. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 14-12-2008, 19:47
|
|
|
dylson napisał/a: | kochajj napisał/a: | w wolnossącym najwiekszę przyrosty da kolejno:
- zwiekszenie stopnia sprężania (kute graty)
- obróbka profi głowic
- wydech dolot
- elektronika
- itd |
Wszystko rozumiem tylko napisz mi po co kuc wolnossacy silnik. Toz zakuwa sie przu silnikach uturbionych w ktorych moc jest zwiekszana dwa razy. Przy wolnossacym to w druga strone mozna. Co do walkow to pamietaj ze masz 4. Do maximy podchodza walki np z 350z wiec koszt nie jest bardzo duzy. Nie wiem czy do gala podejda z jakiegos mocniejszego modealu. Jesli nie to szukuj sie na sume 1500-2000zl a jeszcze nie wiadomo jak sie wolne obroty zachowaja. |
Bardzo się mylisz... wolnossące zakówa sie zwiekszając jednocześniew stopień sprężania... efek taki sam jak podniesienie doładowania... pewnie słyszałeś o klasie rajdowej super 2000... to wolnossące 2l robią Nki... ogólnie z NA mozna zrobić potwora ale kasa straszna potrzebna... banalny przykład
mam quada Kawasaki KFX 450 R ... nominalnie 43KM... po wsadzeniu kutego tłoka stopien spreznia podniosłem z 12,3:1 do 13,5:1 do tego ostre wałki stage 3... wydech dedykowany przelot... zmiana map wtrysku i zapłonu... obróbka głowicy (porting + powiekszenie kanałów)... wzmocnione sprężyny zaworowe... mocniejsza uszczelka pod głowicą... kilka innych przeróbek....................... moc rzędu 80KM
wady : z dołu nieco gorzej jak seria ..
zalety: powyżej 5000rpm jest masakra... czymś takim jeszcze nie jezdziłem... waga quada to 160kg
dodam że koszt dla 1 cylindra to : 4700zł + własna robocizna.... |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2008, 22:11
|
|
|
kochajj napisał/a: | po wsadzeniu kutego tłoka stopien spreznia podniosłem z 12,3:1 do 13,5:1 |
Ale wsadziles tlok ktory dodatkowo podnosi stopien sprezania. Jesli bys mial identyczne tloki tylko jeden kuty a drugi odelzony to nie ma mozliwosci ze na kutym by byla poprawa. Kute graty sa ciezsze od zwyklych i ciezej je wprowadzic w ruch. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 15-12-2008, 09:22
|
|
|
dylson napisał/a: | kochajj napisał/a: | po wsadzeniu kutego tłoka stopien spreznia podniosłem z 12,3:1 do 13,5:1 |
Ale wsadziles tlok ktory dodatkowo podnosi stopien sprezania. Jesli bys mial identyczne tloki tylko jeden kuty a drugi odelzony to nie ma mozliwosci ze na kutym by byla poprawa. Kute graty sa ciezsze od zwyklych i ciezej je wprowadzic w ruch. |
nie zrozum mnie zle, ale twoja wiedza na ten temat jest co najmniej słaba... wypisujesz bzdury... poczytaj w jakim celu zakówamy silnik... 2gi błąd to skąd przyszło Ci do głowy ze kucizna jest cięższa???? |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 11:43
|
|
|
Wez w reke klucz kuty i odlew ktory bedzie ciezszy? I nie znam czlowieka ktory by zakowal silnik w ktorym dodaje 30% (i tak by bylo dobze) mocy
Ps. Chyba ze wszystkie tloki sa kute ale te ktore kupujemy (tuningowe) sa o wiekszej wytrzymalosci. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 15-12-2008, 18:06
|
|
|
dylson napisał/a: | Wez w reke klucz kuty i odlew ktory bedzie ciezszy? I nie znam czlowieka ktory by zakowal silnik w ktorym dodaje 30% (i tak by bylo dobze) mocy
Ps. Chyba ze wszystkie tloki sa kute ale te ktore kupujemy (tuningowe) sa o wiekszej wytrzymalosci. |
chłopie... co ma kuty klucz do kutych tłoków???? wiesz na czym polega technologia "kutych tłoków"???? tyle ma wspólnego z odkówaniem kluczy co ty z wiedzą na ten temat ... bez urazy ...
spotyka sie też tłoki odkówane ze stopów stali, ale to stara technologia. Na ten moment kucizne wykonuje sie z bezsiliconowego aluminium 2618 lub materiału 4032 zawierającego 12.5% silikonu. jest on sporo lzejszy od materiału z którego odlewa sie seryjne tłoki.
przykłady: silnik VW 2.0
"Moze sie komus przydadza takie informacje
Korba Carillo h-beam 574 gr (kuty)
Korba oryginalna 658 gr
Wazone razem ze srubami, bez panewek
Tlok JE 358 gr (kuty)
Tlok oryginal 426 gr
Wazone razem ze swozniami bez pierscieni "
po ponad 100g lzejsze!!!! I to jest właśnie sensem zakówania silników solnossących ... mniejsza masa wirująca = wkręcania na wyzsze obroty bez ryzyka urwania korby (mniejsza masa tłoka)... = MOC... mozna to dopręzyć = WIĘCEJ MOCY... |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2008, 10:55
|
|
|
kochajj napisał/a: | Na ten moment kucizne wykonuje sie z bezsiliconowego aluminium 2618 lub materiału 4032 zawierającego 12.5% silikonu. jest on sporo lzejszy od materiału z którego odlewa sie seryjne tłoki. |
Ok tego nie wiedzialem. Moze dlatego ze w chwili obecnej jestem na etapie dolotu i wydechu |
|
|
|
 |
klatwa7
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 58 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 14-05-2009, 10:17
|
|
|
moze to stary temat ale jezeli chodzi o zakuwanie silników to jestem za po pierwsze wytrzymałosc na sprezanie po drugie dolaczamy do tego lekkie kolo ktore pozwala na szybsze wkrecenie sie tego silnika Oczywiscie do tego wszystkiego bardzo dobre wywarzenie najlepiej do 0.001 i wtedy nastepuje bardzo male tarci ktore przechodzi na wkrecanie sie tego silnika.
Wałek ostry oczywiscie jezeli mamy hydrauliczne popychacze to nie stety trzeba bedzie je przerobic na mechaniczne bo zapewne nie beda chcial nam pozwolic na manewrowanie nimi.
Dół bedzie słabszy ale co stego jadąc sportowo nie ma dołu jest cały czas góra która jest macniejsza więc należy się zastanowić po co nam ten dół i teraz po przemyśleniach nie ptrzebny dlatego robimy wałki proste a kto myśli inaczej to nie powinien czytać tego tematu Pozdrawiam |
_________________ WSZYSTKO ALBO NIC
   |
|
|
|
 |
kuba_195
Forumowicz
Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Iława
|
Wysłany: 21-05-2009, 23:51
|
|
|
odnośnie chipa to w wolossaku widziałem po chipie na przykładzie alfa romeo 156 przyrost mocyt 10%, ale chipowcy twierdzili że na standardowych częściach jest to ciężko uzyskać, przyrosk rzędu 8% jest możliwość osiągnąć praktycznie w każdym aucie. dla mnie bez sensu jak już robić to zmienić wałki, conajmniej. |
|
|
|
 |
|